НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316336

Назва:

Соціальна робота в умовах надзвичайних ситуацій



Анотація: Курс має підготувати майбутніх соціальних працівників та інших фахівців до практичної роботи в системі психічного здоров'я та психосоціальної підтримки з посилення резилієнс (здатності справлятися з важкими ситуаціями) у людей, які постраждали внаслідок надзвичайних ситуацій, а також зміцнення резилієнс малих груп, організацій та місцевих громад. Розглядаються основні підходи та стратегії роботи соціальних працівників й інших фахівців в умовах надзвичайних ситуацій на основі підходу "резилієнс", основні принципи психічного здоров'я та психосоціальної підтримки й різні форми інтервенцій. Впродовж курсу у студентів формуються практичні навички використання основних принципів психічного здоров'я та психосоціальної підтримки згідно Керівництва Міжвідомчого постійного комітету ООН, базових підходів в роботі з клієнтами на основі резилієнс. Курс також дає розуміння можливостей розбудови власної особистісної ресурсності, ресурсності окремих родин, організацій, громад. Мета курсу: 1. Забезпечити розуміння соціальної природи природних небезпек і надзвичайних ситуацій. 2. Дати студентам знання про соціальні фактори, що впливають на пом'якшення наслідків катастроф, готовність, реагування та відновлення. 3. Розкрити безпідставні міфи про поведінку людини під час катастроф. 4. Підвищення обізнаності про небезпеки та катастрофи в усьому світі, а також про нерівні соціальні наслідки, спричинені катастрофами. 5. Висвітлити цінності та етику соціальної роботи при дослідженні наслідків надзвичайних ситуацій, пов'язаних із расовою, етнічною приналежністю, національним походженням, класом, статтю, сексуальною орієнтацією, фізичними чи розумовими вадами, психічними захворюваннями та віком.

Тип дисципліни: професійно-орієнтована

Рік навчання: 4

Семестр: 8

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Результати навчання: Використовувати відповідні наукові дослідження та застосовувати дослідницькі професійні навички
Демонструвати уміння креативно вирішувати проблеми та приймати інноваційні рішення, мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей.
Виявляти сильні сторони та залучати особистісні ресурси клієнтів, ресурси соціальної групи і громади для розв'язання їх проблем, виходу із складних життєвих обставин
Визначати зміст діяльності, зв'язки та межі компетенції установ та закладів соціального захисту, соціальних служб, інших організацій


Спосіб навчання: змішаний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Цей курс базується на вступних курсах соціальної роботи та розроблений, щоб надати можливість застосувати знання попередніх курсів до місцевої та глобальної практики соціальної роботи, з особливим акцентом на роботі в надзвичайних ситуаціях.

Зміст дисципліни: Основна місія професії соціальної роботи полягає в тому, щоб "збільшити добробут людей і допомогти задовольнити основні людські потреби всіх людей, приділяючи особливу увагу потребам і розширенню можливостей людей, які є вразливими, пригнобленими та живуть у злиднях" (www. nasw.org). Соціальна робота почала розробляти та визначати пріоритетність реагування на надзвичайні ситуації як невід'ємну частину навчального плану та практики. Професія соціального працівника глибоко ґрунтується на принципах соціальної справедливості та прав людини. Їхня активна участь у реагуванні на стихійні лиха має ключове значення для створення плану зв'язків і зв'язків уразливих груп населення з необхідними ресурсами до, під час і після надзвичайної ситуації чи катастрофи. Очевидно, що невидимі активи громади впливають на готовність громади до катастрофи та процес відновлення після катастрофи. Очевидно, сильна соціальна згуртованість, організована через використання невидимих активів громади, прискорює процес відновлення громади в районах, які постраждали від стихійного лиха. Тому існує потреба в певній переконливій роботі для формулювання політичних директив, які наголошуватимуть на співпраці громади, солідарності, координації та використанні соціальних мереж як засобу ефективного надання послуг до, під час і після надзвичайної ситуації. Цей курс пропонує основу для підготовки майбутніх соціальних працівників до ефективного управління надзвичайними ситуаціями. Він поєднує поточну практику з цією сферою потреб, яка швидко зростає.


Рекомендована література: Gillespie, D.F. & Danso, K. (Eds.). Disaster concepts and issues: A guide for social work education and practice. Alexandria, VA: CSWE Press.
Additional Required Readings
Alston, M., Hazeleger, T., & Hargreaves, D. (2019). Social work and disasters: A handbook for practice. Ch 5. New York: Routledge.
Cronin, M. & Jones, D. (2015). Disasters and social work. In Wright, J.D. International Encyclopedia of the Social and Behavioral Sciences (2nd ed.). Oxford, UK: Elsevier.
Drolet, J., Dominelli, L., Alston, M., Ersing, R., Mathbor, G., & Wu, H. (2015). Women rebuilding lives post-disaster: Innovative community practices for building resilience and promoting sustainable development. Gender & Development, 23(3), 433-448. Available at: http://dx.doi.org/10.1080/13552074.2015.1096040


Форми та методи навчання: лекційні, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою у відповідності до Положення "Про критерії оцінювання знань здобувачів вищої освіти в Національному університеті "Києво-Могилянська академія"

Мова навчання: українська