НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317439

Назва:

Соціальна відповідальність бізнесу



Анотація: Навчальна дисципліна "Соціальна відповідальність" має познайомити майбутніх фахівців із загальними закономірностями взаємодії бізнесу і суспільства на принципах сталого розвитку та основами їх використання в управлінні організаціями. Стратегія соціальної відповідальності (СВ) організації базується на врахуванні економічних, правових, етичних очікувань різних заінтересованих груп з метою підвищення власної конкурентоспроможності на основі мінімізації можливих конфліктів інтересів та ризиків. Основою реалізації стратегії СВ є взаємодія між урядовими, діловими та громадськими структурами, ефективність якої визначається рівнем розвитку інституційного забезпечення та формуванням соціальної відповідальності як особистісної якості фахівців, котрі приймають рішення.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр: 1

Кількість кредитів: 4

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): Супрун Н.А., проф, д.е.н.

Результати навчання: РН1.Отримати знання і розуміння теоретичних основ та принципів організації професійної діяльності.
РН2.Застосовувати набуті теоретичні знання для розв'язання практичних завдань у сфері управління компанією та організації соціальної відповідальності бізнесу.
РН3.Аналізувати і прогнозувати соціально-економічні явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок організації підприємницької діяльності.
РН4.Систематизувати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні показники та результати соціального імпакту діяльності бізнесу, обґрунтовувати управлінські рішення на основі використання необхідного аналітичного й методичного інструментарію.
РН5.Застосовувати набуті теоретичні знання для розв'язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати
РН6.Використовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади)
РН7.Вміти визначати основні особливості розвитку сучасної світової та національної економіки, інституційної структури, напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави
РН8.Застосовувати інноваційні підходи щодо провадження підприємницької та управлінської діяльності, гнучко адаптуватися до змін ринкового середовища.
РН9.Здійснювати аналіз функціонування та розвитку суб'єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їхньої діяльності
РН10.Застосовувати цифрові, інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження професійної діяльності та практичного застосування інструментарію економічного аналізу.
РН12.Обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних наукових і прикладних даних
РН13.Вміти систематизувати та аналізувати джерела інформації, фахово застосовувати методологію і методи аналізу соціально-економічних процесів, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники, узагальнювати та верифікувати отримані дані.
РН14.Виконувати функціональні обов'язки в групі, пропонувати обґрунтовані економічні та управлінські рішення.
РН16.Розробляти та управляти соціально - економічними проєктами та комплексними діями з урахуванням їх цілей, очікуваних соціально-економічних наслідків, законодавчих і ресурсних ризиків та обмежень, а також можливостей інформаційного, методичного, матеріального, фінансового та кадрового забезпечення
РН17.Оцінювати можливі ризики та соціально-економічні наслідки управлінських рішень
РН18.Відповідати вимогам, які висуваються до сучасного економіста, підвищувати рівень особистої професійної підготовки.
РН19.Демонструвати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземною мовами, а також належного використання професійної термінології.
РН20. Підвищувати рівень особистої професійної підготовки


Спосіб навчання: аудиторний/дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Макроекономіка, Мікроекономіка,Економічна історія, Історія економічних вчень, економічна теорія управління підприємством

Зміст дисципліни: Вивчення дисципліни відбувається у таких формах: лекційні і семінарські заняття; проведення індивідуального трьохкомпонентного наукового дослідження з подальшою презентацією результатів дослідження на семінарському занятті; розроблення та захист проєкту "Стартап соціального підприємства"; самостійна робота студентів. Еволюція концептуальних засад та інституціоналізація соціальної відповідальності Сфери та форми реалізації корпоративної соціальної відповідальності СВБ як складова стратегії управління організацією. Комунікаційна стратегія соціально-відповідального бізнесу. Взаємодія із заінтересованими особами (стейкхолдерами) як базова складова СВБ-стратегії. Соціально-відповідальні маркетингові комунікації Екологічна відповідальність як підсистема СВБ. Оцінка результативності корпоративної соціальної відповідальності В ході вивчення дисципліни "Соціальна відповідальність бізнесу" студенти здійснюють апробацію отриманих знань та напрацьовують необхідні навички бізнес-моделювання та соціального проєктування при розроблення проєкту стартапу соціального підприємства. Це навчальне завдання має на меті сформувати у студентів навички створення самозарадних комерційних моделей для вирішення нагальних соціальних проблем. Робота над проєктом передбачає поетапне дослідження джерел та наслідків соціальних проблем та розроблення потенціальних можливих інструментів для їх вирішення.


