НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318085

Назва:

Науково-дослідницький семінар



Анотація: Курс присвячено поглибленню дослідницьких компетенцій студентів другого рівня підготовки, зокрема розвитку вмінь планувати, організувати та здійснювати самостійне наукове дослідження. Особливу увагу відведено вдосконаленню уміння презентувати результати наукового пошуку, а також відшліфуванню комунікативних навичок, потрібних для реалізації науково-дослідної діяльності. Першу частину семінару присвячено питанням формулювання теми, планування організації дослідження, формування орієнтовного плану роботи над магістерською дисертацією, створенню її проєкту.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1,2

Семестр: 2, 3,4

Кількість кредитів: 7 (загальна кількість годин - 210 год.; аудиторні години - 70 год.; семінарські заняття - 70 год., самостійна робота - 140 год.)

Форма контролю: захист тези

Викладач(і): Кадочнікова О.П., Моісеєнко О.Ю., Кобченко Н.В.

Результати навчання: ПРН-1. Оцінювати власний ступінь обізнаності в лінгвістичній проблематиці, що стосується теми магістерського дослідження, планувати його етапи й поступово їх реалізовувати.
ПРН-2. Опрацьовувати теоретичні джерела до магістерського дослідження українською, англійською, а також німецькою мовами; адекватно перекладати англійські терміни й терміносполуки українською мовою, знаходити еквіваленти; презентувати результати лінгвістичного дослідження та вести дискусію українською мовою.
ПРН-3. Здійснювати пошук теоретичних джерел для магістерського дослідження у наукових базах відкритого доступу, на сайтах фахових видань відкритого доступу, в електронних бібліотеках, а також використовувати різні інтернет-ресурси для добору фактичного
ПРН-4. Оцінювати підходи різних науковців до студіювання лінгвістичних проблем, обирати оптимальну стратегію реалізації власного дослідження.
ПРН-12. Доступно й аргументовано пояснювати сутність свого магістерського дослідження, власний погляд на порушену проблему, обґрунтовувати обрану стратегію дослідження.

ПРН-5. Адекватно реагувати й тактовно відповідати на зауваження колег під час обговорення доповіді, обстоювати власну позицію.
ПРН-15. Використовувати спеціалізовані концептуальні лінгвістичні знання для здійснення магістерського дослідження з обраної проблематики.
ПРН-11. Дотримуватися правил академічної доброчесності.

Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Зміст дисципліни: Науково-дослідна діяльність: нормативно-правовий, методичний та психологічний аспекти Планування та основні етапи виконання наукового дослідження (магістерської роботи). Робота з науковими джерелами дослідження Науковий апарат дослідження Методи наукового пізнання Структура магістерської роботи Робота з джерелами фактичного матеріалу. Цитування Презентація плану-проєкту магістерської роботи


