НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316317

Назва:

Соціальна робота з дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування



Анотація: Вибіркова навчальна дисципліна, орієнтована на набуття студентами знань щодо соціальної роботи з дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування. Розглядається система державної опіки, завдання, особливості, методи соціальної роботи з вихованцями й випускниками інтернатних закладів, з огляду на реформування системи державної опіки. Приділяється увага сімейним формам виховання дітей. Розглядається питання роботи з сім'ями, що перебувають у складних життєвих обставинах, де є ризик передачі дитини на виховання до системи державної опіки. Отримані знання студенти зможуть застосувати під час проходження навчальної практики у соціальних службах, що надають допомогу дітям-сиротам та дітям, позбавленими батьківського піклування.

Тип дисципліни: професійно-орієнтована

Рік навчання: 4

Семестр: 8

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Викладач(і): Єременко І.М.

Результати навчання: Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв'язування завдань спеціальності, відтворювати факти (дати, події, принципи й закономірності суспільного розвитку), встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між подіями, явищами, робити висновки, аргументувати свої думки
Розуміти наукові принципи, що лежать в основі соціальної діяльності, ідентифікувати, формулювати і розв'язувати завдання зі спеціальності, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід
ПРН5. Розробляти програми проведення заходів (інтерактивні форми роботи)
Критично аналізувати й оцінювати чинну соціальну політику країни, соціально-політичні процеси на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях
Аналізувати психічні властивості і стани, характеризувати психічні процеси, різні види діяльності індивідів у групі, процеси розвитку, соціалізації, соціальної адаптації та інтеграції особистості, соціально-психологічні процеси в малих та великих групах
Використовувати методи діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів


Спосіб навчання: змішаний

Зміст дисципліни: Набуття студентами знань у сфері соціальної роботи з дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, у контексті деінституціалізації догляду й виховання дітей.


Рекомендована література: 1. Соціальна робота з вразливими сім'ями та дітьми: посіб. у 2-х ч.; Ч.1. Сучасні орієнтири та ключові технології. (2017).
2. Соціальна робота з вразливими сім'ями та дітьми: посіб. у 2-х ч.; Ч. 2. Соціальна робота з вразливими сім'ями та дітьми. (2017).
3. Посібник для тренера за програмою "Реформування інституційного догляду і виховання дітей" (2020), БО "Надія і житло для дітей" (електронний ресурс). Взято з: Posibnyk-dlia-treneriv-DI.pdf (hopeandhomes.org.ua)


Форми та методи навчання: лекційні, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою у відповідності до Положення "Про критерії оцінювання знань здобувачів вищої освіти в Національному університеті "Києво-Могилянська академія"

Мова навчання: українська