НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317378

Назва:

Епіднагляд та оцінка стану здоров’я і благополуччя населення



Анотація: Благополуччя людини - це широке поняття, яке включає багато аспектів нашого повсякденного життя. Він охоплює матеріальне благополуччя, стосунки з родиною та друзями, а також емоційне та фізичне здоров'я. Це включає роботу та відпочинок, ставлення до своєї громади та особисту безпеку, а також фізичне та ментальне здоров'я. Якщо раніше більше уваги приділялось показникам захворюваності, смертності, тощо, то зараз все більшої уваги надається саме якості життя. В Європі зараз спостерігається так званий "епідеміологічний перехід", що характеризується зміною структур населення з точки зору народжуваності, очікуваної тривалості життя, смертності та основних причин смерті. Такий перехід пояснює заміну інфекційних захворювань хронічними захворюваннями з часом через збільшення тривалості життя в результаті покращення охорони здоров'я та профілактики захворювань. Проте це має наслідки саме для якості життя населення.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр: весняний

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30; самостійна робота - 60)

Форма контролю: залік

Результати навчання: - Оцінювати основні демографічні та епідеміологічні показники, значення і тенденції зміни основних детермінант, що чинять вплив на здоров'я у розрізі різних груп населення, застосовувати основні поняття та концепції епідеміології та статистики при плануванні, проведенні та інтерпретації результатів досліджень.
- Організовувати заходи з нагляду за станом здоров'я населення з використанням міжсекторального підходу
- Формулювати висновки, розробляти прогнози та проводити аналіз впливу детермінант на здоров'я населення (соціальні, економічні, індивідуальні, навколишнього середовища), визначати потреби різних груп населення щодо здоров'я, базуючись на інформації отриманій із систем епідеміологічного нагляду.
- Здійснювати аналіз ефективності розроблених процедур, інтервенцій, стратегій та політик в сфері громадського здоров'я.


Спосіб навчання: аудиторне

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: -

Зміст дисципліни: ознайомити студентів з основами теорії епідеміологічного переходу, епіднагляду в громадському здоров'я; сформувати розуміння основних епідемічних та демографічних концепцій і тенденцій, а також складових благополуччя населення; розвинути вміння аналізувати зв'язок між демографічними змінами, зростанням хронічних захворювань з благополуччям населення та відчуттям щастя.


Рекомендована література: ОСНОВНА:
1. Action plan to improve public health preparedness and response in the WHO European Region 2018-2023 [електронний ресурс] // WHO - (2019) - Режим доступу до ресурсу: https://www.who.int/europe/publications/m/item/action-plan-to-improve-public-health-preparedness-and-response-in-the-who-european-region-2018-2023
2. Gary D. Friedman. Primer of epidemiology. 5-th ed. p. McGraw-Hill: Professional, - 2022. - 401 p.
3. Smith PF, Hadler JL, Stanbury M, et al. Blueprint version 2.0: updating public health surveillance for the 21st century. J Public Health Manag Pract 2019
4. Centers for Disease Control and Prevention. CDC's vision for public health surveillance in the 21st century. Morb Mortal Wkly Rep 2012;61(Suppl, July 27, 2018
5. Громадське здоров'я /За ред. В.Ф. Москаленка. - Вінниця: "Нова книга", 2021.-560 с.
6. Епідеміологічні методи вивчення неінфекційних захворювань // В.М. Лехан, Ю.В. Вороненко, О.П. Максименко та ін. - Д.:АРТ-ПРЕС, 2018.- 184 с
7. Promoting Health and Well-being at Work [Електронний ресурс] // OECD. - 2022. - Режим доступу до ресурсу: https://www.oecd.org/publications/promoting-health-and-well-being-at-work-e179b2a5-en.htm.


ДОДАТКОВА:
9. Carol Jagger at al. International Handbook of Health Expectancies/ https://doi.org/10.1007/978-3-030-37668-0 © Springer Nature Switzerland AG 2020
10. Lee LM, Teutsch SM, Thacker SB, St. Louis M, Eds. Principles and practice of public health surveillance. 3 rd ed. Oxford, England: Oxford University Press; 2010
11. World Health Organization: http://www.who.int/en/
12. Global Health Observatory data: http://www.who.int/gho/en/ BISS 2021
13. Eurostat: http://ec.europa.eu/eurostat
14. Human Mortality Database: http://www.mortality.org/
15. Human Fertility Database: http://www.humanfertility.org/
16. N-IUSSP: http://www.niussp.org/
17. EUROHEX: http://www.eurohex.eu/
18. Families and Societies: http://www.familiesandsocieties.eu/


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Навчання здійснюється в інтерактивній формі

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (участь у семінарських заняттях, виконання завдань самостійної роботи); підсумковий контроль - 30 балів (залік).

Мова навчання: українська