НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316272

Назва:

Патопсихологія



Анотація: Курс "Патопсихологія" вивчає проблеми типології порушень психічних процесів, властивостей та станів при різних видах патології людини. До структури курсу входить вивчення базових категорій теоретичного апарату, принципів використання експериментально-психологічних методів з метою клінічної діагностики порушень сприймання, довільних рухів та дій, мови та пам'яті, патології мислення, емоційно-вольової сфери, свідомості та самосвідомості, особистості та її змін і аномалій. Навчальна програма призначена для підготовки психологів з метою навчити діагностиці в психоневрологічних закладах, здійсненню контролю за динамікою хворобливих станів, підготовити до участі в розв'язанні практичних завдань психіатричної клініки. В процесі вивчення дисципліни студенти оволодівають теоретико-методологічними та прикладними аспектами патопсихології у зв'язку із сучасними досягненнями психологічної науки в галузі психотерапевтичної допомоги, дослідженнями в сфері вивчення особистості, вимогами до сучасного фахівця-психолога.

Тип дисципліни: нормативний

Рік навчання: 3

Семестр: 5

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30 (лекції - 18 годин, семінарські - 12, консультація - ), самостійна робота - 60 годин, кредитів ЄКТС: 3.

Форма контролю: іспит

Викладач(і): проф.Бушай І.М.

Результати навчання: Знати: зміст та психологічні особливості патологій психіки, структуру та основні складові організації психологічної допомоги при розладах психіки; основні чинники становлення розладів психіки; закономірності протікання патогенезу; основні напрямки психологічної корекції психопатологій.
Уміти: використовувати різні методи діагностичної роботи для вивчення патолоій психіки особистості; надавати психологічну допомогу особам із психічними розладами для психосоціального забезпечення ефективності соціальної адаптації.


Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: психодіагностика, загальна психологія, порівняльна психологія.

Зміст дисципліни: Вступ до патопсихології. Патопсихологія: предмет і завдання. Історія розвитку поглядів на психічну патологію. Історія розвитку патопсихології. Види розладів психіки. Патопсихологічна характеристика психічних процесів. Розлади свідомості. Розлади особистості. Патопсихологічний розвиток як фактор девіантної поведінки. Вікова патопсихологія. Порушення психічного розвитку немовлят, дітей раннього віку, дошкільного та молодшого шкільного віку. Порушення психічного розвитку в підлітковому віці, ранній юності. Розлади психіки в осіб зрілого та похилого віку. Психологічна допомога при розладах психіки. Сучасні методи психологічної корекції та консультування. Зміна соціальної ситуації розвитку дитини як один з методів психологічної корекції. Спеціальні школи для дітей з відхиленнями у психофізичному розвитку та поведінці.


Рекомендована література: 1. Зінченко С. М. Медична психологія. Розділ - Девіантна поведінка: Навч. посібник. - К., 2006. - 108 с. 2. Зінченко С. М., Злагодух В. В. Специфічні розлади здібностей дитини до навчання // Практична психологія та соціальна робота. - 2006. - № 8. - С. 48-51. 3. Основи медико-соціальної реабілітації дітей з органічними ураженнями нервової системи: Навч.-метод. посібник / За ред. Мартинюка В. Ю., Зінченко С. М. - К.: Інтермед, 2005. - 416 с.

Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття та самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (70%) усне опитування, реферати, конспекти, письмова та контрольна робота. Підсумковий контроль (30 % контрольні завдання), форма контролю іспит

Мова навчання: українська