НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316643

Назва:

Українська література - 2 (література XIX ст.)



Анотація: Історія української літератури XIX ст.: основні етапи, провідні закономірності та національна специфіка її розвитку, жанрово-стильові особливості, творчість окремих письменників (І.П.Котляревський, Г.Ф.Квітка-Основ'яненко, Т.Г.Шевченко, П.Куліш, І.С.Нечуй-Левицький, Панас Мирний, І.Я.Франко, М.М.Коцюбинський та ін.), висвітлення явищ української літератури XIX ст. в європейському контексті.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: ІІІ

Семестр: осінній, весняний

Кількість кредитів: 8 (загальна кількість годин - 240; аудиторні години - 82; лекції - 56, семінарські заняття - 26; самостійна робота - 158)

Форма контролю: залік, екзамен

Викладач(і): PhD, доц. Веретельник Роман Миколайович, к. філол.н. Пашко Оксана Володимирівна

Результати навчання: ПРН-2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати історико-літературний матеріал курсу "Українська література-2 (література ХІХ с.)".
ПРН-3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти в межах курсу "Українська література ХІХ ст.".
ПРН-4. Розуміти фундаментальні принципи буття людини, природи, суспільства, відбиті в українській літературі ХІХ ст.
ПРН-13. Знати й розуміти систему та загальні властивості літератури як мистецтва слова, основні етапи та закономірності історичного розвитку української літератури ХІХ ст., її жанрово-стильові особливості, визначні явища і постаті.
ПРН-14. Аналізувати та інтерпретувати тексти української літератури ХІХ ст., послуговуючись основними поняттями і термінами сучасного літературознавства, розуміючи основні тенденції та досягнення шкіл і напрямів літературознавства в контексті світової та української філософсько-естетичної думки.
ПРН-18. Знати й розуміти основні поняття й концепції історії української літератури ХІХ ст., теорії літератури та уміти застосовувати їх під час вивчення курсу "Українська література-2 (Література ХІХ ст.)".
ПРН-22: Дотримуватися принципів академічної доброчесності.



Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: - Вступ до літературознавства; - Українська література-1; - Світова література-1,2 - Естетика; - Філософія; - Історія України; - Історія української та світової культури

Зміст дисципліни: Вивчення історії української літератури. XIX ст., основні етапи, провідні закономірності та національна специфіка її розвитку, жанрово-стильові особливості, творчість окремих письменників (І.П.Котляревський, Г.Ф.Квітка-Основ'яненко, Т.Г.Шевченко, П.Куліш, І.С.Нечуй-Левицький, Панас Мирний, І.Я.Франко, М.М.Коцюбинський та ін.), висвітлення явищ української літератури XIX ст. в європейському контексті. Природа романтизму й реалізму. Обставини літературного життя ХІХ ст. в Україні. Закономірності й особливості розвитку української літератури І пол. ХІХ - поч. ХХ ст.


Рекомендована література: 1. Історія української літератури ХІХ ст / за ред. М.Т. Яценка - К.: Наукова думка, - Кн.1,2. - 1996.
2. Індивідуальні стилі українських письменників 19 - початку 20 ст. - К.,1987.
3. Борзенко О. Сентиментальна "провінція" (нова українська література на етапі становлення). - Х., 2006.
4. Камінчук О. Поетика української романтичної лірики. - К., 1998.
5. Лімборський І. Сентименталізм в українській літературі. - Черкаси, 2009. - .147 с.
6. Лімборський І.В. Творчість Івана Котляревського. - Черкаси: Брама-Україна, 2010.
7. Лімборський І.В. Творчість Григорія Квітки-Основ'яненка. Генеза художньої свідомості. Європейський контекст. Поетика. - Черкаси: Брама-Україна, 2009. - 108 с.
8. Міщук Р.С. Українська оповідна проза 50-60-х років ХІХ ст. - К., 1978.
Наливайко Д. Епістемологія і поетика реалізму. - //Наливайко Д. Теорія літератури й компаративістика. - К., 2006. . - С.257-277.
9. Наливайко Д.С. Типологія українського реалізму на європейському тлі. // Українська література в системі літератур Європи і Америки (ХІХ - ХХ ст.). - К., 1997.
10. Нахлік Є. Доля - Los - Судьба: Шевченко і польські та російські романтики. - Львів, 2003.
11. Панченко В. Особливості українського літературного життя другої половини ХІХ ст. //Українська мова і література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2003.- №№2,3, 5.
12. Панченко В.Неубієнна література. - К., 2007
13. Калениченко Н.Л.Українська література кінця ХІХ - початку ХХ ст.: Напрями, течії. - К.: Наукова думка, 1983.
14. Історія української літератури: У 12 т. - Т.4. Тарас Шевченко / ред. тому і автор І. Дзюба. - К. : Наукова думка, 2014.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Максимальна кількість балів - 100: поточний і проміжний контроль - 70 (осінній семестр); 60 балів (весняний семестр); підсумковий контроль - 30 (залік, осінній семестр); 40 (екзамен, весняний семестр).

Мова навчання: українська