НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317850

Назва:

Діагностика злоякісних захворювань гемопоетичної системи



Анотація: У дисципліні «Діагностика злоякісних захворювань гемопоетичної системи» з урахуванням сучасних досягнень гематології представлено дані про етіологію, патогенез, діагностику, диференційну діагностику та клінічний перебіг ряду захворювань кровотворної системи. Зокрема, розглядаються такі захворювання системи крові як анемії, гемобластози, мієлодиспластичний синдром, а також геморагічні хвороби та лейкемоїдні реакції.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр: 4

Кількість кредитів: 3,5

Форма контролю: залік

Викладач(і): Білько Н.М., д.м.н., проф.; Пахаренко М.В., асист.

Результати навчання: ПР1. Володіти державною та іноземною мовами на рівні, достатньому для спілкування з професійних питань та презентації результатів власних досліджень.
ПР2. Використовувати бібліотеки, інформаційні бази даних, інтернет-ресурси для пошуку необхідної інформації.
ПР3. Здійснювати злагоджену роботу на результат у колективі з урахуванням суспільних, державних і виробничих інтересів.
ПР4. Розв'язувати складні задачі в галузі біології, генерувати та оцінювати ідеї.
ПР6. Аналізувати біологічні явища та процеси на молекулярному, клітинному, організменому, популяційно-видовому та біосферному рівнях з точки зору фундаментальних загальнонаукових знань, а також за використання спеціальних сучасних методів досліджень.
ПР7. Описувати й аналізувати принципи структурно-функціональної організації, механізмів регуляції та адаптації організмів до впливу різних чинників.
ПР8. Застосовувати під час проведення досліджень знання особливостей розвитку сучасної біологічної науки, основні методологічні принципи наукового дослідження, методологічний і методичний інструментарій проведення наукових досліджень за спеціалізацією.
ПР9. Планувати наукові дослідження, обирати ефективні методи дослідження та їх матеріальне забезпечення.
ПР10. Представляти результати наукової роботи письмово (у вигляді звіту, наукових публікацій тощо) та усно (у формі доповідей та захисту звіту) з використанням сучасних технологій, аргументувати свою позицію в науковій дискусії.
ПР11. Проводити статистичну обробку, аналіз та узагальнення отриманих експериментальних даних із використанням програмних засобів та сучасних інформаційних технологій.
ПР13. Дотримуватися основних правил біологічної етики, біобезпеки, біозахисту, оцінювати ризики застосування новітніх біологічних, біотехнологічних і медико- біологічних методів та технологій, визначати потенційно небезпечні організми чи виробничі процеси, що можуть створювати загрозу виникнення надзвичайних ситуацій.
ПР14. Дотримуватись норм академічної доброчесності під час навчання та провадження наукової діяльності, знати основні правові норми щодо захисту інтелектуальної власності.
ПР17. Застосовувати сучасні технології навчання для викладання спеціальних дисциплін.
ПР19. Вміти правильно оцінювати актуальність розвитку окремих наукових напрямків і бачити риси інноваційності.
ПР21. Мати навички у складанні та реалізації наукових проєктів, як фундаментальних, так і прикладних.
ПР22. Вільно володіти англійською мовою щодо спеціального контенту для усного спілкування та написання наукових текстів.

Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна біологія, Цитологія та гістологія, Гематологія, Фізіологія людини та тварин.

Зміст дисципліни: Загальна характеристика кровотворення. Кістковомозкове кровотворення. Анемії, їх класифікація. Мієлодиспластичний синдром (МДС). Класифікація типів МДС. Гемобластози, їх класифікація. Гострі лейкемії, їх лікування. Хронічні мієлопроліферативні захворювання. Негоджкінські лімфоми. Лімфогранулематоз (хвороба Годжкіна). Лімфоплазмоцитарна лімфома (макроглобулінемія Вальденстрема). Мієломна хвороба (множинна мієлома). Лейкемоїдні реакції. Лейкопенії. Інфекційний мононуклеоз. Інфекційний лімфоцитоз. Агранулоцитоз. Нейтропенія при первинних імунодефіцитних станах. Еритроцитози. Геморагічні діатези. Коагулопатії. Гемофілії. Хвороба Вілленбранда. Тромбоцитопенії. Тромбоцитопатії.


Рекомендована література: 1. Білько Н. М. Методи експериментальної гематології : навч.-метод. посіб. / Н. М. Білько. – К. : ВД «КМ академія», 2006. – 66 с.
2. Клінічна лабораторна діагностика: підручник. Л. Є. Лаповець, Р. Б. Лебідь, О. О. Ястремська та ін.; за редакцією Л.Є. Лаповець. – 2-е вид. – Київ : Медицина, 2021. – 472 с.
3. Третяк Н. М. Гематологія. – К.: Зовнішня торгівля, 2005. – 240 с.
4. Bilko N. M. Leukemia. Functional activity of stem cells / N. M. Bilko, I. S. Dyagil, V. G. Bebeshko // Health Effects of the Chornobyl Accident: a Quarter of Century Aftermath / Eds A. Serduk, V. Bebeshko, D. Bazyka, S. Yamashita. – Kyiv: DIA, 2011. – P.176–181.
5. Dzierzak E., Bigas A. Blood Development: Hematopoietic Stem Cell Dependence and Independence. // Cell Stem Cell. – 2018. – 22(5). – P.639-651.
6. Elbadry M.I., Espinoza J.L., Nakao S. Disease modeling of bone marrow failure syndromes using iPSC-derived hematopoietic stem progenitor cells. // Exp Hematol. – 2019. – 71. – P.32-42.
7. Galan-Diez M., Cuesta-Dominguez A., Kousteni S. The Bone Marrow Microenvironment in Health and Myeloid Malignancy. // Cold Spring Harb Perspect Med. – 2018. – 8(7).
8. Loffler H., Rastetter J., Haferlach T. Atlas of Clinical Hematology. – Springer, 2005. – 430 p.
9. Theml H., Diem H., Haferlach T. Color atlas of hematology. – Thieme. – 2004. – 400 p.
10. Williams Manual of Hematology, 10th Edition / M. Lichtman, K. Kaushansky, J. Prchal,M. Levi, L. Burns, D. C. Linch. – McGraw Hill, 2022. – 688 p.

Форми та методи навчання: лекції (16 год.), семінарські заняття (10 год.), практичні та лабораторні заняття (10 год.), самостійна робота (69 год.)

Методи й критерії оцінювання: поточний контроль на семінарських та практичних заняттях (30 %); проміжний контроль (20 %); самостійна робота (20 %); підсумковий контроль (30 %).

Мова навчання: українська