НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316269

Назва:

Психологія свободи



Анотація: Метою курсу є засвоєння студентами знань щодо психологічних феноменів та процесів, пов'язаних з питаннями свободи, автономії, самодетермінації особистості. Розглядаються такі поняття як "свобода від" та "свобода для" та психологічні процеси й феномени, пов'язані з ними. Смислові акценти у змісті навчального матеріалу поставлені на користь розгляду особистісного, тобто внутріньопсихічного виміру свободи. Пвісля вивчення курсу студенти повинні орієнтуватися в основних положеннях персонологічних теорій щодо питань свободи і автономії особистості; знати основні теорії само детермінації особистості; знати поняття внутрішнього / зовнішнього локусу каузальності та локусу контролю; орієнтуватися в прикладних та практичних питаннях психології свободи (у контексті освіти і навчання, розвитку і виховання автономної особистості, психологічної (психотерапевтичної) допомоги людині, питань адикцій та залежностей); вміти використовувати психодіагностичні методики вимірювання феноменів самодетермінації та автономії.

Тип дисципліни: вибірковий

Рік навчання: 3

Семестр: 6

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30 (лекції - 16 годин, семінарські та практичні заняття - 14, + кредитів ЄКТС: 3.

Форма контролю: залік

Викладач(і): доц. чернобровкін В.М.

Результати навчання: Вміння виявляти проблему, аналізувати і розробляти робочі гіпотези, визначати актуальність, мету, завдання, які допоможуть вирішити мету власних досліджень, глибоко переосмислювати наявні та створювати нові цілісні знання та/або професійні практики. ФК10. Вміння брати участь у критичних діалогах, наукових дискусіях на міжнародному рівні, відстоювати свою власну позицію та проявляти ініціативу щодо впровадження у виробництво результатів дисертаційного дослідження. ФК12. Оволодіння знаннями та навичками дотримання норм наукової етики і академічної доброчесності.

Спосіб навчання: аудиторне, дистанційне

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна психологія, Психологія особистості, Соціальна психологія

Зміст дисципліни: Психологія свободи Метою курсу є засвоєння студентами знань щодо психологічних феноменів та процесів, пов’язаних з питаннями свободи, автономії, самодетермінації особистості. Розглядаються такі поняття як «свобода від» та «свобода для» та психологічні процеси й феномени, пов’язані з ними. Смислові акценти у змісті навчального матеріалу поставлені на користь розгляду особистісного, тобто внутріньопсихічного виміру свободи. Пвісля вивчення курсу студенти повинні орієнтуватися в основних положеннях персонологічних теорій щодо питань свободи і автономії особистості; знати основні теорії само детермінації особистості; знати поняття внутрішнього / зовнішнього локусу каузальності та локусу контролю; орієнтуватися в прикладних та практичних питаннях психології свободи (у контексті освіти і навчання, розвитку і виховання автономної особистості, психологічної (психотерапевтичної) допомоги людині, питань адикцій та залежностей); вміти використовувати психодіагностичні методики вимірювання феноменів самодетермінації та автономії.


Рекомендована література: 1. Бочелюк В. Й. Організаційна психологія на підприємстві : навчальний посібник / В. Й.
Бочелюк, О. В. Пучина. - К. : ВД Скіф, 2012. - 267 с.
2. Власова А. М., Савчук Л. М., Савінова В. Б. Організаційна поведінка. Навч. посібник.
- К.: КНЕУ, 1998. - 96 с.
3. Власова О. І. Соціальна психологія організацій та управління : підручник для
студентів вищих навчальних закладів / О. І. Власова, Ю. В. Никоненко. - К. : Центр
учбової літератури, 2010. - 397 с.
4. Джонсон Д.В. Соц. психологія: тренінг міжособистісного спілкування. - К., 2003. -
288 с.
5. Карамушка Л.М. Психологія управління: Навч. пос. - К.: Міленіум, 2003. - 344 с.
6. Корнєв М.Н., Коваленко А.Б. Соціальна психологія. Підручник. - К.: 1995. - 304 с.
7. Крушельницька О.В., Мельничук Д.П. Управління персоналом: Навч. пос. Вид. друге.
- К.: "Кондор", 2005 - 308 с.
8. Основи психолого-управлінського консультування: Навч. Пос. За ред.
Л.М.Карамушки. - К.: МАУП,2002.-С.101-131.
9. Савельева В.С. Психологія управління. Н. пос. К.: ВД "Професіонал", 2005. - 320 с.
10. Савельєва В. С. Організаційна поведінка : навчальний посібник для студентів вищих
навчальних закладів / В.С. Савельєва, О.Л. Єськов, В.М. Вакуленко. - Київ : Центр
учбової літератури, 2012. - 237 с.
11. Савельева В.С., Єськов О.Л. Управління персоналом Навч. пос. - К.. 2005. - 336с.
12. Технології роботи організаційних психологів: Навч. посіб. для студентів вищ. навч.
закл. та слухачів ін-тів післядиплом. освіти / За наук. ред. Л.М. Карамушки. - К.:
Фірма "ІНКОС", 2005. - 366 с


Форми та методи навчання: лекції, практичні заняття та самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (70%) усне опитування, реферати, конспекти, письмова та контрольна робота. Підсумковий контроль (30 % контрольні завдання)., форма контролю залік

Мова навчання: українська