НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317425

Назва:

Імітаційне макропрогнозування



Анотація: Вивчення дисципліни «Імітаційне макропрогнозування» полягає в тому, щоб показати, що фундаментальні та практичні знання є підґрунтям для розроблення сценарних багатоваріантних прогнозів, їх умов і ризиків та імітаційного оцінювання заходів макроекономічної політики. Опис курсу: «Імітаційне макропрогнозування» – це курс, в якому економічна теорія інтегрується з наукою моделювання та прогнозування економічного розвитку, а також іншими дисциплінами з тим, щоб напрацювати практичні навички щодо: інструментального і макроекономічного аналізу, сценарного оцінювання факторів впливу, умов, ризиків, заходів макроекономічної політики, імітаційного багатоваріантного прогнозування макроекономічних індикаторів розвитку національної економіки. В рамках курсу з урахуванням світового досвіду вивчаються: головні принципи та функції економічного прогнозування і планування, а також основні методи та їх класифікація, практичне застосування моделювання у макроекономічному прогнозуванні, підходи сценарного прогнозування макроекономічних індикаторів, основних показників розвитку реального сектора економіки, бюджетної та грошово-кредитної сфери, зовнішньоекономічної діяльності. Методи економічного прогнозування ілюструються реальними прикладами та використовуються для виконання практичних прогнозно-аналітичних розрахунків динаміки макроекономічних показників за альтернативними сценаріями розвитку макроекономічної ситуації в Україні.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр: 2-д

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Викладач(і): Скрипниченко М.І., проф., д.е.н.

Результати навчання: . Демонструвати знання і розуміння теоретичних основ та принципів
імітаційного макропрогнозування
РН2. Аналізувати і прогнозувати макроекономічні процеси на основі
застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення імітаційного
прогнозування за макросекторами економіки
РН3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання
практичних завдань у сфері імітаційного макропрогнозування +
РН4. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати
макроекономічні показники, обґрунтовувати заходи макроекономічної
політики на основі використання необхідного аналітичного й методичного інструментарію
РН5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій
для обґрунтування пропозицій забезпечення динамічного розвитку національної економіки
РН6. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні
технології, а також програмні продукти, необхідні для
належного інструментального обгрунтування сценарних макропрогнозів
РН7. Застосовувати інноваційні підходи до розроблення сценаріїв
ефективного розвитку національної економіки (обгрунтування умов, інструментального оцінювання факторів розвитку, визначення ризиків прогнозу)
РН8. Усвідомлювати основні особливості сучасної світової та національної економіки, інституційної структури, напрямів соціальної, економічної та
зовнішньоекономічної політики держави
РН9. Впроваджувати методи кількісного та якісного
аналізу функціонування та розвитку економічних агентів на макрорівні, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність їх діяльності
РН10. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв'язання
практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані
результати
РН11. Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати
необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники
РН12. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати
обґрунтовані соціально-економічні прогнози розвитку макроекономічних ситуаці
РН13. Відповідати вимогам, якіисуваються до сучасного аналітика з питань імітаційного макропрогнозування, підвищувати рівень особистої рофесійної підготовки






Спосіб навчання: аудиторний/дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Макроекономіка, Економетрика, Макроекономічний аналіз

Зміст дисципліни: Методологічні основи імітаційного макроекономічного прогнозуванняІмітаційне прогнозування темпів, пропорцій, структури економікиІмітаційне прогнозування процесів формування і розподілу державних фінансівІмітаційне прогнозування процесів формування та використання грошово-кредитних ресурсів на макрорівніІмітаційне прогнозування і регулювання зовнішньоекономічної діяльності та платіжного балансуСамостійна робота передбачає: 1. Опрацювання теоретичного та фактичного матеріалу в процесі підготовки до занять. 2. Пошук, обробка та аналіз інформації, необхідної для вирішення завдань. 3. Підготовка індивідуальних завдань за обраною темою. 4. Робота над фінальною аналітичною роботою. 5. Підготовка презентацій.


