НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317403

Назва:

Практика педагогічна



Анотація: Педагогічна (асистентська практика) є завершальним етапом практичної підготовки випускників до роботи на посаді викладача ЗВО. Асистентська практика студентів другого (магістерського) ступеня вищої освіти проводитиметься з метою закріплення теоретичних знань, отриманих студентами за час навчання, набуття і удосконалення практичних навичок і умінь, формування фахової компетентності та практичного досвіду науково-педагогічної діяльності. Актуальність введення педагогічної практики у навчально-виховний процес фахової підготовки екологів збільшенням значення екологічної освіти й виховання та екологізацією свідомості суспільства. Залучення студентів до викладацької діяльності забезпечує високу якість засвоєння теоретичних знань, формування практичних умінь і навичок, розвиток творчих здібностей та професійного інтересу. Під час проходження педагогічної практики відбувається процес самовдосконалення особистості майбутнього еколога. Асистентська практика є складовою частиною навчально-виховного процесу підготовки магістра. Вона забезпечує поєднання теоретичної підготовки майбутніх викладачів з їх практичною діяльністю, сприяє формуванню творчого ставлення до викладацької праці, визначає ступінь професійної здатності, озброює магістрантів досвідом майбутньої професійної діяльності. Вона сприяє формуванню творчого ставлення майбутнього спеціаліста до педагогічної діяльності, визначає ступінь його професійної здатності і рівень педагогічної спрямованості. Основними умовами ефективності педагогічної практики є її теоретична обґрунтованість, освітній і виховний характер, комплексний підхід до змісту та організації практики, систематичність та послідовність у проведенні.

Тип дисципліни: вибірковий

Рік навчання: 2

Семестр: 3

Кількість кредитів: 3 кредити ЕКТС (90 годин) Заняття в аудиторії: 28 год. (28 практичних занять по 2 академічні години). Самостійна робота слухачів курсу: 62 год.

Форма контролю: залік

Викладач(і): Горошкова Лідія Анатоліївна, доктор економічних наук, професор

Результати навчання: ПР02. Уміти використовувати концептуальні екологічні закономірності у професійній діяльності.
ПР03. Знати на рівні новітніх досягнень основні концепції природознавства, сталого розвитку і методології наукового пізнання.
ПР05. Демонструвати здатність до організації колективної діяльності та реалізації комплексних природоохоронних проектів з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень.
ПР08. Уміти доносити зрозуміло і недвозначно професійні знання, власні обґрунтування і висновки до фахівців і широкого загалу.
ПР09. Знати принципи управління персоналом та ресурсами, основні підходи до прийняття рішень в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
ПР11. Уміти використовувати сучасні інформаційні ресурси з питань екології, природокористування та захисту довкілля.
ПР17. Критично осмислювати теорії, принципи, методи і поняття з різних предметних галузей для вирішення теоретичних задач і проблем
ПР18. Уміти використовувати сучасні методи обробки і інтерпретації інформації при проведенні екологічних досліджень.
ПР19. Уміти самостійно планувати виконання дослідницького завдання та формулювати висновки за його результатами.
ПР22. Застосовувати положення методичної науки у практичній педагогічній діяльності (формувати зміст, обирати оптимальні форми і методи навчання, оцінювати результати навчання та впроваджувати педагогічні інновації).


