НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318101

Назва:

Магістерська робота



Анотація: Магістерська робота - підсумкова форма контролю студента, її публічним захистом на засіданні Екзаменаційної комісії завершується курс навчання за освітньо-науковою програмою "Мови (англійська й українська) та комунікація". Якість змісту та захисту цієї роботи визначає рівень підготовленості, ступінь придатності випускника до професійної діяльності. Магістерська робота є самостійним дослідженням однієї з актуальних проблем сучасного мовознавства та скерована на розв'язання складного лінгвістичного завдання, що потребує використання спеціалізованих концептуальних лінгвістичних знань, їх оновлення, інтеграції та застосування лінгвокреативного мислення в умовах недостатньої інформації, вона містить елементи наукового пошуку, узагальнення, систематизацію й оцінку відомих у мовознавстві підходів до розв'язання студійованого питання.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 2

Семестр:

Кількість кредитів: 20 кредитів

Форма контролю: захист

Результати навчання: ПРН-1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати й утілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення.
ПРН-2. Упевнено володіти українською, англійською, а також німецькою мовами для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійної й наукової комунікації; презентувати результати досліджень українською та англійською мовами.
ПРН-3. Застосовувати сучасні методики й технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості лінгвістичного дослідження.
ПРН-4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми та пропонувати шляхи їх розв'язку в складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.
ПРН-5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня.
ПРН-6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби української та англійської мов та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації, зокрема й в умовах міжкультурної взаємодії.
ПРН-7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрями й школи в лінгвістиці.
ПРН-8. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти лінгвістичної науки.
ПРН-9. Збирати й систематизувати мовні факти, інтерпретувати й аналізувати тексти різних стилів і жанрів та виконувати їх англійсько-український переклад.
ПРН-10. Здійснювати науковий аналіз мовного й мовленнєвого матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологійних принципів, формулювати узагальнення на підставі самостійно опрацьованих даних.
ПРН-11. Дотримуватися принципів академічної доброчесності.
ПРН-12. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних лінгвістичних питань, власний погляд на них та обґрунтовувати його.
ПРН-13. Створювати, аналізувати й редагувати тексти різних стилів та жанрів, зокрема написаних українською мовою.
ПРН-14. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного матеріалу.
ПРН-15. Використовувати спеціалізовані концептуальні лінгвістичні знання для розв'язання складних завдань і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
ПРН-16. Планувати, організовувати, здійснювати й презентувати дослідження та/або інноваційні розробки в галузі лінгвістики, застосовуючи сучасні інформаційно-комунікативні технології.
ПРН-17. Презентувати результати свого дослідження науковій спільноті в наукових публікаціях чи виступах на конференціях, круглих столах, семінарах тощо.
ПРН-18. Знаходити креативні рішення для прикладного застосування лінгвістичних досліджень, проводити лінгвістичну експертизу різноструктурних і різножанрових текстів та враховувати екстралінгвальні чинники, що впливають на здійснення сучасних комунікативних процесів.
ПРН-19. Цінувати й враховувати лінгвокультурні особливості та керуватися принципами толерантності, діалогу й співпраці під час здійснення професійної діяльності.
ПРН-20. Фахово вести дискусію, вправно застосовуючи принципи риторики та теорії аргументації, а також законів техніки мовлення.

Зміст дисципліни: ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ МАГІСТЕРСЬКОЇ РОБОТИ: вибір теми й погодження її з науковим керівником (якщо тема не входить до переліку запропонованих кафедрою); складання й виконання календарного графіка роботи над темою (Додаток 1.); ? опрацювання наукової літератури з обраної теми або галузі дослідження; збирання й формування корпусу мовних явищ і фактів, що будуть матеріалом дослідження; ? написання вступу та теоретичного розділу роботи; аналіз та опис зібраного мовного матеріалу (написання практичного/их розділу/ів); оформлення висновків; ознайомлення наукового керівника з текстом роботи, допрацювання тексту з огляду на висловлені зауваження (у разі потреби); остаточне оформлення магістерської роботи и? подання її на відгук науковому керівникові та рецензентові; ? захист магістерської роботи перед Екзаменаційною комісією.?


