НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317397

Назва:

Екологічна політика



Анотація: Навчальний курс "Екологічна політика" має на меті розвиток у студентів розуміння та навичок з практичного аналізу екологічної політики. Навчальний курс передбачає аналіз факторів впливу на формування екологічної політики через призму національних пріоритетів та світових трендів, вивчення інструментів національної екологічної політики та їх взаємодії для досягнення поставлених цілей, фінансування, а також ролі урядових, неурядових та міжнародних організацій у плануванні та реалізації екологічної політики. Курс також висвітлює елементи екологічної політику бізнесу.

Тип дисципліни: нормативний

Рік навчання: 2

Семестр: 3

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 120; аудиторні години - 40; в т.ч. лекції - 20 год, семінарів - 20год., самостійна робота - 80 год.; кількість кредитів ЄКТС -4

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): к.е.н., доцентка Маслюківська Олена Павлівна

Результати навчання: : по закінченню курсу студенти будуть:
Знати:
" принципи та засади екологічної політики
" історію становлення міжнародної та національної екологічної політики (ЕП)
" теоретичні і методологічні аспекти вироблення екологічної політики та її цикл
" ієрархію документів ЕП
" джерела фінансування ЕП
" критерії оптимальності вибору інструментів ЕП
" інструментарій екологічної політики бізнесу
" роль та повноваження різних зацікавлених сторін у формуванні ЕП: центральні органи виконавчої влади, ВРУ, бізнес, громадські організації, політичні партії, міжнародні організації, донори
Вміти:
" формулювати завдання політики з урахуванням критеріїв
" обирати ефективне поєднання інструментів ЕП
" брати участь у заняттях у дусі колективної роботи та творчого мислення
" вміти належно комунікувати свої ідеї з використанням цифрових інструментів
Інтегрувати отримані раніше знання:
" вміти робити аналіз екологічної політики у більш широкому історичному, культурному, політичному, соціальному та міжнародному контексті
" зрозуміти обґрунтування вибору різних видів інструментів екологічної політики на місцевому, національному та міжнародному рівнях
Виховати позицію відповідальності за навколишній світ та прийняття рішень людьми:
" уміти доносити зрозуміло і недвозначно професійні знання, власні обґрунтування і висновки до фахівців і широкого загалу
" демонструвати здатність до організації колективної діяльності та реалізації проектів з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень
" задавати питання про відповідність сучасної державної політики, політики бізнесу принципам сталого розвитку
" оцінити актуальність історично розроблених теорій та необхідність внесення змін до них за нових умов
Навчитися бути само-орієнтованим учнем:
" вміти вчитися і оволодівати сучасними знаннями
" уміти використовувати сучасні методи обробки і інтерпретації інформації при аналізі і розробці екологічної політики
" підготувати незалежний аналіз екологічної політики у певній сфері
" розробити рекомендації на основі поточних умов та принципів ЕП


Спосіб навчання: аудиторне

Зміст дисципліни: основні принципи екологічної політики, зовнішні та внутрішні фактори, що впливають на її формування, юридична та інституційна система забезпечення екологічної політики, інструменти та фінанси екологічної політики, екологічна політика бізнесу, роль громадських організацій, екологічна політика для повоєнного відновлення.


Рекомендована література: 1. Веклич Оксана Опанасівна. Дієві та нові інструменти економічного механізму екологічного регулювання для досягнення цілей сталого розвитку. // Сталий розвиток - ХХІ століття: управління, технології, моделі: колективна монографія [Аверкина М.Ф., Андрєєва Н. М., Балджи М. Д., Веклич О. О. та ін. ] / НАН України, ДУ "Інститут економіки природокористування та сталого розвитку НАН Укра-їни"; НТТУ "Київський політехнічний інститут"; Вища економіко-гуманітарна школа; Міжнародна асоціація сталого розвитку / за наук.ред. проф. Хлобистова Є.В. - Черкаси: видавець Чабаненко Ю. А, 2014. - 540 с.
2. Державна екологічна політика України в умовах децентралізації влади / за наук. ред. д.е.н., проф. Є.В. Хлобистова / Державна установа "Інститут економіки природокористування та сталого розвитку Національної академії наук України". - К.: ДУ ІЕПСР НАН України, 2016 - 226 с.
3. Довідник чинних міжнародних договорів України у сфері охорони довкілля / Кол.авт.:Андрусевич А., Андрусевич Н., Козак З. - Львів. - 2009. - 203 с. https://www.rac.org.ua/priorytety/mizhnarodni-ugody-u-sferi-okhorony-dovkillya/inshi-mizhnarodni-ugody-ta-mekhanizmy-dotrymannya/dovidnyk-chynnykh-mizhnarodnykh-dogovoriv-ukrayiny-u-sferi-okhorony-dovkillya-2009
4. Європейський зелений курс: можливості та загрози для України. Аналітичний документ. - Ресурсно-аналітичний центр "Суспільство і довкілля". - 2020. https://www.rac.org.ua/vydannya/analitychni-dokumenty/evropeyskyy-zelenyy-kurs-mozhlyvosti-ta-zagrozy-dlya-ukrayiny-analitychnyy-dokument-2020
5. Закон України "Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року"
6. Майбутнє Угоди про асоціацію між Україною та ЄС: довкілля та клімат. Аналітична записка. - Ресурсно- аналітичний центр "Суспільство і довкілля". - 2020. https://www.rac.org.ua/uploads/content/568/files/aafuturebriefukr.pdf
7. Міжнародні екологічні угоди. (географічний аспект) Підручник / В.П.Михайленко - 2020. - 285 с. http://geo.univ.kiev.ua/images/doc_file/navch_lit/M_ekolog_ugody_M.pdf
8. Охорона довкілля в Угоді про асоціацію між Україною та ЄС. Доповідь Платформи громадянського суспільства Україна-ЄС. Брюссель, 18 травня 2017 року https://eu-ua-csp.org.ua/csp-activity/analytics/57-dopovid-pgs-shodo-ohoroni-dovkillya-zi-storoni-us-pgs/
9. Янґ Е. Як написати дієвий аналітичний документ у галузі державної політики : практичний посібник для радників з державної політики у Центральній і Східній Європі / Е. Янґ, Л. Куінн ; пер. з англ. С. Соколик ; наук. ред. пер. О. Кілієвич. - К. : К.І.С., 2003. - 130 с. - Режим доступу : сс. 12-15


Форми та методи навчання: : лекції, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль ( 70 %) - семінари, самостійна робота. Підсумковий контроль (30%) - екзамен

Мова навчання: українська.