НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317367

Назва:

Політика та соціальна справедливість в громадському здоров’ї



Анотація: Навчальна дисципліна є вибірковою, розроблена таким чином, щоб студенти могли орієнтуватися у базових термінах і поняттях, які стосуються проблем нерівності, формування політики щодо соціальної справедливості в системі громадського здоров'я, визначати пріоритети, розробляти варіанти стратегій, політик та визначати окремі інтервенції, спрямовані на розробку політики в цій сфері, оцінювати їх ефективність, аналізувати стратегії, політики та інтервенції з цих проблем та пропонувати заходи щодо підвищення ефективності використання наявних коштів, розробляти заходи з адвокації, комунікації та соціальної мобілізації і забезпечення рівності у доступі до послуг громадського здоров'я, застосовувати різні методики, стратегії та моделі викладання у цій сфері.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр: осінь

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30; самостійна робота - 60)

Форма контролю: залік

Результати навчання: В рамках викладання даної дисципліни передбачається набуття студентами здатності до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, а також застосовувати знання у практичних ситуаціях, використовувати інформаційні і комунікаційні технології, вчитися і оволодівати сучасними знаннями, спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності), приймати обґрунтовані рішення у досліджуваній сфері, діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), усвідомлювати рівні можливості та гендерні проблеми.

Спосіб навчання: онлайн

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: -

Зміст дисципліни: формування у студентів теоретичних основ та практичних навичок щодо нерівностей у сфері громадського здоров'я, формування політики для забезпечення соціальної справедливості


Рекомендована література: ОСНОВНА:
1. CDC's Office of Minority Health & Health Equity (OMHHE)/ https://www.cdc.gov/healthequity/about/index.html
2. Health Equity Monitor: https://www.who.int/data/gho/health-equity/about
3. Health Equity: Prioritization, Perception, and Progress? IHI 2021 Pulse Report ihi.org/healthequity
4. Christopher GC, Zimmerman EB, Chandra A, Martin LT, eds. Charting a course for an equity-centered data system: recommendations from the National Commission to Transform Public Health Data Systems. Robert Wood Johnson Foundation. Accessed January 4, 2022. https://www.rwjf.org/en/library/research/2021/10/charting-a-course-for-an-equity-centered-data-system.html
5. Government of Canada. (2020, July 10). Social determinants of health and health inequalities . Public Health Agency of Canada. https://www.canada.ca/en/public-health/services/health-promotion/population-health/what-determines-health.html#determinants
6. SDG 1: No Poverty. Overview, Targets and Indicators, Progress and Info. https://sdgs.un.org/goals/goal1
7. SDG 10: Reduced Inequalities. Overview, Targets and Indicators, Progress and Info. https://sdgs.un.org/goals/goal10
8. Development Initiatives. Poverty trends: Global, regional, and national. (December 2019). https://devinit.org/resources/poverty-trends-global-regional-and-national/
9. SDGs Today: The Global Hub for Real-Time SDG Data https://sdgstoday.org/
10. Global action to address health inequalities and wider inequalities in our societies is supported by many organisations and initiatives. https://health-inequalities.eu/eu-beyond/global-action/
11. T. A. Eikemo, E. ?versveen (2019). Social Inequalities in health: Challenges, knowledge gaps, key debates and the need for new data. Scandinavian Journal of Public Health, 47: 593-597. doi.org/10.1177/1403494819866416
12. Mackenbach, Johan P. (2019). Health inequalities in Europe. How does Norway compare?. Scandinavian Journal of Public Health, 47(6), 666-671. doi:10.1177/1403494819857036

ДОДАТКОВА:
1. Norwegian Ministry of health and care services. National strategy to reduce social inequalities in health. Report No. 20 (2006-2007).
2. https://www.ipaac.eu/res/file/20190513-contest/contest-best-practices-report.pdf
3. Lundberg O, Dahl E, Fritzell J, Palme J, Sj?berg O. Social protection, income and health inequities. Final report of the Task group on GDP, taxes, income and welfare. Copenhagen: WHO Regional Office for Europe; 2016.
4. https://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0006/302874/TG-GDP-taxes-income-welfare-final-report.pdf
5. Review of social determinants and the health divide in the WHO European Region: final report. Copenhagen: WHO Regional Office for Europe; 2014 https://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0004/251878/Review-of-social-determinants-and-the-health-divide-in-the-WHO-European-Region-FINAL-REPORT.pdf


Форми та методи навчання: лекції, семінари, практичні завдання, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (участь у практичних заняттях, виконання завдань самостійної роботи); підсумковий контроль - 30 балів (залік).