НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316580

Назва:

Переклад текстів політичного дискурсу



Анотація: Курс спрямований на розвиток лінгвістичної і перекладацької компетенції студентів, що передбачає: - ознайомлення з основними поняттями лінгвопрагматики в аспекті міжкультурної комунікації; - формування системи знань про особливості текстів англомовного й україномовного політичного дискурсу; - аналіз вербальних та невербальних засобів впливу на адресата в політичному дискурсі; - аналіз полікодової сутності текстів політичного дискурсу (на прикладі текстів політичної реклами) та її відтворення при перекладі. В рамках курсу студенти знайомляться з методологічними принципами стратегій перекладу та методиками їх дослідження, що передбачає: - розвиток умінь орієнтуватися в сучасних лінгвістичних теоріях та користуватися терміносистемами прагмалінгвістики, емотіології і паралінгвістики; - виявляти семіотичний компонент у текстах політичного дискурсу; - виявляти прагматичний компонент в текстах політичного дискурсу; - здійснювати прагматичний та лінгвостилістичний аналіз текстів політичного дискурсу; - визначати вербальні та невербальні засоби впливу на адресата у політичному дискурсі; - застосовувати необхідні перекладацькі стратегії і тактики з метою збереження прагматичного потенціалу та адекватного перекладу полікодових / гібридних текстів політичного дискурсу.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: ІІІ

Семестр: 5

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90 год.; практичні заняття - 28 год.; самостійна робота - 62 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Заїка А.Ю., старший викладач

Результати навчання:
У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- розуміти основні проблеми нейролінгвістики та підходи до їх розв'язання із застосуванням ней-ролінгвістичних методів та інноваційних підходів;
- знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції нейро-лінгвістики, уміти застосовувати їх у професійній діяльності;
- збирати, аналізувати, сис-тематизувати й інтерпретувати нейробіологічні механізми мовлення та використовувати їх для виявлення патологій мовлення та їх корекції.

Спосіб навчання: аудиторний

Зміст дисципліни: Курс покликаний ознайомити студентів з основними поняттями та концепціями, запропонованими в рамках нейролінгвістики , а також з найбільш важливими положеннями нейролінгвістичних підходів до аналізу процесів утворення і сприйняття мовлення з метою подальшого застосування в рамках професійної діяльності. Практичні заняття передбачають вивчення нейрофізіологічних аспектів засвоєння рідної та іноземної мови, клінічних досліджень в області порушення мови, читання та письма та методів їх корекції. Курс включає в себе ознайомлення з історією нейролінгвістики, з сучасними нейролінгвістичного методиками, а також з деякими конкретними дослідженнями в даній області. Студенти виконують творчі завдання, розробляють мовленнєвий тест, готують презентації за темами курсу, беруть участь у диспутах.


Рекомендована література:

Основна література:
1. Brown, H. D. Principles of language learning and teaching. White Plains, NY: Pearson, 2007
2. Herschensohn, Julia The Cambridge Handbook of Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press, 2013
3. Ingram, John C.L. Neurolinguistics: An Introduction to Spoken Language Processing and Its Disorders. Cambridge: Cambridge University Press, 2007
4. Kemmerer, David Cognitive Neuroscience of Language. London: Psychology Press , 2014
5. Paradis, Michel Manifestations of Aphasia Symptoms in Different Languages.Leiden: Brill, 2001
6. Paradis, Michel Foundations Of Aphasia Rehabilitation. New York: Elsevier, 1993
7. Schnelle, Helmut Language in the Brain. Cambridge: Cambridge University Press, 2006
8. Singleton, David Language Acquisition The Age Facto. Bristol: Multilingual Matter, 2004
9. Stemmer, Brigitte Handbook of the Neuroscience of Language, New York: Academic Press, 2008
10. Whitaker, Harry Neuropsychological Studies of Nonfocal Brain Damage: Dementia and Trauma. Berlin: Springer, 1988

Додаткова література:
1. Ahls?n, Elisabeth Introduction to Neurolinguistics. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 2006
2. Denes, Gianfranco Talking Heads: The Neuroscience of Language. London: Psychology Press, 2011
3. Gazzaniga, Michael S. Cognitive Neuroscience. New York: W. W. Norton & Company, 2002
4. Hillert, Dieter Linguistics and Cognitive Neuroscience: Theoretical and Empirical Studies on Language Disorders. Berlin: Springer, 1994
5. Pulvermuller, Friedemann The Neuroscience of Language: On Brain Circuits of Words and Serial Order . Cambridge: Cambridge University Press, 2008
6. Whitaker, Harry Concise Encyclopedia of Brain and Language, New

Форми та методи навчання: практичні заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (робота на практичних заняттях, презентація, поточні тести, фінальні тести); підсумковий контроль - 30 балів (залік).

Мова навчання: англійська