НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317383

Назва:

Громадське здоров`я на рівні громади



Анотація: Навчальна дисципліна є вибірковою, розроблена таким чином, щоб студенти могли орієнтуватися у базових термінах і поняттях, які стосуються громадського здоров'я на рівні громад, розуміти та використовувати процеси децентралізації системи громадського здоров'я через передачу визначених функцій громадського здоров'я та ресурсів органам місцевого самоврядування та визначення їхніх повноважень в реалізації державної політики у цій сфері, визначати пріоритети і проводити оцінку потреб на рівні громади, розробляти варіанти стратегій, політик та визначати окремі інтервенції, спрямовані на збереження та зміцнення здоров'я населення на рівні громади, оцінювати їх ефективність, аналізувати вплив різних детермінант та обґрунтовувати відповідні заходи з їх попередження, аналізувати стратегії, політики та інтервенції на рівні громади та пропонувати заходи щодо підвищення ефективності використання наявних коштів, створювати команду і забезпечувати її ефективну роботу, розробляти проекти надання послуг громадського здоров'я та профілактики (первинної, вторинної та третинної) захворювань, промоції здоров'я на рівні громади, та забезпечувати їх реалізацію, розробляти заходи з адвокації, комунікації та соціальної мобілізації у сфері громадського здоров'я, застосовувати різні методики, стратегії та моделі викладання громадського здоров'я, застосовувати отримані знання з використанням різних формах наукової комунікації (конференції, круглі столи, дискусії, наукові публікації) щодо розбудови громадського здоров'я на рівні громади.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр: осінній

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90, з них лекцій - 10, семінарів - 20, cамостійної роботи - 60; кредитів ЄКТС - 3.

Форма контролю: залік

Викладач(і): Шевченко М.В., проф.

Результати навчання: В рамках викладання даної дисципліни передбачається набуття студентами здатності застосовувати знання у практичних ситуаціях, використовувати інформаційні і комунікаційні технології, вчитися і оволодівати сучасними знаннями, спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності), приймати обґрунтовані рішення у досліджуваній сфері, розробляти та управляти проектами, а також діяти соціально відповідально та свідомо.

Спосіб навчання: аудиторне

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: -

Зміст дисципліни: формування у студентів теоретичних основ та практичних навичок щодо ролі громади для системи громадського здоров'я


Рекомендована література: ОСНОВНА:
McKenzie, J. F., Pinger, R. R., & Kotecki, J. E. (2020).An introduction to community health. 7th ed. Sudbury, MA, Jones & Bartlett Learning.
McKenzie J.F., Pinger R.R., Seabert D. (2018). An introduction to community and public health. 9th ed. Jones & Bartlett Learning, Burlington, MA.
Guzys D. An introduction to community and primary health care (2017). Cambridge University Press
Громадське здоров’я : підручник / Грузєва Т. С., Лехан В. М., Огнєв В. А. та ін. ; за заг. ред. Т.?С. Грузєвої. Вінниця : Нова Книга, 2023. — 616 с.

ДОДАТКОВА:

Lauriola P, Mart?n-Olmedo P, Leonardi GS, at al. (2021). On the importance of primary and community healthcare in relation to global health and environmental threats: lessons from the COVID-19 crisis. BMJ Glob Health. Mar;6(3):e004111. doi: 10.1136/bmjgh-2020-004111. PMID: 33692145; PMCID: PMC7948151.
Haldane V, Chuah FLH, Srivastava A, Singh SR, Koh GCH, Seng CK, et al. (2019) Community participation in health services development, implementation, and evaluation: A systematic review of empowerment, health, community, and process outcomes. PLoS ONE 14 (5): e0216112. https://doi.org/10.1371/journal. pone.0216112
Costello A, Abbas M, Allen A, et al. (2009). Managing the health effects of climate change: Lancet and University College London Institute for Global Health Commission. Lancet. 373(9676):1693-1733.
Sallis JF, Floyd MF, Rodriguez DA, Saelens BE. (2012). Role of built environments in physical activity, obesity, and cardiovascular disease. Circulation. 125(5):729-737.
Buscail C, Upegui E, Viel JF. (2012). Mapping heatwave health risk at the community level for public health action. Int J Health Geogr. Sep 13;11:38. doi: 10.1186/1476-072X-11-38. PMID: 22974194; PMCID: PMC3517403.
Koehler K, Latshaw M, Matte T, et al. (2018). Building Healthy Community Environments: A Public Health Approach. Public Health Reports. 133(1_suppl):35S-43S. doi:10.1177/0033354918798809


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (участь у семінарських заняттях, виконання завдань самостійної роботи); підсумковий контроль - 30 балів (залік).

Мова навчання: українська