НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316361

Назва:

Глибинні інтерв`ю



Анотація: Мета курсу - ознайомитися з таким методом якісної соціології як глибинне інтерв'ю та навчитися послуговуватися цим методом у власних дослідженнях. Зокрема, розглядатиметься місце глибинного інтерв'ю серед інших соціологічних методів, технічне забезпечення, етапи проведення інтерв'ю, кодування та інтерпретація, поєднання теорії та емпіричних даних, роль самого дослідника та етичні аспекти. Кожен студент муситиме провести два глибинні інтерв'ю (наративне і напівструктуроване) і представити результати свого міні-дослідження групі. В результаті курсу студенти повинні навчитися по-науковому трактувати інформацію, отриману завдяки глибинному інтерв'ю, і розглядати кожен конкретний випадок як складову ширшого соціального контексту.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр:

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90, з них лекцій - 16, семінарів - 14, самостійної роботи - 60; кредитів ЄКТС - 3,0.

Форма контролю: залік

Викладач(і): магістр соціології, старший викладач Артикуца Сергій

Результати навчання: після проходження курсу студенти повинні знати: основні типи інтерв'ю, які існують, розуміти специфіку глибинних інтерв'ю порівняно з іншими типами інтерв'ю, оволодіти методом глибинного інтерв'ю і вміти використовувати його на практиці, починаючи з відбору респондентів та створення анкети - закінчуючи транскрибуванням та аналізом отриманих результатів. Важливим є вміння інтерпретувати отримані результати враховуючи соціальний контекст у кожному конкретному випадку.

Спосіб навчання: денна стаціонарна

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: "Якісні методи в соціології - 1"

Зміст дисципліни: Мета курсу - ознайомитися з таким методом якісної соціології як глибинне інтерв'ю та навчитися послуговуватися цим методом у власних дослідженнях. Зокрема, розглядатиметься місце глибинного інтерв'ю серед інших соціологічних методів, технічне забезпечення, етапи проведення інтерв'ю, кодування та інтерпретація, поєднання теорії та емпіричних даних, роль самого дослідника та етичні аспекти. Кожен студент муситиме провести два глибинні інтерв'ю (наративне і напівструктуроване) і представити результати свого міні-дослідження групі. В результаті курсу студенти повинні навчитися по-науковому трактувати інформацію, отриману завдяки глибинному інтерв'ю, і розглядати кожен конкретний випадок як складову ширшого соціального контексту.


Рекомендована література: Основна література:
1. Seidman, I. Interviewing as qualitative research. - NY: Teachers' college press. 1998.
2. Белановский С.А. Индивидуальное глубокое интервью.

Додаткова література:
1. Alasuutari, Pertti (1995) Researching Culture: Qualitative Method and Cultural Studies. London: Sage.
2. Converse, Jean and Schuman, Howard (1974) Conversations at random. Survey research as inverviewers see it. NY, London, Sydney and Toronto: John Wiley & Sons, Inc.
3. Coulon, Alain (1995) Ethnomethodology. London: Sage. (Chapters 3, 4, 5 and 7)
4. Erwin, Alexander (2000) Applied Anthropology. Boston: Allyn&Bacon Publ. (Chapter 11: Participant observation and key-informant interviewing).
5. Hammersley, Martin (1989) The Dilemma of Qualitative Method: Herbert Blumer and the Chicago Tradition. London and NY: Routledge. (Chapters 3 to 6)
6. Johnson, Jeffrey (1990) Selecting Ethnographic Informants. London: Sage
7. Bloor, Michael and Wood, Fiona (2006) Keywords in qualitative methods. London: Sage.
8. Bourdieu, Pierre and Wacquant, Loic (1992) Introduction to reflexive sociology
9. Bourdieu, Pierre; Chamboredon, Jean-Claude and Passeron, Jean-Claude (1991) The craft of sociology: Epistemological preliminaries. Berlin and NY: Walter de Gruyter Publ.
10. Brian, Roberts. (2007) Getting the most out of research experience. London: Sage.
11. Cerwonka, Allaine and Malkki, Liisa. (2007) Improvising theory. University of Chicago Press.
12. Cherneff, Jill and Hochwald, Eve. (2006) Visionary observers: Anthropological enquiry and education. Lincoln and London: University of Nebraska Press.
13. Darlington, Yvonne and Scott, Dorothy (2002) Qualitative research in practice. Stories fromn the field. Allen & Unwin Publ.
14. De Certeau, Michel. The practice of everyday life.
15. Fairclough, Norman (2003) Analysing discourse. London: Routledge
16. Field, Les and Fox, Richard, eds. (2007) Anthropology put to work. Oxford and NY: Berg Publ.
17. Gupta, Achiel and Ferguson, James (1997) Anthropological locations. Berkeley: University of California Press.
18. Jorgensen, Marianne and Phillips, Louise (2002) Discourse analysis as theory and method. London: Sage.
19. Mandel, Ruth and Humphrey, Caroline (2002) Markets and Moralities: Ethnographies of Postsocialism. Oxford and NY: Berg Publ.
20. Seidman, Irving. Interviewing as Qualitative Research.
21. Torrance, Harry (2006) Interviewing and representation in qualitative research. Open University Press.
22. Woottfitt, Robin (2005) Conversation analysis. London: Sage.
23. Yeschke, Charles (2003) The art of Investigative Interviewing. Burlington, MA: Elsevier Science Publ.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття; індивідуальні консультації; самостійна робота, проведення власного інтерв'ю та аналіз результатів

Методи й критерії оцінювання: Рейтингова оцінка з навчальної дисципліни визначається за 100-бальною шкалою і складається з оцінки за роботу протягом семестру та з оцінки за залік. Максимальна оцінка за роботу у семестрі - 60 балів: максимальна оцінка за роботу на семінарах - 20 балів (виступи на 5 семінарах по 4 бали кожен); максимальна оцінка за пробне інтерв'ю 20 балів, проміжна контрольна робота 20 балів. До екзамену допускаються студенти, які отримали за роботу у семестрі не менше 30 балів. Максимальна оцінка за залік - 40 балів.

Мова навчання: українська, англійська