НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317660

Назва:

Доба Просвітництва: народження модерних ідей і практик



Анотація: Курс знайомить студентів зі змінами, що відбулися в історіографічних інтерпретаціях Просвітництва від кінця XVIII ст. до сьогодення, демонструє розмаїття інтелектуальних і соціальних проявів і відгуків на Просвітництво.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: ІІ

Семестр: осінній

Кількість кредитів: 5 (загальна кількість годин - 150 год.; аудиторні години - 50 год.; лекції - 22 год.; семінарські заняття - 28 год.; самостійна робота - 100 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Диса К.Л., к.і.н., доцент, PhD

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- Знати різні методологічні підходи до вивчення Просвітництва і термінологію, пов'язану із добою Просвітництва.
- Вміти розрізнити засоби поширення і спробах втілення просвітницьких ідей на популярному рівні, відрізняти "високе" Просвітництво від "радикального" Просвітництва. Зможуть дати відповідь на питання, чи існувало єдине Просвітництво чи просвітництв, зумовлених особливостями національних контекстів було безліч, і нарешті, чи ідеї Просвітництва спровокували революції наступної доби.


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Курс апелює до деяких базових знань з історії європейської культури, літератури і філософії XVIII ст.

Зміст дисципліни: Курс ознайомлює студентів зі змінами, що відбувалися в історіографічних інтерпретаціях Просвітництва від кінця XVIII ст. до сьогодення, а також допомагає зрозуміти розмаїття інтелектуальних і соціальних проявів і відгуків на Просвітництво.


Рекомендована література:

Gay P. The Enlightenment: An Interpretation. - New York, 1977.

Habermas J. The Structural Transformation of the Public Sphere. - Cambridge, MA, 1989.

Im Hof Ulrich. Enlightenment and Fresh Light // The Enlightenment. - Oxford, 2000. - P. 3-7.

Im Hof U. Emancipation - A Release from Age-old Restraints // Im Hof U. The Enlightenment. - P. 237-253.

Melton J. V. H. The Rise of the Public in Enlightenment Europe. - Cambridge, 2001. - P. 197-250.

Darnton R. Communication Networks // Forbidden Best-Sellers of Pre-Revolutionary France. - Fontana, 1996. - 181-197.

Darnton R. George Washington's False Teeth. - New York, 2003.

Darnton R. The business of enlightenment: a publishing history of the Encyclop?die. - Cambridge, 1979.

Farge A., Revel J. The Vanishing Children of Paris. Rumor and Politics before the French Revolution. - Cambridge, Mass., 1991. - P. 81-132.

Gay Peter. Rhetoric and Politic in the French Revolution // The Party of Humanity. Essays in the French Enlightenment. - New York, 1954. - P. 162-181.

Hunt, Lynn. The Rhetoric of the Revolution // Politics, Culture and Class in the French Revolution. - Berkley, 1984. - 19-51.

Im Hof U. The Champions of Enlightenment // Im Hof U. The Enlightenment. - P. 139-145.

Israel J. Radical Enlightenment. - Oxford, 2001.

Jacob M. The Origins of Freemasonry.- Philadelphia, 2006. - P. 47-70.
Outram D. Enlightenment Thinking about Gender // Outram D. The Enlightenment. - Cambridge, 2005. - P. 77-92.

Pincus S. Coffee Politicians Does Create: Coffeehouses and Restoration Political Culture // The Journal of Modern History. - vol. 67, 1995. - P. 807-834.

Pocock J. Barbarism and Religion. - Cambridge, 1999.

Porter Roy. Who was the Enlightenment? // The Enlightenment. - New York, 2001. - P. 38-46.



Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, презентації, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Для успішного завершення курсу студенти мають брати активну участь у дискусіях й обговореннях прочитаних текстів. Також протягом триместру студенти пишуть дві письмові роботи. Наприкінці семестру студенти складають залік.

Мова навчання: українська