НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317428

Назва:

Науково-дослідний семінар



Анотація: Науково-дослідний семінар – це курс, спрямований на розвиток навичок проведення самостійних наукових досліджень, вміння чітко визначати актуальність, мету та завдання дослідження, розвиток презентаційних навичок. Даний курс передбачає створення для магістрів сприятливого навчального середовища для формування структури власного дослідження, визначення найбільш прийнятних методів його проведення та опрацювання ключової літератури за темою дослідження. Науково-дослідний семінар як навчальна дисципліна передбачає також розвиток у магістрів навичок стислого аргументованого викладу досягнутих результатів наукового дослідження, вміння робити висновки та їх презентувати. Курс орієнтований на індивідуальні наукові інтереси кожного студента-магістра (студентоцентрований підхід). Мета вивчення дисципліни – залучити студентів до науково-дослідної роботи; оволодіти навичками написання наукових робіт; засвоїти методи роботи з науковою інформацією.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр: 3

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: теза

Викладач(і): Доц., к.е.н. Гулевич О.Ю.

Результати навчання: РН1. Формулювати, аналізувати
та синтезувати рішення науково-
практичних проблем.
РН2. Вільно спілкуватися з
наукових питань державною та
іноземною мовами усно і
письмово
РН3. Дотримуватися принципів
академічної доброчесності
РН4. Оцінювати результати
власної наукової роботи,
демонструвати лідерські навички
та вміння працювати в команді
РН5. Обирати ефективні методи
наукової роботи, обгрунтовувати
пропоновані рішення на основі
наукових досліджень
РН6. Збирати, обробляти та
аналізувати статистичні дані,
науково-аналітичні матеріали,
необхідні для вирішення
комплексних економічних
завдань.
РН7. Застосовувати сучасні
інформаційні технології та
спеціалізоване програмне
забезпечення у наукових
дослідженнях
РН8. Планувати і виконувати
наукові дослідження, робити
обгрунтовані висновки за
результатами досліджень,
презентувати результати,
аргументувати свою думку
РН9. Визначати та критично
оцінювати стан та тенденції
соціально-економічного розвитку,
формувати та аналізувати моделі
економічних систем та процесів.
РН10.Формулювати нові гіпотези
та наукові задачі в сфері
економіки, вибирати належні
напрями і відповідні методи та
інструменти для їх розв’язування

Спосіб навчання: аудиторний/дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Навчально - науковий семінар, Методика викладання економічних дисциплін

Зміст дисципліни: Наука як специфічна сфера людської діяльності (сем. – 2 год.) Самостійна робота – 5 год. Література ( за номерами списку ): основна – 2, 5 додаткова – 4, 6, 8 Тема 2. Основні поняття і категорії наукової методології (сем. – 4 год.) Самостійна робота – 5 год. Література ( за номерами списку ): основна – 1, 4, 5 додаткова – 2, 3 Тема 3. Методологія наукових досліджень (сем. – 4 год.) Самостійна робота – 5 год. Література ( за номерами списку ): основна – 1, 5 додаткова – 2, 3 Тема 4. Інформаційна база наукового дослідження (сем. – 4 год.) Самостійна робота – 5 год. Література ( за номерами списку ): основна – 6 додаткова – 1, 7 Тема 5. Наукова організація дослідного процесу (сем. – 2 год.) Самостійна робота – 10 год. Література ( за номерами списку ): основна – 5, 6 додаткова – 5, 7 Тема 6. Основні етапи наукового дослідження (сем. – 6 год.) Самостійна робота – 10 год. Література ( за номерами списку ): основна – 1, 5 додаткова – 5, 7 Тема 7. Організація викладу результатів наукового дослідження (сем. – 4 год.) Самостійна робота –10 год. Література ( за номерами списку ): основна – 1, 5, 6 додаткова – 1, 9 Тема 8. Впровадження результатів наукових досліджень та їх ефективність (сем. – 2 год.) Самостійна робота – 5 год. Література ( за номерами списку ): основна – 4, 5 додаткова – 8 Тема 9. Організаційно-правові засади науково-дослідної роботи (сем. – 2 год.) Самостійна робота – 5 год. Література ( за номерами списку ): основна – 5, 6 додаткова – 1, 8, 9 Методи навчання: курс побудовано у формі наукових дискусій, де модератором виступає керівник семінару. Також під час проведення семінарів застосовуються методи: мозковий штурм, робота в малих групах з презентацією результатів, обговорення досвіду.- з’ясувати актуальні проблеми розвитку економічної науки і критеріїв вибору напряму наукового дослідження; - вивчити питання планування, організації і проведення наукового дослідження; - засвоїти методи наукових досліджень; - навчитись розробляти методику виконання наукового дослідження з використанням інформаційно-комп'ютерних технологій, економіко-математичних, графічних методів моделювання; - оволодіти навичками вирішення практичних питань дослідницьким шляхом та використання наукових методів в економічній діяльності.


