НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317342

Назва:

Генетика вищих рослин



Анотація: дисципліна викладається для поглиблення знань студентів у галузі генетики на рослинних моделях, які в історії розвитку сучасної генетики слугували об'єктами нових відкрить та відіграли вирішальну роль у зміні головної парадигми генетики про сталість на та напрямку потоку генетичної інформації, а також про мутації як першоджерело генетичної мінливості. Дисципліна складається з чотирьох тем і лише перша з них стосується виключно рослин. Всі інші використовують рослинні моделі для того, щоб сфокусуватися на таких напрямках, питаннях, механізмах, які є актуальними для реалізації генетичної інформації організмів взагалі, і їхнє розкриття націлене на актуалізацію знань, які студенти здобули на бакалаврській програмі при опануванні навчальних курсів з генетики.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр: весняний

Кількість кредитів: 6

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): Єфіменко Т.С., кандидат біологічних наук, ст. викладч

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- Використовувати бібліотеки, інформаційні бази даних, інтернет ресурси для пошуку необхідної інформації.
- Розв'язувати складні задачі в галузі генетики, генерувати та оцінювати ідеї.
- Аналізувати біологічні явища та процеси на молекулярному, клітинному, організменному, популяційно-видовому та біосферному рівнях з точки зору фундаментальних загальнонаукових знань, а також за використання спеціальних сучасних методів досліджень.
- Описувати й аналізувати принципи структурно-функціональної організації, механізмів регуляції та адаптації організмів до впливу різних чинників.
- Представляти результати наукової роботи письмово (у вигляді звіту, наукових публікацій тощо) та усно (у формі доповідей та захисту звіту) з використанням сучасних технологій, аргументувати свою позицію в науковій дискусії.
- Дотримуватись норм академічної доброчесності під час навчання та провадження наукової діяльності, знати основні правові норми щодо захисту інтелектуальної власності.
- Вміти правильно оцінювати актуальність розвитку окремих наукових напрямків і бачити риси інноваційності.
- Проявляти активну позицію у визначенні напрямків фахової діяльності, спираючись на здобуті фахові компетентності та знання у суміжних галузях


Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Вказуються дисципліни, які здобувач вищої освіти має вивчити до початку або разом із цією дисципліною: Цитологія та гістологія, Фізіологія рослин, Біохімія, Генетика, Молекулярна біологія, Генетика онтогенезу, Молекулярна фізіологія.

Зміст дисципліни: Характеристика ядерного геному рослин. Механізми динаміки геному рослин. Феномен поліплоїдії. Транспозони. Мітохондріальний та пластидний геном у рослин. Ключові пускові сигнали для експресії генів у рослин. Регуляція експресії генів на різних рівнях організації геному. Роль РНК у регуляції генетичної експресії. Епігенетичні механізми регуляції генної експресії. Генетичний контроль онтогенезу рослин. Вегетативні органи. Генеративні органи. Моделі репродукції у рослин. Розвиток гаметофітів та стать у рослин.


Рекомендована література: 1. Plant Embryogenesis. Edited by Marнa F. Suarez, Peter V. Bozhkov. Humana Press, 2008. 184 p.
2. Dole?el J., Vr?na I., ?af?? I., Barto? i., Kubal?kov? M., ?imkov? H. Chromosomes in the flow to simplify genome analysis. Funct Integr Genomics (2012) 12:397-416. DOI 10.1007/s10142-012-0293-0.
3. Endosperm Developmental andMolecular Biology. Edited by Odd-Arne Olsen Springer. Verlag Berlin Heidelberg, 2007. 249 p.
4. Kamthan A., Chaudhuri A., Kamthan M., Datta A. Small RNAs in plants: recent development and application for crop improvement. Frontiers in Plant Science. REVIEW published:02April2015 doi:10.3389/fpls.2015.00208
5. Gehring M. Genomic Imprinting: Insights From Plants. Annu. Rev. Genet. 2013. 47:187-208. doi:10.1146/annurev-genet-110711-155527.
6. Wendel J.F., Jackson S.A., Meyers B.C., Wing R.A. Evolution of plant genome architecture. Genome Biology (2016) 17:37.DOI 10.1186/s13059-016-0908-1.
7. De Smet R., de Peer YV. Redundancy and rewiring of genetic networks following genome-wide duplication events. Current Opinion in Plant Biology 2012, 15:168-176. DOI 10.1016/j.pbi.2012.01.003
8. Genomics of Chloroplasts and Mitochondria. Edited by Ralph Bock. Springer Science+Business Media B.V. 2012. 511 p.
9. Vicient C.M., Casacuberta J.M. Impact of transposable elements on polyploid plant genomes. Annals of Botany 120: 195-207, 2017. doi:10.1093/aob/mcx078, available online at https://academic.oup.com/aob
10. Plant Omics:Trends and Applications. Edited by Khalid Rehman Hakeem, Hseyin Tombulo?lu, Gzin Tombulo?lu. Springer International Publishing Switzerland, 2016. 522 p.
11. MicroRNA Protocols. Edited by Shao-Yao Ying. Springer Science+Business Media, LLC 2018. 314 P.
12. Mita P., Boeke J.D. How retrotransposons shape genome regulation. Current Opinion in Genetics & Development 2016, 37:90-100. http://dx.doi.org/10.1016/j.gde.2016.01.001
13. Plant Genomes, Their Residents,and Their Evolutionary Dynamics. Edited by Jonathan F. Wendel. Springer-Verlag Wien 2012. 291 p.
14. Plant Epigenetics. Edited by Nikolaus Rajewsky, Stefan Jurga, Jan Barciszewski. Springer International Publishing AG, 2017. 540 p.
15. MicroRNA Protocols. Third EditionEditor Shao-Yao Ying Department of Integrative Anatomical Sciences USC, Keck School of Medicine Los Angeles, CA, USA Springer Science+Business Media, LLC 2018. 315 p.
16. Vicient C.M., Casacuberta J.M. Impact of transposable elements on polyploid plant genomes Annals of Botany 120: 195-207, 2017
17. Plant Development and Evolution. Edited by Ueli Grossniklaus. Academic Press is an imprint of Elsevier, 2019. 646 p.
18. Plant Embryogenesis Edited by Martin Bayer Humana Press Springer Science+Business Media, LLC, part of Springer Nature 2020 290 p.



Форми та методи навчання: лекції (32 год.), семінарські заняття (28 год.), самостійна робота (120 год.).

Методи й критерії оцінювання: поточний контроль 70 %; підсумковий контроль (екзамен) - 30 %.

Мова навчання: українська