НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318118

Назва:

Взаємодії геномів



Анотація: дисципліна викладається для переведення знань студентів з різних біологічних дисциплін про взаємодіє організмів на молекулярний рівень. Цей рівень взаємодії полягає у встановленому не так давно факті перенесення у везикулах, що виділяються клітинами, міРНК від одного організму (продуцент міРНК) до іншого (резидент), яке може відбуватися в напрямках: прокаріот-прокаріот, прокаріот-евкаріот, евкаріот-прокаріот. міРНК як активні гравці на полі регуляції експресії генів набувають статус головної (на сьогодні) молекули, яка є матеріальним носієм впливу одного організму (донор міРНК) на інший організм (резидентний) через свою участь у регулюванні експресії генів резидентного організму. Дисципліна присвячена новому і надзвичайно актуальному питанню сучасної генетики і може бути ефективно опанованою лише за наявністю у студента повної орієнтації у молекулярних механізмах експресії генів

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 2

Семестр: весняний

Кількість кредитів: 3,5

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): Терновська Т.К., доктор біологічних наук, професор.

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- Використовувати бібліотеки, інформаційні бази даних, інтернет ресурси для пошуку необхідної інформації.
- Розв'язувати складні задачі в галузі генетики, генерувати та оцінювати ідеї.
- Аналізувати біологічні явища та процеси на молекулярному, клітинному, організменному, популяційно-видовому та біосферному рівнях з точки зору фундаментальних загальнонаукових знань, а також за використання спеціальних сучасних методів досліджень.
- Описувати й аналізувати принципи структурно-функціональної організації, механізмів регуляції та адаптації організмів до впливу різних чинників.
- Представляти результати наукової роботи письмово (у вигляді звіту, наукових публікацій тощо) та усно (у формі доповідей та захисту звіту) з використанням сучасних технологій, аргументувати свою позицію в науковій дискусії.
- Дотримуватись норм академічної доброчесності під час навчання та провадження наукової діяльності, знати основні правові норми щодо захисту інтелектуальної власності.
- Вміти правильно оцінювати актуальність розвитку окремих наукових напрямків і бачити риси інноваційності.
- Проявляти активну позицію у визначенні напрямків фахової діяльності, спираючись на здобуті фахові компетентності та знання у суміжних галузях.


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Мікробіологія, Генетика, Молекулярна біологія, Генетика онтогенезу, Генетика мікроорганізмів, Генетика вищих рослин, Генетика людини.

Зміст дисципліни: Взаємодії між організмами та рівні реалізації взаємодій. Міжорганельні взаємодії. Взаємодія через епігенетичні процеси. Мікробіота і рослини. Маленькі РНК бактерій у взаєминах прокаріот-прокаріот. Маленькі РНК бактерій та інфікування нематоди. Маленькі РНК бактерій та інфікування нематоди і ссавців. Мі РНК ссавців і бактеріальні захворювання. Мі-РНК ссавців як модулятор вірусної інфекції. Еволюційне значення взаємодії геномів


Рекомендована література: 1. Porter S.S., Faber-Hammond J., Montoya A.P. Friesen M.L., Sackos C. Dynamic genomic architecture of mutualistic cooperation in a wildpopulation of Mesorhizobium The ISME Journal. 2019, 13:301-315.
2. Layton E., Fairhurst A.-M., Gri S., Grencis R.K., Roberts I.S. Regulatory RNAs: A Universal Language for Inter-Domain Communication. Int. J. Mol. Sci. 2020, 21, 8919; doi:10.3390/ijms21238919.
3. Witnessing R.B. Genome Evolution: Experimental Reconstruction of Endosymbiotic and Horizontal Gene Transfer. Annu. Rev. Genet. 2017. 51:1-22.
4. Niazi A.K. Delannoy E., Iqbal R.K., Mileshina D., Val R., Gabryelska M., Wyszko E., Soubigou-Taconnat L. et al. Mitochondrial Transcriptome Control and Intercompartment Cross-Talk During Plant Development Cells 2019, 8, 583; doi:10.3390/cells8060583.
5. Komal Chauhan, Haroon Kalam, Ravi Dutt and Dhiraj Kumar RNA Splicing: A New Paradigm in Host-Pathogen Interactions Journal of Molecular Biology. 2019; 431, 1565-1575.
6. The Plant Microbiote. Ed. by Carvalhais L.C., Dennis P.G. Humana Press, Springer Science+Business Media, LLC, part of Springer Nature 2021. 320 p.
7. Silvia Moriano-Gutierrez, Clotilde Bongrand, Tara Essock-Burns, Leo Wu, Margaret J. McFall-Ngai, Edward G. Ruby. The noncoding small RNA SsrA is released by Vibrio fischeri and modulates critical host responses. PLOS Biology. https://doi.org/10.1371/journal.pbio.3000934 November 3, 2020
8. Jessica L Cleary, Alanna R Condren, Katherine E Zink, and Laura M Sanchez. Calling all hosts: Bacterial communication in situ. Chem. 2017 March 9; 2(3): 334-358. doi:10.1016/j.chempr.2017.02.001.
9. Furuse Y, Finethy R, Saka HA, Xet-Mull AM, Sisk DM, et al. Search for MicroRNAs Expressed by Intracellular Bacterial Pathogens in Infected Mammalian Cells. PLoS ONE. 2014; 9(9): e106434. doi:10.1371/journal.pone.0106434.
10. Gabaldуn C, Lege M, Palominos MF, Verdugo L, Gutzwiller F, Calixto A. Intergenerational pathogen-induced diapause in Caenorhabditis elegans is modulated by mir-243. mBio 1. 2020;e01950-20. https://doi.org/10.1128/mBio.01950-20.
11. Juan Jos? Gonz?lez Plaza* Small RNAs as Fundamental Players in the Transference of Information During Bacterial Infectious Diseases. Frontiers in Molecular Biosciences. June 2020, Volume 7, Article 101.
12. Brice Felden, David Gilot. Modulation of Bacterial sRNAs Activity by Epigenetic Modifications: Inputs from the Eukaryotic miRNAs Genes 2019, 10, 22; doi:10.3390/genes10010022
13. Chet Raj Ojha, Myosotys Rodriguez, Seth M. Dever, Rita Mukhopadhyay, Nazira El-Hage. Mammalian microRNA: an important.modulator of host-pathogen interactions in human viral infections. Journal of Biomedical Science (2016) 23:74
14. Richa Mishra, Ashish Kumar, Harshad Ingle, Himanshu Kumar. The Interplay Between Viral-Derived miRNAs and Host Immunity During Infection. Frontiers in Immunology. 2020, Volume 10, Article 3079.


Форми та методи навчання: лекції (16 год.), семінарські заняття (18 год.), самостійна робота (71 год.).

Методи й критерії оцінювання: поточний контроль 70 %; підсумковий контроль (екзамен) - 30 %.

Мова навчання: українська