НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316637

Назва:

Модерна драма XX ст. Європи і Америки



Анотація: Студентам пропонується такі теми до розгляду: Поетика Арістотеля. Натуралізм у театрі. Теорії Еміля Золя. "Мистецтво театру" Е. Креґа і театрознавча критика Бернарда Шоу. Модернізм у театрі. Т.С. Еліот критична теорія. Бертольд Брехт про експериментальний театр. Криза комунікації в культурі модернізму. Американський побутовий театр. Абсурдизм в європейському театрі. Аналізуються драми: Ю.О'Ніла "Довга подорож у ніч", Т.Уільямса "Трамвай "Бажання" , А.Міллера"Смерть комівояжера", С.Беккета "Чекаючи на Годо", Е.Олбі "Історія в зоопарку", Е.Йонеско"Носороги" , А. Стріндберґа "Панна Юлія", Г.Ібсена "Гедда Ґаблер", Б.Шоу "Пігмаліон", Л.Піранделло "Шість персонажів у пошуках автора", Ш.О'Кейсі "Юнона і павич", Ф.Гарсія Лорка "Дім Бернарди Альби", Б.Брехта "Матінка Кураж та її діти"

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: III

Семестр: додатковий період весняного семестру

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 26; лекції - 20 год; семінари - 6 год; самостійна робота -64 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): PhD, доц. Веретельник Роман Миколайович

Результати навчання: ПРН-6. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для виконання творчо-освітніх завдань (есей, сценічне втілення уривку з обраного драматичного тексту) з курсу "Модерна драма ХХ ст. Європи і Америки" .
ПРН-13. Знати й розуміти систему та загальні властивості літератури як мистецтва слова, основні етапи та закономірності історичного світової літератури ХХ ст., жанрово-стильові особливості європейської драми І-ї половини ХХ ст.; визначати їхнє місце в літературному і культурному процесах.
ПРН-14. Аналізувати та інтерпретувати тексти європейської "нової драми" та драми абсурду, послуговуючись основними поняттями і термінами сучасного літературознавства, розуміючи основні тенденції та досягнення шкіл і напрямів літературознавства від Античності до сьогодення в контексті світової та української філософсько-естетичної думки.
ПРН-20. Мати навички роботи в групі при вирішенні творчого завдання (творча робота з інтерпретації драматичного тексту з програми курсу)
ПРН-22 Дотримуватися принципів академічної доброчесності.




Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: - Вступ до літературознавства; - Теорія літератури; - Світова література - 1, 2, 3

Зміст дисципліни: Нові функції драматургічної мови у модерній драмі. Зміна ролей авторського слова. "Мистецтво театру" Е. Креґа і театрознавча критика Бернарда Шоу. Значення Т.С. Еліота як теоретика модернізму. Криза комунікації в культурі модернізму. М. Метерлінк "Синій птах", Б.Шоу "Пігмаліон", Л.Піранделло "Шість персонажів у пошуках автора", Ш.О'Кейсі "Юнона і павич". Бертольд Брехт про екпериментальний театр. Ф.Гарсія Лорка"Дім Бернарди Альби". Б.Брехт "Матінка Кураж та її діти". Американський побутовий театр. П'єси: Ю.О'Ніл"Довга подорож в ніч", Т.Уільямс "Трамвай "Бажання", А.Міллер "Смерть комівояжера" .Абсурдизм в європейському театрі. П'єси: С.Беккет "Чекаючи на Ґодо" Е.Олбі "Історія в зоопарку", Е.Йонеско "Носороги.


Рекомендована література: 1. Аристотель Поетика. - К., 1986.
2. Баррі П. Вступ до теорії: літературознавство та культурологія. - К., 2008.
3. Білоус П. В. Вступ до літературознавства: навч. посібник. - К.: Академія, 2011.
4. Костюк В., Денисенко В. Модерн як поле експерименту. Комічне, фрагмент, гіпертекстуальність. - К., 2002.
5. Летнянчин, П.П. Концепція особистості у драмах Б.Шоу, І.Франка, В.Винниченка: компаративний дискурс [Текст]: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.05 / Т., 2009. - 20 с.
6.Література Англії ХХ ст. / за ред. К.О.Шахової. - К., 1993.
7. Павличко С.Д. Зарубіжна література: дослідження та критичні статті. - К.:Основи, 2001.
8. Ференц Н. С. Основи літературознавства: підручник. К.: Знання, 2011. 431 с.
9. Французька п'єса XX-го століття. Київ : Основи, 1993.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Максимальна кількість балів - 100: участь у семінарських заняттях - 30 письмова робота - 30 презентації творчих проєктів - 40

Мова навчання: українська