Рекомендована література: 1.Форрестер Д. Мировая динамика: пер. с англ. Москва: "Издательство ACT", 2003. 379 с.
2.Meadows D.H. The Limits to Growth: A Report for the Club of Rome's Project On The Predicament of the Mankind. New York: Universe Books, 1972. 205 p.
3.Mesarovic M., Pestel E. Mankind at the Turning Point: The Second Report to the Club of Rome. New-York: E.P. Dutton & Co., 1974
4.Дейлі Ґ. Поза зростанням. Економічна теорія сталого розвитку. Київ: Інтелсфера, 2002. 298 с.
5.Gabor D., Colombo U., King A.S. Beyond the age of waste: A report to the Club of Rome. Pergamon Press. 1976. 237 р.
6.Пестель Э. За пределами роста: пер. с англ. / общ. ред. и вступ. ст. Д.М. Гвишиани. Москва: Прогресс, 1988. 272 с
7.Вайцзеккер Э., Ловинс Э., Ловинс Л. Фактор четыре. Затрат - половина, отдача - двойная. М. : Academia, 2000.
8.Фактор пять. Формула устойчивого роста. - Вайцзеккер Э., Харгроуз К., Смит М. - АСТ-ПРЕСС. - 2013.
9.Пределы роста: 30 лет спустя / Д. Х. Медоуз, Й. Рандерс, Д. Л. Медоуз ; пер. с англ. Е. С. Оганесян ; под ред. Н. П. Тарасовой. - М. : БИНОМ, 2012
10.Грем Макстон, Йорген Рандерс. У пошуках добробуту. - Видавництво: Pabulum, 2017.
11.Гюнтер Паулі. Синя Економіка. - К., 2012. 320 с.
12.Філіп Котлер, Ненсі Лі. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства. Київ, "Агенція Стандарт", 2003. 285 с.
13.Тинберген Я. Пересмотр международного экономического порядка. 3-й доклад Римскому клубу: пер. с англ. Москва: Прогресс, 1980. 416 с.
14.Гаврилишин Б. До ефективних суспільств: Дороговкази в майбутнє: доп. Римському Клубові / упоряд. В. Рубцов, вид. 3-тє, допов. Київ: Унів. вид-во ПУЛЬСАРИ, 2009. С. 200.
15.Ernst Ulrich von Weizs?cker Anders Wijkman Come On! Capitalism, Short-termism, Population and the Destruction of the Planet - A Report to the Club of Rome. - 2017.
16.Енцикліка "Laudato Si" СВБятішого Отця Франциска "Про турботу за наш спільний дім". Львів, 2019. URL: http://www.vatican.va/content/dam/ francesco/pdf/encyclicals/documents/papa-francesco_20150524_enciclica-laudato-si_uk.pdf.




Форми та методи навчання: лекційні і семінарські заняття; проведення індивідуального трьохкомпонентного наукового дослідження з подальшою презентацією результатів дослідження на семінарському занятті; розроблення та захист

Методи й критерії оцінювання: 1.Виступ із повідомленнями та активна участь на лекційних та семінарських заняттях 2.Трьохкомпонентна індивідуальна науково-дослідницька робота (із 3-х модулів) 3.Презентація результатів індивідуальна науково-дослідницька робота (по 3-х модулях) 4.Розроблення та захист проєкту соціального підприємства 5.Публічний захист проєкту "Стартап соціального підприємства". Умови допуску до іспиту: виконання трьохкомпонентної індивідуальної науково-дослідницької роботи (2), презентація її результатів (3) та завершення роботи над проєктом "Стартап соціального підприємства" (4). 5-7Завдання виконано повністю. Доповідь структурована, логічна, послідовна, містить елементи системного підходу. Доповідач демонструє володіння, здатність відповісти на запитання та приймає активну участь в обговоренні. 3-4Завдання виконано частково або з помилками. Доповідь структурована і логічна. Доповідач демонструє часткове володіння матеріалом, не надає відповіді на запитання. 1-2Завдання виконано з суттєвими помилками. Окремі частини завдання не виконано. Доповідач не здатен відповісти на запитання. Мінімальний пороговий рівень оцінки за роботу в семестрі (допуск до іспиту) складає 30 балів. У разі отримання оцінки "неприйнятно" (нижче 29 балів) студент зобов'язаний повторно вивчити курс. У разі отримання оцінки "незадовільно" студент має право на два перескладання: викладачеві та комісії. При цьому максимальна підсумкова оцінка після перескладання може бути лише на рівні "достатньо". Замість перескладання комісії, студент може обрати повторне вивчення курсу.

Мова навчання: українська