НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316565

Назва:

Академічне письмо



Анотація: Курс "Академічне письмо" відповідає навчальному плану підготовки бакалаврів, що навчаються за спеціальністю "Філологія. Германські мови та література (переклад включно, перша - англійська)" і допомагає засвоєнню фахових дисциплін. Цей курс орієнтований на розвиток спеціалізованих мовних навичок, вмінь фахового спілкування та вироблення комунікативної компетенції студентів на рівні, що умовно називається "вище середнього" ("upper - intermediate", В2). У процесі підготовки навчально-методичного посібника застосовано комунікативний підхід до навчання. Курс спрямовано на вивчення англомовного академічного письма як різновиду наукового (академічного) спілкування. На практичних заняттях обговорюються проблемні питання, що передбачають розвиток навичок критичного мислення, а також виконуються завдання, виконання яких допоможе студентам сформувати вміння й практичні навички комунікативно виправдано користуватися засобами мови для створення відповідних зразків академічного письма. Окремий акцент зроблено на організації й редагуванні власних академічних текстів та розумінні основних відмінностей між основними функціональними стилями.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: ІІ

Семестр:

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90 год.; практичні заняття - 26 год.; самостійна робота - 64 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Нестеренко Л.О., кандидат наук, доцент

Результати навчання:
ПРН-1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями англійською мовою усно й письмово, використовувати її для організації ефективної міжкультурної комунікації.
ПРН-10. Знати норми Standard English i вміти їх застосовувати у практичній діяльності.
ПРН-11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних (презентації, доповіді) і письмових текстів різних жанрів і стилів англійською мовою.
ПРН-14. Використовувати англійську мову в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному) для розв'язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя.
ПРН-23. Дотримуватися принципів академічної доброчесності.

Спосіб навчання: аудиторний

Зміст дисципліни: Тема 1. Академічне письмо. Визначення. Основні функціональні стилі. Тема 2. Основні стилістичні характеристики академічного стиля. Аналіз основних функціональних стилів в академічному письмі. Тема 3. Критичне читання. Методологічні підходи до критичного читання. Способи критичного читання в академічному письмі. Тема 4. Критичне слухання. Методологічні підходи до критичного слухання. Способи критичного слухання в академічному дискурсі. Тема 5. Академічна доброчесність. Основні визначення (плагіат, самоплагіат). Наслідки недотримання академічної доброчесності в академічному дискурсі. Тема 6. Способи дотримання та забезпечення академічної доброчесності. Тема 7. Написання ділових листів. Структура листа. Стилістичні особливості та закономірності ділової комунікації в академічному дискурсі. Тема 8. Підготовка та написання презентацій. Структура та зміст презентацій. Тема 9. Підготовка та написання звітів. Структура та зміст звіті. Тема 10. Критичне письмо. Особливості та способи реалізації. Методологічні підходи до критичного письма в академічному дискурсі.


Рекомендована література:
1.Bailey, Stephen. Academic Writing: A Book for International Students. Routledge, 2004, pp.18-190.
2. Bean, John. Engaging Ideas: The Professor's Guide to Integrated Writing, Critical Thinking, and Active Learning in the Classroom. Jossey-Bass, 1996, pp.36-219.
3. Goodson, Patricia. Becoming an Academic Writer: 50 Exercises for Paced, Productive and Powerful Writing. Sage Publications Inc., 2012, pp.111- 198.
4. Graff, Gerald. They Say / I Say: The Moves That Matter in Academic Writing. W.W. Norton and Company, 2005, pp. 98-146.
5. Lindsay, David. Scientific Writing = Thinking in Words. CSIRO Publishing, 2011, pp.21-96.
6. Paul, Silvia. How to Write a Lot: A Practical Guide to Productive Academic Writing. APA, 2007, pp.45-96.
7. Schultz, David. Eloquent Science: A Practical Guide to Becoming a Better Writer, Speaker and Scientist. American Meteorological Society, 2009, pp.218-436.
8. Sword, Helen. Stylish Academic Writing. Harvard University Press, 2012, pp. 45-115.

Рекомендовані електронні ресурси
1. Improve Your Writing. University of Bristol (http://www.bristol.ac.uk/arts/exercises/grammar/grammar_tutorial/index.htm
2. English for Academic Purposes: Grammar (http://www.uefap.net/grammar/grammar-in-eap-introduction/grammar-in-eap-example)
3. Academic English (University of Hull) (https://canvas.hull.ac.uk/courses/213/modules#module_957)


Форми та методи навчання: практичні заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (відвідування занять, поточні тести, фінальний тест; підсумковий контроль - 30 балів (залік).

Мова навчання: англійська