Спосіб навчання: аудиторний

Зміст дисципліни: Метою практики є: здобуття педагогічних навичок, вдосконалення знань, необхідних для роботи у закладах вищої освіти, формування вмінь застосовувати їх у навчально-виховному процесі під час виконання функцій викладача; опанування вмінь щодо організації науково-педагогічної діяльності викладача екологічних дисциплін в закладах вищої освіти: проведення аудиторних навчальних занять з екологічних дисциплін, організації й контролю за виконанням завдань самостійної роботи; оволодіння основними прийомами реалізації сучасних педагогічних технологій в закладах освіти; закріплення та вдосконалення базових професійно значущих умінь і формування навичок, які необхідні при виконанні функцій викладача закладу вищої освіти. Завдання практики: поглиблення і розширення теоретичних знань із спеціальних і психолого- педагогічних дисциплін, набутих студентами, застосування їх у вирішенні конкретних педагогічних завдань під час практики; формування у студентів-магістрів психолого-педагогічних та методичних умінь викладання відповідних навчальних дисциплін у системі вищої школи; вироблення умінь організації основних форм навчання у вищій школі, застосування сучасних технологій і методик навчання; формування умінь професійного і педагогічного спілкування зі студентською аудиторією; набуття у магістрів досвіду викладацької роботи, морально-етичних якостей викладача вищої школи, індивідуального творчого стилю педагогічної діяльності, потреби в самоосвіті.


Рекомендована література: 1. Ортинський В. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2017. 471 с.
2. Ортинський В. Педагогіка вищої школи : підручник. Львів: Вид-во Львівської по- літехніки, 2017.
3. Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи : навчальний посібник. 2-ге вид., допов. Київ: Академвидав, 2014. 456 с. (Серія "Альма-матер").
4. Голік О.Б. Педагогічна майстерність: організаційно-управлінський аспект: Навч. посібн. Донецьк: Ноулідж, 2010. 242 с.
5. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: практикум: Навч. посіб. для студентів ЗВО. К.: Слово, 2013. 447 с.
6. Нагаєв В. М. Методика викладання у вищій школі: Навч. посібник. К.: ЦУЛ, 2007. 211 с.
7. Трайнев В.А. Деловые игры: методология и практика проведения в педагогике, экономике, менеджменте, управлении. Учебн. пособие для студентов ВУЗов. К.: Кондор, 2011. 628 с.
8. Ціпан Т.С. Концептуальні засади розвитку вищої школи в єдиному Європейському просторі. Рівне: РДГУ, 2012. 18 с.
9. Шеремета П.М., Каніщенко Л.Г. Кейс-метод: з досвіду викладання в українській бізнес-школі. К.: Центр інновацій та розвитку, 1999. 80 с.
10. Білявський Г. О., Бутченко Л. І. Основи екології: теорія та практикум. Навч. посібн. К.: Лібра, 2004. 368 с.
11. Білявський Г.О., Фурдуй Р.С., Костіков І.Ю. Основи екології. К: Либідь, 2004. 408 с.
12. Джигирей В. С. Екологія та охорона навколишнього природного середовища : Навч. посібник. - К.: Т-во "Знання", 2002. 203 с.
13. Запольський А. К., Салюк А. І. Основи екології : Підручник / За ред. К. М. Ситника. 3-тє вид., стер. К.: Вища шк., 2005. 285 с.
14. Кучерявий В. П. Екологія. Львів: Світ, 2001. 500 с.
15. Матвійчук О.Ю. Екологічна етика та економіка. Луцьк: РВВ Луцького НТУ, 2014. 109 с.
16. Основи стійкого розвитку. Навчальний посібник / За заг. ред. д.е.н., проф. Л.Г.Мельника. Суми: ВТД "Університетська книга", 2005. 654 с.
17. Нэш Р. Права природы. История экологической этики. К. : КЭКЦ, 2001. 128 с.
18. Горошкова Л.А. Освіта для сталого розвитку: теорія, методологія, практика. Київ: БІНПО, 2022. 102 с.

Рекомендовані електронні ресурси

1. Про вищу освіту: Закон України. (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38, ст.2004). (Щодо визнання неконституційними окремих положень див. Рішення Конституційного Суду № 2-р/2017 від 20.12.2017). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text
2. Законодавство України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws
3. Національна бібліотека ім. В.І.Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua/
4. Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022 - 2032 рр. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#n12
5. Постанова КМУ від 23.11.2011 № 1341 "Про затвердження Національної рамки кваліфікації". URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF.
6. Болонський глосарій. URL: http://bologna.owwz.de/ glossar.html.
7. Система "Prometeus". URL: https://prometheus.org.ua/


Форми та методи навчання: практичні заняття, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою.

Мова навчання: українська