Рекомендована література: РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА
1. Академічне письмо: [навч. посібник]. / Уклад. Ревуцька С.К., Зінченко В.М. - Кривий Ріг, 2019. - 130 с.
2. Еко У. Як написати дипломну роботу: Гуманітарні науки. - Тернопіль: Мандрівець, 2007. - 224 с. - Режим доступу: https://chtyvo.org.ua/authors/Umberto_Eco/Yak_napysaty_dyplomnu_robotu/
3. Загнітко А.П. Сучасні лінгвістичні теорії: [монографія]. - Вид. 2-ге випр. і доп. - Донецьк: ДонНУ, 2007. - 219 с.
4. Загнітко А.П. Сучасна лінгвістика: погляди та оцінки: [науково-аналітичне видання]. - Донецьк : ДонНУ, 2014. - 464 с.
5. Леута О.І., Дубчак О.П. Методи і методологія лінгвістичного аналізу : [посіб. для магістрів та аспірантів філол. спец.]. - К. : НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2017. - 140 с.
6. Лінгвістично-інформаційні студії: праці Українського мовно-інформаційного фонду НАН України: у 5 т. / В.А. Широков та ін. - Київ: Український мовно-інформаційний фонд НАН України, 2018.
7. Міжнародні правила цитування та посилання в наукових роботах: [метод. рекомендації] / О. Боженко, Ю. Корян, М. Федорець; Науково-технічна бібліотека ім. Г.І. Денисенка Національного технічного університету України "Київськии? політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського"; Українська бібліотечна асоціація. - К.: УБА, 2016. - 117 с.
8. Положення про кваліфікаційну / магістерську роботу студента Національного університету "Києво-Могилянська академія". Додаток до Наказу НаУКМА від 02.03.2020 № 95. - Режим доступу:
https://www.ukma.edu.ua/index.php/about-us/sogodennya/dokumenty-naukma/doc_view/971-polozhennia-pro-kvalifikatsiinu-mahistersku-robotu-studenta-naukma
9. Селігей П. Український науковий текст: проблеми комунікативної повноцінності та стильової досконалості: автореф. дис… д-ра філол. наук / 10.02.01 "Українська мова". К., 2016. - 36 с. - Режим доступу: http://www.inmo.org.ua/assets/files/Selihey%20P.%20Ukr.%20naukovy%20text%20(2016).pdf
10. Силабус "Магістерська робота". Кафедра української мови; Кафедра англійської мови, 2021.
11. Селіванова О. Сучасна лінгвістика: [термінологічна енциклопедія]. - Полтава: Довкілля-К, 2006. - 716 с.
12. Українська мова: Енциклопедія. - 2 ге вид., випр. і доп. - К.: Вид-во "Укр. енцикл." ім. М.П. Бажана, 2004. - 824 с.
13. Шеи?ко В. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: [підручник]. 5-е вид., стер. - К.: Знання, 2006. - 307 с.
14. Що потрібно знати про плагіат: посібник з академічної грамотності та етики для "чайників". - Режим доступу:
http://library.kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/biblio/PDF/books_ac-gr.pdf
15. Bailey S. Academic Writing. A Handbook for International Students. - Oxon: Routledge, 2011.
16. Carol M. Roberts. The Dissertation Journey: A Practical and Comprehensive Guide to Planning, Writing, and Defending your Dissertation. Corwin Press, 2010. DOI: http://dx.doi.org/10.4135/9781452219219
17. Denscombe, Martyn . Research Proposals: A practical guide. England: Open University Press, 2012.
18. Ecarnot F., Seronde M.-F., Chopard R., Schiele F., Meneveau N. Writing a scientific article: A step-by-step guide for beginners // European Geriatric Medicine. - 2015. - Vol. 6, Issue 6. - P. 573-579. https://doi.org/10.1016/j.eurger.2015.08.005
19. Evans D., Gruba P., Zobel J. How to Write a Better Thesis. Springer, 2014.
20. Locharoenrat, Kitsakorn. Research Methodologies for Beginners. Singapore: Pan Stanford Publishing , 2017.
21. Methods in contemporary linguistics. / Еdited by A. Ender, A. Leemann, B. W?lchli. - Berlin; Boston: De Gruyter Mouton, 2012.
22. O'Leary Z. The Essential Guide to Doing Research. SAGE Publications. London, Thousand Oaks, New Delhi, 2004.
23. Roberts, Carol M. The dissertation journey : a practical and comprehensive guide to planning, writing, and defending your dissertation. USA: Corwin, 2010.
24. The Oxford handbook of linguistic analysis. / Еdited by B. Heine and H. Narrog. - New York: Oxford University Press, 2015.
25. Routledge Dictionary of Language and Linguistics / H. Bussmann // translated and edited by G. Trauth and K. Kazzazi. - London-New York, 1996


Методи й критерії оцінювання: Оцінку за магістерську роботу виставляють за результатами її публічного захисту перед Екзаменаційною комісією. Захист роботи оцінюють за національною шкалою та за шкалою ECTS.

Мова навчання: українська