НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316300

Назва:

Групова робота



Анотація: Мета опанування дисципліни - формування ґрунтовних знань про групову роботу та особливості організації й проведення груп із різними клієнтами соціальної роботи, які опинилися у складних життєвих обставинах та необхідних практичних навичок в якості тренера/фасилітатора й розробника відповідних навчально-просвітницьких програм відповідно до базових моделей групової роботи. Впродовж навчання студенти ознайомляться із основними теоретичними аспектами групової соціальної роботи; організацією та управлінням груповими процесами у малих та великих групах; сформують практичні навички щодо організації різних видів групової роботи та уміння працювати у команді, проводити тренінгову діяльність та групи підтримки й взаємодопомоги із групами ризику або групами клієнтів, які опинилися у складних життєвих обставинах в якості фасилітатора та тренера.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 3

Семестр: 6,6д

Кількість кредитів: 5

Форма контролю: залік, екзамен

Викладач(і): доц. Романова Н.Ф.

Результати навчання: розуміти наукові принципи, що лежать в основі соціальної діяльності, ідентифікувати, формулювати і розв'язувати завдання зі спеціальності, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід у процесі групової роботи;
розробляти програми проведення групових заходів, оперативно приймати ефективні рішення у складних ситуаціях;
практикувати методи профілактики для запобігання можливих відхилень щодо порушень поведінки, міжособистісних стосунків, розв'язання конфліктів, попередження соціальних ризиків та складних життєвих обставин для учасників групової роботи;
використовувати методи діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів;
виявляти сильні сторони та залучати особистісні ресурси клієнтів, ресурси соціальної групи і громади для розв'язання їх проблем, виходу із складних життєвих обставин при організації різних видів групової роботи;
демонструвати толерантну поведінку, виявляти повагу до культурних, релігійних, етнічних відмінностей, розрізняти вплив стереотипів та упереджень серед учасників групової роботи.



Спосіб навчання: змішаний

Зміст дисципліни: В результаті вивчення курсу студент зможе: 1. демонструвати здатність до аналізу процесів групової роботи, процесів становлення, розвитку й соціалізації членів соціальної групи (учасників) під час групової роботи; 2. проявляти здатність до діяльності з попередження соціальних ризиків, складних життєвих обставин, запобігання та вирішення соціальних конфліктів методом групової роботи; 3. оцінювати проблеми, потреби, специфічні особливості та ресурси клієнтів під час проведення різних видів групової роботи; 4. здійснювати надання допомоги та підтримки клієнтам із врахуванням їх індивідуальних потреб, вікових відмінностей, гендерних, етнічних та інших особливостей; 5. взаємодіяти з клієнтами, представниками різних професійних груп та громад для організації та проведення різних видів групової роботи з врахуванням їх потреб; 6. формувати та реалізовувати комунікації в сфері соціальної роботи у процесі групової роботи


Рекомендована література: Борисова Ю. В. Посібник до вивчення дисципліни "Теорія соціальної роботи". - Д.: РВВ ДНУ
Кривоконь Н. І. Категорія наснаження: визначення змісту на основі різнорівневого аналізу / Н. І. Кривоконь // Соціальна психологія: Український науковий журнал. - 01/2012. - № 1/2. - С. 63-72
Мюллендер О., Уорд Д. Самокерована групова робота: діяльність користувачів із метою наснаження. - Амстердам-К., - 176 с.
Особливості надання медичних та соціальних послуг для вразливих категорій населення з використанням гендерно-чутливого підходу: Навч. посіб. / Ярошенко А.О., Варбан М.Ю., Шульга Л.О. та ін.; за заг. ред. Ярошенко А.О. - К.: МБФ "Альянс громадського здоров'я", - 112 с. Доступно: http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/12577
Тренінгове навчання в закладі вищої освіти : навчально-методичний посібник [Електронний ресурс] / М. В. Афанасьєв, Г. А. Полякова, Н. Ф. Романова та ін.; за заг. ред. М. В. Афанасьєва. - Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2018. - 323 с. Доступно: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/21071/1/2018%20-%20%D0%90%D1%84%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D1%81%D1%8C%D0%B5%D0%B2%20%D0%9D%20%D0%92.pdf
Adams R. Social work and empowerment / R. Adams. - New York: Palgrave Macmillan - 230 p.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою у відповідності до Положення "Про критерії оцінювання знань здобувачів вищої освіти в Національному університеті "Києво-Могилянська академія"

Мова навчання: українська