НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318044

Назва:

Сучасна архітектура міжнародних економічних інститутів



Анотація: Міжнародні відносини та процеси глобального управління останніми роками стають дедалі складнішими, оскільки різноманітність і актори, що приймають в них участь, множаться, а виклики зростають. Жодну із сучасних глобальних проблем не можуть вирішити суверенні держави самостійно. Усі потребують певного роду співпраці між державами та зростаючою кількістю недержавних суб’єктів; частина проблем потребує активної участі звичайних громадян; деякі процеси вимагають створення нових міжнародних механізмів моніторингу або переговорів щодо нових міжнародних правил; і більшість з них потребують удосконалення інститутів для забезпечення відповідності з боку держав та інших учасників. Пропонований курс «Сучасна архітектура міжнародних економічних інститутів» (далі – САМЕІ) націлений на формування в слухачів та студентів цілісного уявлення про місію, функції та специфіку операційної діяльності транскордонних та наддержавних економічних інститутів, націлених на регулювання або координацію господарських відносин. САМЕІ фокусується на формуванні в слухачів уміння застосовувати аналітичний інструментарій до дослідження міжнародних економічних інститутів, знань про особливості перебігу бюрократичних процесів у міжнародних інститутах, способах координації інтересів різних за рівнем розвинутості країн, завдання знаходження в рамках інститутів фінансових ресурсів для забезпечення виробництва глобальних суспільних благ та усунення стимулів до опортуністичної поведінки членів організацій. Семінарські заняття з САМЕІ також мають за мету вироблення практичних навичок роботи із інформаційними масивами, статистичним матеріалом, інтерпретації успішності роботи інститутів за допомогою відносних економічних показників.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: І

Семестр: 2, весняний

Кількість кредитів: 5,0 (загальна кількість - 150 годин, лекції - 16 годин, семінари - 34 годин. самостійна робота - 100 годин)

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): Єфремов Дмитро Петрович, доцент, кандидат економічних наук

Результати навчання: Загальні компетентності (ЗК)
ЗК3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК6. Здатність працювати в міжнародному контексті.
ЗК9. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК13. Здатність бути критичним і самокритичним.
Спеціальні (фахові) компетентності спеціальності (СК)
СК1. Здатність виявляти та аналізувати природу, динаміку, принципи організації міжнародних відносин, типи та види міжнародних акторів, сучасні тенденції розвитку світової політики.
СК3. Здатність аргументувати вибір шляхів вирішення завдань професійного характеру в сфері міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій, критично оцінювати отримані результати та обгрунтовувати прийняті рішення.
СК4. Здатність аналізувати глобальні процеси та їх вплив на міжнародні та суспільні відносини, політичні та суспільні системи.
СК10. Здатність до самонавчання, підтримки належного рівня знань, готовність до опанування знань нового рівня, підвищення своєї фаховості та рівня кваліфікації.
СК12. Здатність будувати і досліджувати моделі процесів у сфері міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій.
Програмні результати навчання (РН)
РН01. Знати та розуміти природу джерел та напрямів еволюції міжнародних відносин, міжнародної політики, зовнішньої політики держав, стану теоретичних досліджень міжнародних відносин та світової політики.
РН02. Критично осмислювати та аналізувати глобальні процеси та їх вплив на міжнародні відносини.
РН04. Аналізувати та оцінювати проблеми міжнародної та національної безпеки, міжнародні та інтернаціоналізовані конфлікти, підходи, способи та механізми забезпечення безпеки у міжнародному просторі та у зовнішній політиці держав.
РН05. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію про стан міжнародних відносин, світової політики та зовнішньої політики держав.
РН07. Оцінювати та аналізувати міжнародні та зовнішньополітичні проблеми та ситуації, пропонувати підходи до вирішення таких проблем.
РН13. Брати участь у професійній дискусії у сфері міжнародних відносин, зовнішньої політики, суспільних комунікацій та регіональних студій, поважати опонентів і їхню точку зору, доносити до фахівців та широкого загалу інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід з фахових проблем.
РН16. Оцінювати міжнародні події, процеси в сфері міжнародного співробітництва та міжнародної безпеки, стан взаємодії та конфлікту в міжнародних системах.


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: немає

Зміст дисципліни: Тема 1. Міжнародні економічні інститути у виробництві глобальних суспільних благ Тема 2. Міжнародний валютний фонд та Бреттон-Вудська міжнародних фінансів Тема 3. Модернізація ролі та завдань МВФ під впливом глобальних фінансових криз Тема 4. Роль Світового банку як донора допомоги країнам, що розвиваються Тема 5. Міжнародний банк реконструкції та розвитку та його регіональні аналоги Тема 6. Банк міжнародних розрахунків, SWIFT та механізми забезпечення гнучкої конвертації валют. Тема 7. Світова організація торгівлі в забезпеченні глобального обміну товарами та послугами Тема 8. Організація економічного співробітництва та розвитку як платформа діалогу між країнами із удосконалення глобальної економічної архітектури


Рекомендована література: Основна література:
Barrett, Scott (2007) “Why Cooperate? The Incentive to Supply Global Public Goods”, Oxford University Press, 275 p.
Karns Margaret, Mingst, Karen and Stiles, Kendall (2015) “International Organizations. The Politics and Processes of Global Governance”, 3rd edition, Lynne Rienner Publishers, 687 p. – chapters 5, 8, 9.
Weiss, Thomas and Wilkinson, Rorden (2018) “International Organizations and Global Governance”, 2nd edition, Routledge, 807 p. – chapters 18, 21, 42, 43, 44, 45, 46, 48, 49, 50, 51
Допоміжна література:
Collins, David (2015) “The World Trade Organization: A Beginner's Guide”, Oneworld Publications, 162 p.
Engel, Susan (2021) “The Global Architecture of Multilateral Development Banks”, Routledge, 304 p.
Gilbert, Christopher and Vines, David (2006) “The World Bank: Structure and Policies”, 1st edition, Cambridge University Press, 360 p.
Peters, Guy (2018) “The Politics of Bureaucracy: An Introduction to Comparative Public Administration”, 7th edition, Routledge, 396 p.
Viterbo, Annamaria (2019) “International Monetary Fund”, 3rd edition, Kluwer Law International, 293 p.
Yefremov D. (2020) “Guarding international trade rules: analysis of China's position on WTO reforms”, Ukraine-China Magazine [in Ukrainian]


Форми та методи навчання: Лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 70 балів (участь у семінарських заняттях, виконання завдань самостійної роботи); підсумковий контроль – 30 балів (екзамен)

Мова навчання: українська