НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316290

Назва:

Психологія особистості



Анотація: Цей курс дає вступ до ключових тем у вивченні психології особистості та розуміння індивідуальних відмінностей. Він охоплює історичні та сучасні аспекти психології особистості, включаючи психодинамічний, гуманістичний та поведінкові підходи. У межах курсу висвітлюються основні психологічні підходи до розуміння особистості, узагальнюються и? інтегруються знання про окремі психічні якості в поняття особистості, набуваються вміння и? навички самопізнання, самоаналізу, саморозуміння, самоактуалізаціі? та саморозвитку. В процесі опанування курсу студенти зможуть знайти відповіді на такі питання: 1. Що таке особистість? 2. Якими методами досліджують особистість? 3. Які теоретичні підходи будуть мати більший вплив на вивчення проблем особистості у найближчі десятиліття? 4. Які запитання виникають під час перевірки валідності психоаналітичних концепцій? 5. Які відмінності є в поясненнях мотивації в різних біхевіоральних підходах? 6. Яким чином підходять до вимірювання індивідуальних розбіжностей в самоактуалізації?

Тип дисципліни: професійно-орієнтована

Рік навчання: 3

Семестр: 6

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Результати навчання: Після опанування курсу студенти мають знати й вміти :

описувати теоретичні, методологічні засади та принципи, завдання, проблеми та методи психологіі? особистості;
визначати засади основних наукових підходів психологіі особистості (психоаналіз, біхевіоризм, когнітивна психологія, гуманістична психологія тощо);
описувати психологічну структуру особистості за різних наукових концепціи, і теоріи, індивідуальні та соціально-психологічні закономірності проявів особистості у поведінці й діяльності;
визначати чинники, які зумовлюють особливості поведінки та діяльності особистості.
інтегрувати набуті знання з метою кращого розуміння особистості;
застосовувати набуті знання для пояснення і прогнозування особистісного розвитку, поведінки особистості.


Спосіб навчання: аудиторне

Зміст дисципліни: Мета курсу - розкрити психологічні особливості становлення, розвитку та саморозвитку особистості, узагальнити знання про окремі психічні якості в інтегральне поняття особистості; забезпечити на ціи? основі розвиток та поглиблення соціально-психологічних компетентностеи? у сфері соціальної роботи та психологіі? особистості. Завдання: 1. Ознаи?омитись з основними підходами і концепціями щодо вивчення сутності та структури особистості; 2. Проаналізувати умови становлення, функціонування і розвитку особистості; 3. Висвітлити можливості застосування набутих знань у подальшіи? ?професіи?ніи? діяльності; 4. Ознаи?омитись з методиками діагностики індивідуально-психологічних ?якостеи? особистості; 5. Ознайомитись з процедурами особистісного самопізнання та саморозвитку.


Рекомендована література: Варіи М.И. Психологія особистості : навч. посіб. / М.И.Варіи. - К. :Центр учбовоі? літератури, 2008. - 592 с.
Larsen, R., & Buss, D. M. (2013). Personality Psychology. New York: McGraw Hill
Learning Theories An Educational Perspective. Sixth Edition. Dale H. Schunk. The University of North Carolina at Greensboro. 2012.
Personality, individual differences and intelligence / John Maltby, University of Leicester, Liz Day, Sheffield Hallam University, Ann Macaskill, Sheffield Hallam University.? Fourth Edition. New York: Pearson. - 2017.
The SAGE Handbook of Personality and Individual Differences. Edited by Virgil Zeigler-Hill, Todd K. Shackelford. 2018


Форми та методи навчання: лекції, семінарські, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою у відповідності до "Положення НаУКМА про рейтингову систему оцінювання знань". Формою підсумкового оцінювання є залік.

Мова навчання: українська