НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316531

Назва:

Стратегічні комунікації



Анотація: Стратегічні комунікації: визначення, сутність, рівні. Походження терміну, підходи до визначення. Сутність стратегічних комунікацій та їхнє спрямування. Комунікації і пропаганда. Стратегічні комунікації в еволюції управління. Рівні комунікацій. Модель державної системи стратегічних комунікацій та її структура. Цілі держави та її наративи. Мета і цілі, наратив і розповідь. Причинно-наслідкові зв'язки в наративах. Будова наративу. Малі і стратегічні наративи. Відмінності у наративах. Форми стратегічних наративів. Проблеми з просуванням. Уведення в оману. Фейки і боротьба з ними. Основні принципи стратегічних комунікацій. Узгодження цілей. Відмінність між діями і процесами. Критерії досягнення цілей. Узгодження стратегій. Координування інформаційних впливів та їхня синхронізація на кожному з етапів вироблення політики. Вивчення цільових авдиторій. Процедури аналізу. Адаптування повідомлень і дій для різних цільових авдиторій. Дотримання зворотного зв’язку. Консультування. Рівні та особливості для різних груп і громадськості. Наради. Вимоги до консультування. Місце управління ризиками в системі комунікацій. Загроза і ризик. Оцінювання ризиків. Кризові комунікації. Етапи розвитку кризової ситуації. Алгоритм дій. Шаблони реагування. Що варто і чого не можна робити. Забезпечення підтримки цілям. Легітимація владних рішень. Комунікативний аналіз. Комунікативний план. Підсумкові поради

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр: 2

Кількість кредитів: 2 кредита Загальна кількість годин 60 Аудиторні 20год. Лекції 6год.

Форма контролю: залік

Викладач(і): Рябцев Геннадій Леонідович професор доктор наук

Результати навчання: Оцінити результативність і вплив стратегії або програми, презентувати результати; розробити рекомендації з визначення заінтересованих сторін, їхнього залучення до вироблення пропонованої політики (комунікативний план); розробити рекомендації щодо проведення консультацій з громадськістю під час вироблення політики; розробити рекомендації щодо консультування із заінтересованими органами влади та узгодження з ними пропонованої політики; розробити проєкт нормативно-правового акта; здійснити експертизу, оцінку впливу проєкта нормативно-правового акта

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Стратегічне управління та планування

Зміст дисципліни: Тема 1. Стратегічні комунікації: визначення, сутність, рівні Тема 2. Цілі держави та її наративи Тема 3. Основні принципи стратегічних комунікацій Тема 4. Оцінювання ризиків просування цілей держави Тема 5. Забезпечення підтримки цілям і рішенням


Рекомендована література: 1. Тертичка В. В. Стратегічне управління : підручник. Київ : К.І.С., 2017. 932 с.
2. NATO Strategic Communication Handbook. Brussel : NATO, 2017. URL: http://stratcom.nuou.org.ua/wp-content/uploads/2020/01/NATO-STRATEGIC-COMMUNICATION-HANDBOOK.pdf
3. Дубов Д. В. Стратегічні комунікації: проблеми концептуалізації та практичної реалізації. Стратегічні пріоритети. Серія : Політика. 2016. № 4. С. 9-23. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sppol_2016_4_4
4. Дубов Д. В. «Стратегічний наратив»: до проблеми реалізації сутнісної складової стратегічних комунікацій в Україні. Київ : НІСД, 2016. URL: https://niss.gov.ua/doslidzhennya/informaciyni-strategii/strategichniy-narativ-do-problemi-realizacii-sutnisnoi
5. Комунікаційний інструментарій для державних службовців. Київ, 2018. URL: http://mpe.kmu.gov.ua/minugol/doccatalog/document?id=24533152
6. Публічні консультації: крок за кроком : посібн. для держ. службовців. Київ, 2017. URL: https://www.ed-era.com/anticorr-materials/ndi-pdf.pdf


Форми та методи навчання: Активні (проблемно-орієнтовані, інтерактивні, проєктні, дослідницькі, інформаційні): лекції-бесіди, мультимедійні, дистанційні заняття, презентації, дискусії, кейс- стаді, ділові, рольові, імітаційні ігри, робота в міні-аналітичних групах, мозкові штурми,

Методи й критерії оцінювання: Наскрізне оцінювання процесу, прогресу; рефлексивні вправи; виконання тренувальних завдань у міні-аналітичних групах; виконання і захист індивідуальних робіт; усні презентації; оцінювання в балах за накопичувальною системою

Мова навчання: українська