НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316520

Назва:

Риторика та ораторське мистецтво



Анотація: Програма дисципліни передбачає оволодіння практичними навичками ділової, міжособистісної та публічної комунікації, розвиток та практичне використання загальних та професійних (фахових) компетентностей, а саме навичок міжособистісної взаємодії, комунікації та співробітництва. Набуваються здатності ефективно спілкуватися, виступати перед аудиторією, доводити свої думки до слухачів, уміння встановлювати контакт та переконувати. Головний акцент робиться на дієвих засобах ораторського мистецтва у налагодженні комунікацій між громадянами, органами влади та приватними структурами, створення позитивного іміджу працівника та організації в цілому. Разом з тим володіння комунікативними компетентностями та прийомами риторики дає більші можливості для кар'єрного росту. У дисципліні студентам пропонується отримати практичні навички організації та проведення нарад, брифінгів, презентацій, які відбуваються з максимальною ефективністю та досягають поставленої мети. Серед комунікативних компетенцій управлінця досить значне місце займають також різного роду переговори та співбесіди. Використовуючи власний досвід студентів, ми зможемо удосконалити уміння їх проведення. В управлінській діяльності все більше місце останнім часом займає співпраця з громадськістю, громадські слухання та презентація проєктів розвитку. Уміння переконувати, доводити свою думку та досягати конструктивного діалогу також стануть в нагоді у професійній діяльності державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування. Дисципліна спрямована на поглиблення знань, умінь і цінностей, що визначені вивченням обов’язкових навчальних дисциплін «Вступ до суспільного врядування», «Теорія та історія управління та самоврядування», «Економічна теорія у врядуванні» орієнтований на вдосконалення компетентностей, які визначені стандартом спеціальності «Публічне управління та самоврядування», професійними стандартами державної служби, служби в органах місцевого самоврядування, Стратегією розвитку НаУКМА в частині впровадження елементів проблемно-орієнтованого та неперервного навчання. Також опанування дисципліни буде корисне студентам інших спеціальностей, які прагнуть розвинути свою ораторську майстерність та комунікаційні компетенції. Мета навчання Мета дисципліни: сформувати професійні компетентності, спрямовані на постійний розвиток комунікаційних навичок та здатностей управлінців, запровадження ефективних засобів комунікації та сучасних методик взаємодії між суб’єктами спілкування.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр: весна-літо

Кількість кредитів: 4 кредити Лекційні заняття – 8 годин Групові заняття – 32 години Самостійна робота – 80 годин

Форма контролю: залік

Викладач(і): Синицина наталія Георгіївна, доцент канд.наук

Результати навчання: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми спілкування у сфері публічного управління та адміністрування або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та наукових методів відповідної галузі й характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Очікувані результати навчання (відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України «Стандарт вищої освіти. Галузь знань 28 «Публічне управління та адміністрування». Спеціальність 281 «Публічне управління та адміністрування» 29.10.2018 р. № 1172 ).



Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: ЗК01. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями. ЗК04. Здатність бути критичним і самокритичним. ЗК05. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК08. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК09. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК10. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії. ЗК13. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності). Спеціальні (фахові, предметні) компетентності СК01. Здатність до соціальної взаємодії, до співробітництва й вміння розв'язання конфліктів. СК02. Здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів. СК03. Здатність забезпечувати дотримання нормативно-правових та морально-етичних норм поведінки. СК13. Здатність до ведення переговорів та застосування базових навичок комунікації. Нормативний зміст підготовки здобувачів вищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання РН01. Використовувати базові знання з історичних, культурних, політичних, соціальних, економічних засад розвитку суспільства. РН02. Застосовувати норми та правила професійного спілкування українською мовою. РН11. Уміти здійснювати пошук та узагальнення інформації, робити висновки і формулювати рекомендації в межах своєї компетенції РН12. Уміти налагодити комунікацію між громадянами, органами державної влади і місцевого самоврядування, приватними структурами.

Зміст дисципліни: .Тема 1. Ефективне спілкування – шлях до успіху Тема 2. Риторика з давніх часів до сьогодення. Тема 3. Риторика і "воля до влади". Технології успішного спілкування – як подобатись людям та впливати на них. Тема 4. Невербальні засоби спілкування у комунікаціях Тема 5. Структура публічного виступу Тема 6. Практикум публічного виступу. Тема 7. Практикум – мовний експромт. Тема 8. Як створити ефективну презентацію Тема 9. Робота із запитаннями Тема 10. Переговори у діловій риториці Тема 11. Конфлікти та способи їх уникнення. Боротьба зі стресом. Тема 12. Організація та проведення нарад, брифінгів, презентацій Тема 13. Вдала співбесіда Тема 14. Типові помилки оратора та яким чином їх позбутися. Рефлексія.


Рекомендована література: 1. Місцевий економічний розвиток у територіальних громадах. Антикризові інструменти у воєнний і післявоєнний період: посібник для органів місцевого самоврядування. Проєкт USAID Говерла. – 2022. -71 с.
2. Стала мобільність у громадах: рекомендаціі? щодо відновлення Програми «U-LEAD з Європою». – 2023. – 38 с. URL: https://decentralization.gov.ua/library?year=&library_category=&library_source=&library_theme=&library_type=&library_name=
3. Як громаді адаптуватися до війни - Посібник із самофасилітації.
«Український кризовий медіа-центр» у межах Програми USAID «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE). – 2022. – 62 с. https://decentralization.gov.ua/uploads/library/file/827/A4_Самофасилітація_посібник_12.10.2022.pdf
4. Бенчмаркінг доброго врядування : практичний посібник / За заг. ред. А.Гука. – К. : ТОВ «Вид-во Юстон», 2018. – 60 с.
5. Програма Ради Європи «Децентралізація і реформа місцевого
самоврядування в Україні», http://www.slg-coe.org.ua/category/library/
6. Моніторинг і оцінювання: Заради чого? Яким чином? З яким результатом? Навч. посібник. Автори: Дукач Юлія та ін. К. : МБФ «Альянс громадського здоров’я», 2018. – 176 с. URL:


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Рейтингове оцінювання за 100- бальною системою Виконання завдань, що пропонуються на групових заняттях та у дистанційному форматі Індивідуальне завдання. Підготовка індивідуального творчого завдання (тема обирається самостійно; актуальність та оригінальність впливає на оцінку) Оцінка за усі виконані обов’язкові практичні завдання Підготовка тексту публічного виступу з власними висновками та належною аргументацією – до 10 балів. Презентація ІЗ: до 10 балів. Безпосередньо виступ – до 10 балів. Разом за ІЗ: 30 балів.

Мова навчання: українська