НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 317866

Назва:

Практика науково-дослідна



Анотація: Проведення науково-дослідної практики має на меті закріплення теоретичних знань, набутих на лекційних і лабораторно-практичних заняттях, а також ознайомлення з методами лабораторної діагностики. У результаті проходження практики студенти ознайомляться із головними принципами належної лабораторної і виробничої практики, основними методами лабораторної діагностики біологічних систем, а також здобудуть навики практичного застосування методів лабораторної діагностики у клініко-діагностичних лабораторіях та біотехнологічних центрах.

Тип дисципліни: практика

Рік навчання: І

Семестр:

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Викладач(і): Руссу І.З., к.б.н., доцент

Результати навчання: ПР1. Володіти державною та іноземною мовами на рівні, достатньому для спілкування з професійних питань та презентації результатів власних досліджень.
ПР2. Використовувати бібліотеки, інформаційні бази даних, інтернет-ресурси для пошуку необхідної інформації.
ПР3. Здійснювати злагоджену роботу на результат у колективі з урахуванням суспільних, державних і виробничих інтересів.
ПР4. Розв'язувати складні задачі в галузі біології, генерувати та оцінювати ідеї.
ПР6. Аналізувати біологічні явища та процеси на молекулярному, клітинному, організменому, популяційно-видовому та біосферному рівнях з точки зору фундаментальних загальнонаукових знань, а також за використання спеціальних сучасних методів досліджень.
ПР8. Застосовувати під час проведення досліджень знання особливостей розвитку сучасної біологічної науки, основні методологічні принципи наукового дослідження, методологічний і методичний інструментарій проведення наукових досліджень за спеціалізацією.
ПР9. Планувати наукові дослідження, обирати ефективні методи дослідження та їх матеріальне забезпечення.
ПР10. Представляти результати наукової роботи письмово (у вигляді звіту, наукових публікацій тощо) та усно (у формі доповідей та захисту звіту) з використанням сучасних технологій, аргументувати свою позицію в науковій дискусії.
ПР11. Проводити статистичну обробку, аналіз та узагальнення отриманих експериментальних даних із використанням програмних засобів та сучасних інформаційних технологій.
ПР13. Дотримуватися основних правил біологічної етики, біобезпеки, біозахисту, оцінювати ризики застосування новітніх біологічних, біотехнологічних і медико- біологічних методів та технологій, визначати потенційно небезпечні організми чи виробничі процеси, що можуть створювати загрозу виникнення надзвичайних ситуацій.
ПР14. Дотримуватись норм академічної доброчесності під час навчання та провадження наукової діяльності, знати основні правові норми щодо захисту інтелектуальної власності.
ПР18. Моделювати об'єкти і процеси у живих організмах та їхніх компонентах із використанням математичних методів й інформаційних технологій.
ПР22. Вільно володіти англійською мовою щодо спеціального контенту для усного спілкування та написання наукових текстів.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна біологія, Біохімія, Цитологія та гістологія, Фізіологія людини та тварин.

Зміст дисципліни: Опрацювання відповідної науково-методичної літератури, технологічної та нормативної документації, здійснення реферативного та патентного пошуку. Ознайомлення із головними принципами належної лабораторної і виробничої практики. Оволодіння основними методами лабораторної діагностики біологічних систем. Набуття навиків застосування основних методологічних підходів, які використовуються на базі практики. Ознайомлення із правилами техніки безпеки, вимогами пожежної безпеки, охорони праці та екології. Набуття навичок практичного застосування методів лабораторної діагностики у клініко-діагностичних лабораторіях та біотехнологічних центрах. Підготування тези, звіту та щоденника з проходження практики за обраними методами.


Рекомендована література: 1. Артемчук Г.І., Курило В.М., Кочерган М.П. Методика організації науково-дослідної роботи: Навч. посібник для студентів та викладачів вищ. навч. закладів. – К.: Форум, 2000.
2. Бірта Г. О. Методологія і організація наукових досліджень : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / Г. О. Бірта, Ю. Г. Бургу ; М-во освіти і науки України, Вищ. навч. заклад "Полтав. ун-т економіки і торгівлі". - К. : Центр учбової літератури, 2014. - 138, [3] с.
3. Дмитренко П.В. Основи наукових досліджень : навчальний посібник / Дмитренко П.В., Сидоренко В.К. – К. : ДІНІТ, 2000. – 259 с.
4. Кислий В. М. Організація наукових досліджень / В. М. Кислий. – Суми: Університетська книга, 2011. – 223 с.
5. Клепко С.Ф. Наукова робота і управління знаннями: Навчальний посібник. – Полтава: ПОІППО, 2005. – 201с.
6. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. / за ред. А. Є. Конверського. – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 352 с.
7. Пихтіна Н. П. Основи наукових досліджень : навчально-методичний посібник / Н. П. Пихтіна ; Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя. - Київ : [КНТ], 2018. - 198 с.
8. Свердан М. М. Основи наукових досліджень. – Чернівці: Зелена Буковина, 2008. – 503 с.
9. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: Підручник. – 3-тє вид., стер. – К.: Знання-Прес, 2003. – 295 с.
10. Юринець В. Є. Методологія наукових досліджень : навч. посібник / В. Є. Юринець. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2011. – 178 с.

Форми та методи навчання: практичні та лабораторні заняття (30 год.), самостійна робота (60 год.)

Методи й критерії оцінювання: поточний контроль на практичних заняттях (50 %); самостійна робота (20 %); підсумковий контроль (30 %).

Мова навчання: українська