Рекомендована література: Геєць В.М., Клебанова Т.С., Черняк О.І. Моделі і методи соціально-економічного прогнозування: Підручник. – Харків: ВД «Інжек», 2005.
2. Шумська С.С. Макроекономічне прогнозування: Навчальний посібник. – К.: НаУКМА, 2015.
3. Моделі ендогенного зростання економіки України / За ред. д-ра екон. наук Скрипниченко М.І. – К.: Ін-т екон. та прогнозув., 2009. – 750 с..
4. Скрипниченко М.І., Яценко Г.Ю. Методи і моделі прогнозування // Економіка і прогнозування. – 2018. – №1. – С. 58–78.
5. Моделі ідентифікації макроекономічних дисбалансів в Україні / За ред. д-ра екон. наук Скрипниченко М.І. – К.: НАН України, Ін-т екон. та прогнозув. – К., 2014. – 544 с.
6. Мікроекономіка і макроекономіка: Підручник для студентів екон. спец. закл. Освіти: У2ч./С. Будаговська, О. Кілієвич та ін.; За заг. ред. С. Будаговської.–К.: Основи, 1998.
7. Винн Р., Холден К. Введение в прикладной эконометрический анализ.– М.: Финансы и статистика, 1981.
8. Скрипниченко М.І. Секторальні та міжкраїнні моделі економічного розвитку. – К.: Фенікс, 2004. – 256 с.
Французский опыт смешанной экономики/Генеральный комиссариат планирования Франции. Париж, 1991.
11. Pindyck R.S., Rubinfeld D.L. Econometric Models and Economic Forecasts, 3rd edition.– McGraw-Hill, 1991.
12. Джонстон Дж. Эконометрические методы / Пер. с англ. и предисл. А.А. Рывкина.– М.: Статистика, 1980.
13. Роздаткові матеріали.
Додаткова література
1. Макроекономічна збалансованість для забезпечення стійкості державних фінансів та економічного зростання в Україні, кол. моногр. / за ред. д-ра екон. наук, чл.-кор. НАН України М.І. Скрипниченко ; НАН України, ДУ «Ін-т екон. та прогнозув. НАН України». – Електрон. ресурс. – К., 2020. – 648 с. ISBN 978-966-02-9259-8. Режим доступу : http://ief.org.ua/docs/mg/327.pdf (електр.ресурс 25,6/10,52).
2. Геєць В.М., Скрипниченко М.І., Шумська С.С. Макроекономічні дисбаланси в Україні: моніторинг на основі MIP SCOREBOARD та модельні оцінки їх впливу на зростання та стабільність. Фінансово – кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. Збірник наукових праць. 2020. С. 296–305. (індексується в Web of Science)( 0,9др.арк.).
3. Heyets V., Skrypnychenko M., Shumska S. Population Aging and Economic Dynamics in Ukraine: Models of Endogenous Growth Theory and Empirical Estimates of Current Challenges. Proceeding of the 2019 7th International Conference on Modeling, Development and Strategic Management of Economic System (MDSMES-2019).October 24-25, 2019. РР. 283-288. URL: https://www.atlantis-press.com/proceedings/mdsmes-19/articles?q=population (0,9 др.арк.).
4. Чинники і тренди економічного зростання в Україні : колективна монографія / за ред. д-ра екон. наук М.І.Скрипниченко ; НАН України, ДУ «Ін-т екон. та прогнозув. НАН України». – Електрон. дані. – К., 2018. – 386 с. : табл., рис. – Режим доступу : http://ief.org.ua/docs/mg/302.pdf (17,40 др.арк.).

Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, практичні заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Активність на семінарських заняттях. Виконання завдань індивідуально та в командах. Контрольна робота. Фінальна аналітична робота.Виконання тестових завдань та опитування на платформі Zоо Мінімальний пороговий рівень оцінки за роботу в семестрі (допуск до екзамену) складає 30 балів. У разі отримання оцінки «неприйнятно» (нижче 29 балів) студент зобов'язаний повторно вивчити курс. У разі отримання оцінки «незадовільно» студент має право на два перескладання: викладачеві та комісії. При цьому максимальна підсумкова оцінка після перескладання може бути лише на рівні «достатньо». Замість перескладання комісії, студент може обрати повторне вивчення курсу. Вимоги і критерії оцінювання Оцінювання успішності за кожним із запланованихРівень поточних знань оцінюється в балах за: володіння теоретичним матеріалом (опитування на семінарах), підготовку презентацій, написання творчих робіт (есе), виконання індивідуального завдання. Студенти, поточні знання яких оцінені менш ніж на 30 балів вважаються не атестованими і до заліку з дисципліни не допускаються.

Мова навчання: українська