НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317851

Назва:

Практика переддипломна



Анотація: Метою переддипломної практики є удосконалення вмінь з написання наукових робіт, формування у студентів навичок наукових комунікацій, публічного обговорення результатів своєї кваліфікаційної роботи на її різних етапах. Крім того, у межах дисципліни здійснюється формування у студентів підходів до планування науково-дослідницької роботи, статистичної обробки отриманих результатів, написання висновків. Студенти матимуть змогу брати участь у науковій дискусії, представляти дані власних досліджень та аналізувати дослідження колег.

Тип дисципліни: практика

Рік навчання: ІІ

Семестр: 4

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Викладач(і): Руссу І.З., к.б.н., доцент

Результати навчання: ПР1. Володіти державною та іноземною мовами на рівні, достатньому для спілкування з професійних питань та презентації результатів власних досліджень.
ПР2. Використовувати бібліотеки, інформаційні бази даних, інтернет-ресурси для пошуку необхідної інформації.
ПР3. Здійснювати злагоджену роботу на результат у колективі з урахуванням суспільних, державних і виробничих інтересів.
ПР4. Розв'язувати складні задачі в галузі біології, генерувати та оцінювати ідеї.
ПР6. Аналізувати біологічні явища та процеси на молекулярному, клітинному, організменому, популяційно-видовому та біосферному рівнях з точки зору фундаментальних загальнонаукових знань, а також за використання спеціальних сучасних методів досліджень.
ПР8. Застосовувати під час проведення досліджень знання особливостей розвитку сучасної біологічної науки, основні методологічні принципи наукового дослідження, методологічний і методичний інструментарій проведення наукових досліджень за спеціалізацією.
ПР9. Планувати наукові дослідження, обирати ефективні методи дослідження та їх матеріальне забезпечення.
ПР10. Представляти результати наукової роботи письмово (у вигляді звіту, наукових публікацій тощо) та усно (у формі доповідей та захисту звіту) з використанням сучасних технологій, аргументувати свою позицію в науковій дискусії.
ПР11. Проводити статистичну обробку, аналіз та узагальнення отриманих експериментальних даних із використанням програмних засобів та сучасних інформаційних технологій.
ПР13. Дотримуватися основних правил біологічної етики, біобезпеки, біозахисту, оцінювати ризики застосування новітніх біологічних, біотехнологічних і медико- біологічних методів та технологій, визначати потенційно небезпечні організми чи виробничі процеси, що можуть створювати загрозу виникнення надзвичайних ситуацій.
ПР14. Дотримуватись норм академічної доброчесності під час навчання та провадження наукової діяльності, знати основні правові норми щодо захисту інтелектуальної власності.
ПР18. Моделювати об'єкти і процеси у живих організмах та їхніх компонентах із використанням математичних методів й інформаційних технологій.
ПР19. Вміти правильно оцінювати актуальність розвитку окремих наукових напрямків і бачити риси інноваційності.
ПР20. Проявляти активну позицію у визначенні напрямків фахової діяльності, спираючись на здобуті фахові компетентності та знання у суміжних галузях.
ПР21. Мати навички у складанні та реалізації наукових проєктів, як фундаментальних, так і прикладних.
ПР22. Вільно володіти англійською мовою щодо спеціального контенту для усного спілкування та написання наукових текстів.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Фізіологія людини і тварин, Біохімія, Цитологія і гістологія, Молекулярна біологія.

Зміст дисципліни: Вибір теми наукового дослідження. Обґрунтування актуальності, теоретичної і практичної значимості обраної теми наукового дослідження. Наукова проблема, наукова тема, наукове питання. Принципи формування навичок науково-дослідницької роботи, її планування, проведення. Визначення об'єкта й предмета дослідження. Постановка мети й конкретних завдань дослідження. Виявлення потреби у вирішенні конкретного наукового завдання. Встановлення потреби у проведенні наукового дослідження. Визначення та ранжирування цілей наукового дослідження. Систематизація предметної області дослідження. Визначення умов і обмежень. Визначення завдань наукового дослідження. Вибір методу (методики) проведення дослідження. Опис процесу дослідження. Обробка, інтерпретація та представлення результатів. Формулювання наукових висновків. Формування системи концентрованого викладення отриманого наукового знання. Наукова новизна. Підтвердження вірогідності й обґрунтованості наукових положень, корисність їхнього практичного використання. Представлення результатів проведених досліджень науковій спільноті у вигляді доповіді.


Рекомендована література: 1. Артемчук Г.І., Курило В.М., Кочерган М.П. Методика організації науково-дослідної роботи: Навч. посібник для студентів та викладачів вищ. навч. закладів. – К.: Форум, 2000.
2. Бірта Г. О. Методологія і організація наукових досліджень : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / Г. О. Бірта, Ю. Г. Бургу ; М-во освіти і науки України, Вищ. навч. заклад "Полтав. ун-т економіки і торгівлі". - К. : Центр учбової літератури, 2014. - 138, [3] с.
3. Дмитренко П.В. Основи наукових досліджень : навчальний посібник / Дмитренко П.В., Сидоренко В.К. – К. : ДІНІТ, 2000. – 259 с.
4. Кислий В. М. Організація наукових досліджень / В. М. Кислий. – Суми: Університетська книга, 2011. – 223 с.
5. Клепко С.Ф. Наукова робота і управління знаннями: Навчальний посібник. – Полтава: ПОІППО, 2005. – 201с.
6. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. / за ред. А. Є. Конверського. – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 352 с.
7. Пихтіна Н. П. Основи наукових досліджень : навчально-методичний посібник / Н. П. Пихтіна ; Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя. - Київ : [КНТ], 2018. - 198 с.
8. Свердан М. М. Основи наукових досліджень. – Чернівці: Зелена Буковина, 2008. – 503 с.
9. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: Підручник. – 3-тє вид., стер. – К.: Знання-Прес, 2003. – 295 с.
10. Юринець В. Є. Методологія наукових досліджень : навч. посібник / В. Є. Юринець. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2011. – 178 с.

Форми та методи навчання: практичні та лабораторні заняття (30 год.), самостійна робота (60 год.)

Методи й критерії оцінювання: поточний контроль на практичних заняттях (50 %); самостійна робота (20 %); підсумковий контроль (30 %).

Мова навчання: українська