НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317353

Назва:

Епідеміологія інфекційних та неінфекційних захворювань



Анотація: Навчальна дисципліна " Епідеміологія інфекційних та неінфекційних захворювань " є обов'язковою для студентів другого року навчання освітньо-наукової програми "Громадське здоров'я" другого (магістерського) рівня вищої освіти. Курс розроблено таким чином, щоб студенти могли орієнтуватися у базовій медичній термінології, кваліфікувати медичні стани, розуміти причинно-наслідкові зв'язки між факторами ризику та медичними станами, знати основні групи інфекційних та неінфекційних захворювань, знати структуру та особливості діяльності медичної галузі в Україні та світі, користуватися та критично оцінювати опубліковані дані/результати досліджень у сфері організації надання медичної допомоги. Це створює ґрунт для розуміння надійних джерел інформації, навчає використовувати їх для самостійного пошуку необхідної медичної інформації.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: І

Семестр: весняний

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30; самостійна робота - 60)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Майструк Павло Олегович, доцент, к.мед.н.

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен уміти:
- Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для розуміння та планування по протидії розвитку інфекційних і неінфекційних захворюваннь у тому числі в непередбачуваних умовах;
- Ідентифікувати проблеми в організації надання медичної допомоги та обґрунтовувати методи їх вирішення, повязаних з епідеміологією інфекційних і неінфекційних хвороб;
- Планувати діяльність закладів охорони здоров'я в стратегічному та тактичному розрізах, в залежності від поширеності захворювань;
- Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті щодо міжсекторального підходу в авспектах протидії розвитку і поширення інфекційних та неінфекційних захворювань;
- Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення пошуку даних по захворюванням та групам захворювань.
- Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач у сфері охорони здоров'я.
- Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу. Планувати і проводити наукові дослідження, демонструвати результати наукових робіт та готувати їх до оприлюднення.
- Ідентифікувати та класифікувати нові задачі в сфері профілактики груп захворювань, описувати, аналізувати та оцінювати відповідні об'єкти, явища та процеси, обирати оптимальні методи їх дослідження.


Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: -

Зміст дисципліни: основною метою дисципліни є формування у студентів теоретичних основ у сфері охорони здоров'я як науки та практичних навичок щодо використання їх в практичній діяльності в сфері громадського здоров'я, вміти визначати основні потреби системи охорони здоров'я в аспекті протидії основним інфекційним та неінфекційним захворюванням, розробці основних стратегій щодо збереження здоров'я населення


Рекомендована література: ОСНОВНА:
1. Bonita, Ruth. Basic epidemiology / R. Bonita, R. Beaglehole, T. Kjellstr?m. --- 2nd ed. (World Health Organization, 2020). (WHO Handbook). https://apps.who.int/iris/handle/10665/36838 (chapter 2)
2. Соціальна медицина та організація охорони здоровя : Підручник / за ред. Ю.В.Вороненка. - Тернопіль : Укрмедкнига, 2022. - 332 с. https://repository.tdmu.edu.ua/bitstream/handle/1/8599/soc_med.pdf?sequence=1&isAllowe d=y (С. 50-94)
3. Huber Machteld, Knottnerus J Andr?, Green Lawrence, Horst Henri?tte van der, Jadad
Alejandro R, Kromhout Daan et al. How should we define health? BMJ 2011; 343 :d4163
4. Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78
"Охорона здоров'я" в редакції від 15 січня 2020 р. [Електронний ресурс] - Режим доступу:
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va117282-02#Text
5. The European Qualifications Framework for Lifelong Learning (EQF). - Luxembourg: European Commission, 2008. [Electronic resource] - Mode of access: http://ecompetences.eu/wp- content/uploads/2013/11/EQF_broch_2018_en.pdf
6. Голубовська О.А, Герасун Б.А., Зінчук О.М. та ін. Інфекційні хвороби
7. Андрейчин М.А., Копча В.С., Крамарьов С.О. та ін. Атлас інфекційних хвороб. 2017. - 288 с.
8. Громадське здоров’я : підручник / Грузєва Т. С., Лехан В. М., Огнєв В. А. та ін. ; за заг. ред. Т.?С. Грузєвої. Вінниця : Нова Книга, 2023. — 616 с.


ДОДАТКОВА:
1. Calhoun, J. G., Dollett, L., Sinioris, M. E., Wainio, J. A., Butler, P. W., Griffith, J. R., & Warden, G. L. (2008). Development of an Interprofessional Competency Model for Healthcare Leadership. Journal of Healthcare Management, 53(6), 375-389. [Electronic resource] - Mode of access: https://sci-hub.tw/10.1097/00115514-200811000-00006
2. Developing Direct Reports: Taking the guesswork out of leading leaders, Corrinne Armour, Anneli Blundell, Belinda Cohen, 2015, Bacca House Press.
3. Exceptional Leadership: 16 Critical Competencies for Healthcare Executives, 2nd Edition, Carson F. Dye & Andrew N. Garman, 2015, Health Administration Press
4. Improving healthcare quality in Europe. Characteristics, effectiveness and implementation of different strategies. World Health Organization and OECD, 2019. [Electronic resource] - Mode of access: https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/327356/9789289051750- eng.pdf?sequence=1&isAllowed=y
5. World report on ageing and health. Geneva: World Health Organization; 2019


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота у форматі он-лайн

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, участь у семінарських заняттях, участь у дебатах, проходження проміжного тестового контролю, виконання завдань самостійної роботи); підсумковий контроль - 30 балів (іспит)

Мова навчання: українська