Рекомендована література: 1. Гарасим П.М. Методологія та методика економічних досліджень (виконання та оформлення рефератів, курсових, дипломних і магістерських робіт, тез виступів, статей, дисертацій з економіки та бухгалтерського обліку: Навч. посіб. – Тернопіль: Астон, 2006. – 414 с.
2. Комар Ю.М. Основи наукових досліджень/ Ю.М. Комар, О.І. Попов, В.Ю. Комар ? К.: Ліра-К. ? 2018, 182 с.
3. Cooper, Donald R. (2014). Business research methods. / Donald R. Cooper, Pamela S. Schindler.-Twelfth edition. McGraw-Hill/Irwin.
4. Івахненков С.В. Підходи вчених США до методології науки: план вивчення з метою реформування досліджень бізнесу в Україні / С.В. Івахненков, Дж. Конбер // Наукові записки НаУКМА. ? 2015. ? Т.172. ? С.31-36.
5. Методологія та організація наукових досліджень : навч. посіб. / І. С. Добронравова, О. В. Руденко, Л. І. Сидоренко та ін. ; за ред. І. С. Добронравової (ч. 1), О. В. Руденко (ч. 2). – К. : ВПЦ "Київський університет", 2018. – 607 с.
6. Пілюшенко В.Л., Шкрабак І.В., Славенко Е.І. Наукове дослідження: організація, методологія, інформаційне забезпечення: Навчальний посібник. – К.: Лібра, 2004.- 344 с.
Додаткова література
1. Академічна чесність як основа сталого розвитку університету / Міжнарод. благод. Фонд “Міжнарод. фонд. дослідж. освіт. політики”;за заг. ред. Т.В.Фінікова, А.Є.Артюхова – К.; Таксон, 2016. – 234 с.
2. Зацерковний В. І. Методологія наукових досліджень : навч. посіб. / В. І. Зацерковний, І. В. Тішаєв, В. К. Демидов. – Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2017. – 236 с.
3. Conbere, J. P., & Heorhiadi, A. (2008). Research Terminology in the Social Sciences
4. Crotty, M. (1998). The Foundations of social research. Thousand Oaks, CA: Sage.
5. Крушельницька О.В. Методологія та організація наукових досліджень: Навч. посіб. – К.: Кондор, 2006. – 206 с.
6. Пилипчук М.І. Основи наукових досліджень : Підручник / М.І. Пилипчук, А.С. Григор’єв, В.В. Шостак. – К.: Знання, 2007. – 270 с.
7. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідної діяльності: Підручник. – 2-ге вид.- К.:"3нання-Прес". - 2002. - 295 с.
8. Закон України "Про наукову і науково-технічну діяльність" № 928-VIII від 25.12.2015.
9. ДСТУ 8302:2015. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання.

Форми та методи навчання: курс побудовано у формі наукових дискусій, де модератором виступає керівник семінару. Також під час проведення семінарів застосовуються методи: мозковий штурм, робота в малих групах з презентацією результатів, обговорення досвіду.

Методи й критерії оцінювання: Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 70 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль – 30 балів

Мова навчання: українська