НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317339

Назва:

Болгарська мова



Анотація: "Болгарська мова" рекомендована для студентів, що навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем "бакалавр". Вивчення курсу дозволить студентам опанувати теоретичні знання й набути практичних умінь із фонетики, орфографії, орфоепії, лексики, морфології та синтаксису болгарської мови на рівні А1-А2 згідно європейського стилю мовної освіти, а також сприятиме формуванню складових комунікативної компетенції, яка об'єднує такі складові, соціолінгвістичну, соціокультурну, стратегічну, соціальну та дискурсивну. Опанування практичними умінями із фонетики, орфографії, орфоепії, лексики, морфології та синтаксису болгарської мови має підвищити мобільність студентів в умовах спільного європейського простору.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр: 3, 4

Кількість кредитів: 8

Форма контролю: залік, залік

Викладач(і): Антонова Ольга Олександрівна, старший викладач

Результати навчання: знати: норми болгарської літературної вимови, способи словотворення, особливості морфологічної та синтаксичної структури, лексику найпоширеніших тематичних полів.
Студенти вмітимуть
- висловлюватися болгарською мовою усно та письмово за допомогою заздалегідь дібраних текстів, підготовлених в межах лексики, яка вивчалася, використовуючи граматичні структури;
- читати адаптовані та оригінальні тексти із розумінням прочитаного;- розуміти почуті адаптовані тексти як з повним так з поверхневим розумінням почутого; - уміти написати твір на будь-яку з пройдених тем, користуючись лексичним і граматичним матеріалом курсу;- уміти добирати болгаромовний матеріал для зіставних і контрастивних досліджень з метою лінгвістичного аналізу.


Спосіб навчання: очний (аудиторний)

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Навчальна дисципліна "Слов'янська іноземна мова (болгарська)" базується на системі компетенцій, здобутих на заняттях з іноземних мов

Зміст дисципліни: Оволодіння знаннями та вміннями пропонованого курсу, студенти зможуть спілкуватися на побутовому, науковому рівні з носіями болгарської мови, опрацьовувати фахову наукову літературу. Курс перспективно спрямований на можливість поглиблення та вдосконалення навичок, здобутих на пороговому курсі, а також заохочення активного використання болгарської мови у сферах соціології, культурології, історії, археології, журналістики, політології, перекладу, біології, психології, правознавства та ін.. Навички спілкування допомагатимуть студентам у моделюванні вільної і впевненої поведінки в обраній професійній сфері. Передбачено вивчення низки комунікативних тем ("Офіційний та неофіційний стилі спілкування при знайомстві", "Розповідь про власні основні заняття та уподобання" "Планулання робочого дня/тижня", "Дозвілля", "Побут", "Родина", "Спілкування у колі друзів", "Цікаві місця у Болгарії", "Планування подорожі", "Плани щодо курсів іноземних мов у Болгарії", "Біографія відомих болгар", "Спілкування по телефону та он-лайн", "Власний стиль", "Здоров'я", "Проект і доповідь на тему майбутньої академічної активності або спеціальності", "Досвіт вивчення іноземних мов" "Оцінка власних сильних та слабких сторін при вивченні болгарської мови та ін.). Володіння лексичним мінімумом у поєднанні з правилами граматики болгарської мови обумовлять комбінований характер мовної діяльності.


Рекомендована література: Основна література
1. Гарибова Н., Дачева Г., Тишева Й., Хаджиева Е. А, Б, В, Г, Общ курс по български език за чужденци. - София: Изд. К. Охридски, 2011. - 311с.
2. Колева-Златева Ж., Емилианова Б. Аз говоря български. Български език за чужденци. - ВТ: Фабер, 2004. - 156с.
3. Колесник В. О. Кратък българско-украински разговорник. - Одеса: Маяк, 1994. - 88с.
4. Крейчова Е., Сталянова Н., Сорока О. Кратък тематичен речник на българския, чешкия, полския и украинския език. София, Парадигма, 2016. - София: Парадигма, 2016. - 154с.
5. Потапенко К.К. Українсько-болгарський словник. - К. : Либідь, 2001. - 286с.
6. Потапенко К.К. Українсько-болгарський словник. Украинскобългарски речник. - Київ: Новий друк, 2002. - 320с.
7. Потапенко-Калоянова К.К. Болгарсько-український словник. Българско-украински речник. Київ: ДієСлово, 2004. - 238с.
Додаткова література
1. Потапенко-Калоянова К.К. Українсько-болгарський фразеологічний словник. Украинско-български фразеологичен речник. / уклад. Катерина Потапенко-Калоянова. Київ: СМИЛ, 2011. - 374с.
2. Сокіл Б.М., Сорока, О.Б. Українсько-болгарський розмовник і словник. Скажи це болгарською! Украинско-български разговорник и речник. Кажи го на български! Тернопіль: Мандрівець, 2011. - 252с.
3. Сорока О.Б., Сокіл Б.М., Албул О.А. Украинско-български разговорник. Фрази. Думи. Коментари. Українсько-болгарський розмовник. Фрази. Слова. Коментарі. - Ужгород: ІВА, 2015. - 220с.
4. Стоянов І. А. Чмир, О. Р. Болгарсько-український словник. Българско-украински речник. Київ: Наукова думка, 1988. - 780с.
5. Таранюк В., Карпенко В. Українсько-болгарський тематичний словник. Украинско-български-тематичен речник. За ред. Стоянова І.А. - Київ: Видавець Карпенков В. М., 2008. - 272с.
6. Терлак, З.М., Ярмолюк, М.О., Панько, Т. І. Українсько-болгарський розмовник. Львів, Світ, 1994, 134.


Форми та методи навчання: Дотримання комунікативнї змістової лінії мовленнєвої діяльності забезпечується методичним комплексом, що об'єднує тренування навичок та умінь аудіювання, читання, говоріння, письма. Ігрові прийоми, індивідуальні відповіді та обговорення на форумі групи

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль знань відбувається на семінарських заняттях і дозволяє виявити рівень засвоєння студентами відповідних тем курсу під час виконання лексичних, граматичних, комунікативних, фонетичних вправ, а під час колоквіумів, спрямованих на відтворення комунікативних ситуацій, що відповідають лексичним темам. презентацій проєктів, виконання лексико-граматичних тестів, виконання творчих завдань, обговоренні прочитаних творів (оповідань) художньої літератури, аналізу аудіоматеріалів тощо. Підсумковий контроль передбачає виконання завдань лексико-граматичного тесту та колегіальну презентацію комунікативних ситуацій (3 семестр), виконання лексико-граматичного завдання та захист індивідуального проєкту, присвяченого країні, мову якої вивчаємо на курсі (болгарії)( 4 семестр).

Мова навчання: болгарська, українська