НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316332

Назва:

Психологія для соціальної роботи



Анотація: Курс знайомить із психологією як наукою про психічний світ людини, розглядає сучасну психологію, її завдання та перспективи розвитку, вивчає особистість у діяльності і спілкуванні, пізнавальну, емоційно-вольову сфери особистості, індивідуально-психологічні її властивості. Під час курсу у студентів розвиваються здатності розуміти і розкривати загальні закономірності та механізми психічної діяльності та поведінки людини, особливості розвитку й функціонування особистості. Також студенти мають можливість здійснити діагностику власних психічних властивостей. Особлива увага приділяється темам, пов'язаним із проблематикою предмету психології, розвитком психіки, проблематикою психічних процесів та явищ, психологією особистості. Курс "Психологія для соціальної роботи" призначений для формування у студентів базових знань про специфіку психічних явищ, психологічні закономірності поведінки, перебіг психічних процесів, а також для формування вмінь і навичок, необхідних для успішного опанування подальших теоретичних та практичних дисциплін, передбачених програмою професійної освіти. Набуті знання допоможуть студентам усвідомити глибинні джерела, закономірності та тенденції розвитку здорової, зрілої, вільної і відповідальної особистості, стануть важливим фактором у практичному опануванні методів самопізнання, саморегуляції, активізації творчого потенціалу, безконфліктної взаємодії з оточуючими, засвоєння засобів надання психологічної допомоги тим, хто її потребує.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр: 2,2д

Кількість кредитів: 5

Форма контролю: залік, іспит

Викладач(і): доц. Боднар А.Я.

Результати навчання: Здатність використовувати знання щодо природи психічних явищ: психічних процесів, психічних станів психологічних властивостей особистості
Розуміння наукових принципів та методів, що лежать в основі психологічних досліджень особливостей та моделей поведінки особистості в різних життєвих ситуаціях
Розуміння принципів та засад надання психологічної та соціальної допомоги
Планування та організація психологічного дослідження
Вміти визначати індивідуально-психологічні особливості особистості та давати їм науково обґрунтовану психологічну інтерпретацію.
Проводити емпіричне дослідження особистісних змінних, володіючи класичними експериментальними методиками, керуючись сучасними дослідницькими стратегіями вивчення особистості та прийомами їх практичного застосування;
Коригувати певні відхилення у розвитку особистості, застосовувати здобуті знання для подолання складних життєвих ситуацій.
Навички використовувати можливості різноманітних форм аудиторної, самостійної, науково-дослідної роботи студента, поточного та семестрового контролю у вищому навчальному закладі для здобуття міцних знань і професійного становлення
Навички здійснювати пошук джерел та каналів інформації, планувати та структурувати матеріал для розкриття певного питання, теми чи проблеми в усній або письмовій формі.



Спосіб навчання: змішаний

Зміст дисципліни: Психологія як наука про виникнення, функціонування і розвиток психіки. Предмет психології, її завдання та перспективи розвитку. Психологія особистості. Індивідуально-психологічні властивості особистості. Особистість у діяльності і спілкуванні. Пізнавальна та емоційно-вольова сфери особистості.


Рекомендована література:
1. Баранівський В.Ф., Боднар А.Я., Терещенко Л.Ф. Ненормативні прояви психіки: теорія та практика.- К.: Вид-во ТОВ "ІНТЕРСЕРВІС", 2010. - 208 с.
2. Бенеш Г. Психологія: dtv-Atlas: Довідник. Пер. з нім. - К.: Знання -Прес, 2007. - 510 с.
3. Бочелюк В. И?. Геронтопсихологія : навч. пос. / В. И?. Бочелюк, О. А. Черепєхіна. - К. : КНТ, 2014. - 436 с.
4. Варій М. Й. Загальна психологія.: підр. [для студ. вищ. навч. закл.]/ М. Й. Варій - [3-тє вид.]. - К.: Центр учбової літератури, 2009. - 1007 с
5. Васянович Г. П. Основи психології : навчальний посібник / Григорій Петрович Васянович- К. : Педагогічна думка , 2012. - 114 с
6. Власова О. I. Педагогічна психологія: Навч. посібник -К.: Либідь, 2005. - 400 с.
7. Загальна психологія. Практикум - Методичний посібник. / А. Боднар, О. Яковенко, Т. Лемак. - К.: ПП "Дірект Лайн", 2019. - Частина 1. - 60 с.
8. Зливков В.Л., Лукомська С.О., Федан О.В. Психодіагностика особистості у
кризових життєвих ситуаціях / В.Л.Зливков, С.О. Лукомська, О.В. Федан. - К.: Педагогічна думка, 2016. - 219 с.
9. Іонов І.А. Фізіологія вищої нервової діяльності (ВНД): навчальний посібник / І.А. Іонов, Т.Є. Комісова, А.В. Мамотенко, С.О. Шаповалов, Сукач О.М., Теремецька Н.Ф., Катеринич О.О. - Х. : ФОП Петров В.В.,2017. - 143 с.
10. Коваленко О. Г. Міжособистісне спілкування осіб похилого віку : психологічні аспекти : монографія / Олена Григорівна Коваленко. - К. : Інститут обдарованоі? дитини, 2015. - 456 с.
11. Копець Л.В. Класичні експерименти в психології: Навч. посібник. - К.: Вид. Дім "Києво-Могилянська академія", 2010. - 283 с.
12. Копець Л.В. Психологія особистості: Навч. посібник. - К.: Вид. Дім "Києво-Могилянська академія", 2007. - 460 с.
13. Корольчук М. С., Крайнюк В. М., Марченко В. М. Психологія: схеми, опорні конспекти, методики. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / За заг. ред. М. С. Корольчука - К.: Ельга, Ніка-Центр, 2005 - 320 с. С. 19-28.
14. Максименко С.Д., Соловієнко В.О. Загальна психологія: Навч. посіб. - К.: МАУП, 2004- 256 с.
15. М'ясоїд П.А. Загальна психологія: Навч. посіб. - К.: Вища школа, 2006.- 487 с.
16. Основи загальної i медичної психології / За ред. І.С. Вітенка, О.С. Чабана. - Тернопіль: Укрмедкнига, 2003. - 344 с
17. Основи психології: Підручник / За загал. ред. О.В. Киричука, В.А. Роменця. - К.: Либідь, 2006. - 632 с.
18. Основи практичної психології / В. Панок, Т. Титаренко та ін.: Либідь, 2003. - 536 с.
19. Основи реабілітаційної психології: подолання наслідків кризи. Навчальний посібник. Загальна редакція: Н. Пророк.- Київ, 2018. -Том 1. - 208 с.
20. Основи реабілітаційної психології: подолання наслідків кризи. Навчальний посібник. Загальна редакція: Л. Царенко. - Київ, 2018. -Том 2. - 240 с.
21. Основи реабілітаційної психології: подолання наслідків кризи. Навчальний посібник. Загальна редакція: Л. Гридковець. - Київ, , 2018. - Том 3 - 236 с.
22. Психологія: Підручник / Ю.Л. Трофімов, В.В. Рибалко, П.-А. Гончарук та ін.; за ред. Ю.Л. Трофімова. - К.: Либідь, 2008. - 558 с.
23. Цигульська Т.Ф. Загальна та прикладна психологія: Навч. посіб. - К.: Наукова думка, 2000. - 190 с.



Форми та методи навчання: лекції, семінари, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою у відповідності до Положення "Про критерії оцінювання знань здобувачів вищої освіти в Національному університеті "Києво-Могилянська академія"

Мова навчання: українська