Рекомендована література: РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА
1. Академічне письмо: [навч. посібник]. / Уклад. Ревуцька С.К., Зінченко В.М. - Кривий Ріг, 2019. - 130 с.
2. Еко У. Як написати дипломну роботу: Гуманітарні науки. - Тернопіль: Мандрівець, 2007. - 224 с. - Режим доступу: https://chtyvo.org.ua/authors/Umberto_Eco/Yak_napysaty_dyplomnu_robotu/
3. Загнітко А.П. Сучасні лінгвістичні теорії: [монографія]. - Вид. 2-ге випр. і доп. - Донецьк: ДонНУ, 2007. - 219 с.
4. Загнітко А.П. Сучасна лінгвістика: погляди та оцінки: [науково-аналітичне видання]. - Донецьк : ДонНУ, 2014. - 464 с.
5. Леута О.І., Дубчак О.П. Методи і методологія лінгвістичного аналізу : [посіб. для магістрів та аспірантів філол. спец.]. - К. : НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2017. - 140 с.
6. Лінгвістично-інформаційні студії: праці Українського мовно-інформаційного фонду НАН України: у 5 т. / В.А. Широков та ін. - Київ: Український мовно-інформаційний фонд НАН України, 2018.
7. Міжнародні правила цитування та посилання в наукових роботах: [метод. рекомендації] / О. Боженко, Ю. Корян, М. Федорець; Науково-технічна бібліотека ім. Г.І. Денисенка Національного технічного університету України "Київськии? політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського"; Українська бібліотечна асоціація. - К.: УБА, 2016. - 117 с.
8. Положення про кваліфікаційну / магістерську роботу студента Національного університету "Києво-Могилянська академія". Додаток до Наказу НаУКМА від 02.03.2020 № 95. - Режим доступу:
https://www.ukma.edu.ua/index.php/about-us/sogodennya/dokumenty-naukma/doc_view/971-polozhennia-pro-kvalifikatsiinu-mahistersku-robotu-studenta-naukma
9. Селігей П. Український науковий текст: проблеми комунікативної повноцінності та стильової досконалості: автореф. дис… д-ра філол. наук / 10.02.01 "Українська мова". К., 2016. - 36 с. - Режим доступу: http://www.inmo.org.ua/assets/files/Selihey%20P.%20Ukr.%20naukovy%20text%20(2016).pdf
10. Силабус "Магістерська робота". Кафедра української мови; Кафедра англійської мови, 2021.
11. Селіванова О. Сучасна лінгвістика: [термінологічна енциклопедія]. - Полтава: Довкілля-К, 2006. - 716 с.
12. Українська мова: Енциклопедія. - 2 ге вид., випр. і доп. - К.: Вид-во "Укр. енцикл." ім. М.П. Бажана, 2004. - 824 с.
13. Шеи?ко В. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: [підручник]. 5-е вид., стер. - К.: Знання, 2006. - 307 с.
14. Що потрібно знати про плагіат: посібник з академічної грамотності та етики для "чайників". - Режим доступу:
http://library.kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/biblio/PDF/books_ac-gr.pdf
15. Bailey S. Academic Writing. A Handbook for International Students. - Oxon: Routledge, 2011.
16. Carol M. Roberts. The Dissertation Journey: A Practical and Comprehensive Guide to Planning, Writing, and Defending your Dissertation. Corwin Press, 2010. DOI: http://dx.doi.org/10.4135/9781452219219
17. Denscombe, Martyn . Research Proposals: A practical guide. England: Open University Press, 2012.
18. Ecarnot F., Seronde M.-F., Chopard R., Schiele F., Meneveau N. Writing a scientific article: A step-by-step guide for beginners // European Geriatric Medicine. - 2015. - Vol. 6, Issue 6. - P. 573-579. https://doi.org/10.1016/j.eurger.2015.08.005
19. Evans D., Gruba P., Zobel J. How to Write a Better Thesis. Springer, 2014.
20. Locharoenrat, Kitsakorn. Research Methodologies for Beginners. Singapore: Pan Stanford Publishing , 2017.
21. Methods in contemporary linguistics. / Еdited by A. Ender, A. Leemann, B. W?lchli. - Berlin; Boston: De Gruyter Mouton, 2012.
22. O'Leary Z. The Essential Guide to Doing Research. SAGE Publications. London, Thousand Oaks, New Delhi, 2004.
23. Roberts, Carol M. The dissertation journey : a practical and comprehensive guide to planning, writing, and defending your dissertation. USA: Corwin, 2010.
24. The Oxford handbook of linguistic analysis. / Еdited by B. Heine and H. Narrog. - New York: Oxford University Press, 2015.
25. Routledge Dictionary of Language and Linguistics / H. Bussmann // translated and edited by G. Trauth and K. Kazzazi. - London-New York, 1996


Форми та методи навчання: Індивідуальні відповіді й групове обговорення на заняттях, Підготовка презентації (ІІ семестр).

Методи й критерії оцінювання: Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: робота на занятті, виконання індивідуальних завдань, відгук на презентацію, участь у обговоренні презентації, презентація плану-проспекту магістерської роботи

Мова навчання: українська