НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316631

Назва:

Турецька мова



Анотація: Вивчення дисципліни "Турецька мова" ("T?rk Dili" або "T?rk?e"), який викладається бакалаврам, полягає у ґрунтовному вивченні цієї мови, зокрема основи теоретичної граматики. Для всебічного вивчення названої дисципліни необхідно самостійна робота студентів, знання методології, систематична робота з різноманітною літературою, джерелами інформації для вивчення запропонованого предмету, зосібна навчальними посібниками та підручниками, словниками, науковими монографіями та статтями, а також джерелами картографічної та історичної інформації; періодичними виданнями, науково-популярною літературою, Інтернет ресурсів.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 3

Семестр: 5,6

Кількість кредитів: 8

Форма контролю: залік, залік

Викладач(і): Туранли Фергад Ґардашкан Оглу, доктор історичних наук, доцент

Результати навчання: ПРН-3. Застосовувати сучасні методики й технології, зокрема прикладні й міждисциплінарні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості етнолінгвістичного дослідження.
ПРН-4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми та пропонувати методи їх розв'язку в складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.
ПРН-5. Знаходити оптимальні способи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня.
ПРН-7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрями й школи в лінгвістиці.
ПРН-8. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття) та прикладні аспекти психолінгвістики. Лекційні заняття.
ПРН-10. Здійснювати науковий аналіз мовного й мовленнєвого матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на підставі самостійно опрацьованих даних.
ПРН-11. Дотримуватися правил академичної доброчесності.
ПРН-14. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного матеріалу.


Спосіб навчання: очна

Зміст дисципліни: Зміст дисципліни полягає у формуванні у студентів як майбутніх фахівців з мовознавства, історії, міжнародних відносин, культурології, політології та ін. комунікативної компетенції у турецькій мові в усній та письмовій формах в межах тематики, визначеної завданнями майбутньої професійної діяльності. У результаті вивчення зазначеного предмету студенти повинні знати та вміти аналізувати проблемні питання (правильно читати, писати, вимовляти, перекладати тощо) із застосуванням порівняльно-зіставного (cоmporatio) методу, також визначати особливості турецької, зокрема османсько-турецької ("Osmanl? T?tk?esi") мови в необхідному обсязі для здійснення професійної діяльності на фаховому рівні.


Рекомендована література: Основна література
1. Халимоненко Г.І. Турецька мова: основи теоретичної граматики. Підручник. Вид. друге, виправлене. К.: Вид. центр. "Київський університет", 1999. 282 с.
2. Покровська І.Л. Основи лексикології турецької мови (Навчальний посібник). К.: Вид-во "Юстон", 2015. 65 с.
3. Джерела та особливості османської палеографії. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Східні мови та літератури. Київ : ВПЦ "Київський університет", 2001. Вип. 5. С. 48-49.
4. Туранли Ф. Еволюція турецького письма в світлі розвитку літературної мови // Східний світ. К., 2003. Вип.4. С.148-155.
5. G?ltekin ?brahim, Kalfa Mahir, Atabaey ?brahim..., Yedi ?klim T?rk?e, Yunus Emre Enstit?s? T?rk?e ?gretim Seti Ders Kitab?, Seviye A1, Ankarara, 2015, 191 s.
6. Yabanc?lar ??in T?rk?e Dil Bilgisi (граматика тюркської мови для іноземців). Cilt, 1-2. Gazi ?niversitesi T?rk?e ?grenim, Ara?t?rma ve Uygulama Merkezi. Ankara, 2006. - 319 s.
7. Demiray Kemal, Temel Dilbilgisi, 1, ?stanbul, 1991, 144 s.
8. Nurettin Ko?, Mehmet Hengirmen, T?rk?e ??reniyoruz 1, T?rkisch aktiv, Ankara, 1995.
9. Yabanc?lar ??in T?rk?e Dil Bilgisi (граматика тюркської мови для іноземців). Cilt, 1?2. Gazi ?niversitesi T?rk?e ?grenim, Ara?t?rma ve Uygulama Merkezi. Ankara, 2006. 319 s.
10. G?ltekin ?brahim, Kalfa Mahir, Atabaey ?brahim..., Yedi ?klim T?rk?e, Yunus Emre Enstit?s? T?rk?e ?gretim Seti Ders Kitab?, Seviye A1, Ankarara, 2015, 191 s.
11. Demiray Kemal, Temel Dilbilgisi, 1, ?stanbul, 1991, 144 s.
12. Nurettin Ko?, Mehmet Hengirmen, T?rk?e ??reniyoruz 1, T?rkisch aktiv, Ankara, 1995.

2. Додаткова література

Aktan Ali, Osmanl? Paleografyas? ve Siyasi Yaz??malar, ?stanbul, 1995, s. 27, 50.
Ergin M. Orhun Abideleri, ?stanbul, 1992, 191 s.
K?pr?l? Mehmet Fuat, T?rk Edebiyat? Tarihi, ?stanbul, 1980, s. 38-41.
Mansuro?lu Mecdut, Anadolu'da T?rk Yaz? Dilinin Ba?lanmas? ve Geli?mesi, TDED, ?stanbul, 1951, Cilt IV, s. 214-222.
Serto?lu Midhat, Osmanl? Tarih L??at?, ?stanbul, 1986, 252-253.
Timurta? Faruk, Osmanl? T?rk?esi Grameri, ?stanbul, 1991, Cilt III, s.37.
Мосенкіс Ю. Азербайджанська та інші тюркські мови - нащадки мов давньосхідних цивілізацій//Мова та історія. Вип.70. К., 2004. С.122-129.
Мосенкіс Ю. Північно азійські паралелі тюркських мов - свідчення доісторичного переселення тюрків до Америки// Мова та історія. Вип.70. С.130-133.


Форми та методи навчання: Словесний, практичний, дослідницький, пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, інтерактивний проблемний метод навчання; Індивідуальні відповіді та групове обговорення на семінарських заняттях; Семінарські заняття.

Методи й критерії оцінювання: Участь в диспуті; індивідуальне, групове та фронтальне опитування; робота в триместрі: відвідування занять, поточний контроль, написання письмової роботи; індивідуальне завдання, участь у диспуті, доповідь; залік: письмовий тест. Поточний контроль. Усне вибіркове опитування. Творча робота 1, 2. Контрольна робота, Індивідуальне завдання. Поточний контроль. Усне вибіркове опитування. Письмовий експресконтроль. Творча робота 1, 2. Індивідуальне завдання. Поточний контроль. Укладання словничка лінгвістичних термінів. Контрольна робота. Поточний контроль. Усне вибіркове опитування. Письмовий експресконтроль. Творча робота 1, 2. Індивідуальне завдання. Поточний контроль. Усне вибіркове опитування. Письмовий експресконтроль. Творча робота 1, 2. Поточний контроль. Усне вибіркове опитування. Письмовий експресконтроль. Творча робота 1, 2. Поточний контроль. Усне вибіркове опитування. Письмовий експресконтроль. Творча робота 1, 2. Контрольна робота.

Мова навчання: українська, турецька