НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318292

Назва:

Кримінально-правова кваліфікація: практикум



Анотація: Підготовка кваліфікованого фахівця-правника неможлива без оволодіння ним теоретичними та практичними знаннями щодо кримінально-правової кваліфікації. Упродовж навчального курсу відбувається формування у слухачів необхідних правових знань стосовно кримінально-правової оцінки поведінки суб’єктів правовідносин; формування навичок мислення та оцінки ситуацій, що виникають у процесі кримінально-правової кваліфікації; напрацювання практичних вмінь правильної кваліфікації різних кримінально-правових феноменів, які містять ознаки кримінальних правопорушень. Лекційний курс покликаний здійснити поглиблене вивчення загальних засад кримінально-правової кваліфікації на основі ґрунтовних знань принципів та правил теорії кваліфікації; сформувати базові навички практичного застосування цих знань щодо конкретних кримінально-правових деліктів; набути ґрунтовні знання щодо розв’язанні складних і таких, що мають важливе практичне значення, ситуацій у кримінальному праві, частина яких не охоплюється курсом навчальної дисципліни «Кримінальне право». Практичні заняття побудовані на застосуванні методу навчання кейс-стаді і передбачають ознайомлення з практичними ситуаціями, розв’язання яких дискутується під час заняття. Окрім цього, практичні заняття передбачають виконання письмових робіт із розв’язання запропонованих ситуаційних завдань з використанням знань теорії кримінально-правової кваліфікації та судової практики, а також ознайомлення з найбільш важливими судовими рішеннями, ухваленими як Верховним Судом, так і Європейським судом з прав людини.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: МП1

Семестр: 1

Кількість кредитів: загальна кількість годин – 120 (кредитів ЄКТС -4) аудиторні години ? 40 (лекцій – 10, практичні заняття – 30,), самостійна робота -80

Форма контролю: іспит

Викладач(і): к.ю.н., доц. Багіров С.Р

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
знати:
– основоположні засади і доктрини національного кримінального права;
– герменевтику кримінального права, прийоми і способи тлумачення кримінально-правових норм;
– загальні засади кримінально-правової кваліфікації на основі ґрунтовних знань принципів та правил теорії кваліфікації;
– базові правила практичного застосування цих знань щодо конкретних кримінально-правових деліктів;
– підходи до розв’язання складних і таких, що мають важливе практичне значення, ситуацій у кримінальному праві, частина яких не охоплюється курсом навчальної дисципліни «Кримінальне право».
вміти:
– правильно вживати кримінально-правову термінологію, вільно володіючи усною і письмовою державною мовою;
– демонструвати знання і розуміння сучасних кримінально-правових доктрин та принципів функціонування національної кримінально-правової системи;
– пояснювати природу, зміст та функціональне призначення основних кримінально-правових інститутів;
– демонструвати необхідні знання та розуміння суті теоретичних правил кримінально-правової кваліфікації;
– застосовувати набуті знання у різних правових ситуаціях, виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові позиції та висновки;
– виявляти прогалини, колізії та інші проблеми правового регулювання, пропонувати шляхи їх розв’язання із застосуванням юридичної аргументації;
– логічно та критично аналізувати ситуації і документи, пов’язані з необхідністю застосування знань теорії кримінально-правової кваліфікації;
– здійснювати узагальнення судової практики з певного питання кримінально-правової кваліфікації на підставі інформації з Єдиного реєстру судових рішень з одночасним письмовим оформленням результатів такого вивчення;
– готувати та презентувати доповіді з проблемних питань кримінально-правової кваліфікації.


Спосіб навчання: аудиторний/дистанційно

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна теорія права; Кримінальне право; Кримінальний процес

Зміст дисципліни: Поняття, стадії та принципи кримінально-правової кваліфікації 2. Проблемні питання встановлення причинного зв’язку під час кримінально-правової кваліфікації 3. Кваліфікація злочинів при конкуренції кримінально-правових норм 4. Кваліфікація діянь, що вчиняються за відсутності вини 5. Кваліфікація незакінченого злочину 6. Кваліфікація злочинів, що вчиняються кількома суб’єктами 7. Кваліфікація множинності злочинів 8. Окремі проблемні питання кримінально-правової кваліфікації


Рекомендована література: Антипов В. І., Антипов В. В. Кримінально-правова кваліфікація: навч. посіб. Вінниця: ТОВ «Нілан-ЛТД», 2017.
2. Брич Л. П. Теорія розмежування складів злочинів: монографія. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2013.
3. Зінченко І. О., Тютюгін В. І. Одиничні злочини: поняття, види, кваліфікація: монографія. Харків: Видавництво «ФІНН», 2010.
4. Зінченко І. О. Кваліфікація злочинів при їх множинності та конкуренції кримінально-правових норм: навч. посіб. Харків: Право, 2017.
5. Кваліфікація злочинів: навч. посіб / Г. М. Анісімов, О. О. Володіна, І. О. Зінченко та ін.; за ред. М. І. Панова. Харків: Право, 2016.
6. Марін О. К. Кваліфікація злочинів при конкуренції кримінально-правових норм. Київ: Атіка, 2003.
7. Марітчак Т. М. Помилки у кваліфікації злочинів: монографія. Київ: Атіка, 2004.
8. Навроцький В. О. Основи кримінально-правової кваліфікації: Навч. посібник. 2-ге вид. Київ: Юрінком Інтер, 2009.
9. Навроцький В. О. Теоретичні проблеми кримінально-правової кваліфікації. Київ: Атіка, 1999.
10. Созанський Т. І. Кваліфікація сукупності злочинів: монографія. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2012.
11. Ус О. В. Теоретичні та прикладні проблеми кваліфікації в кримінальному праві України: монографія. Харків: Право, 2020.
12. Устрицька Н. І. Кваліфікація повторності злочинів: монографія. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2013.


Форми та методи навчання: лекції, практичні заняття, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: У 1 семестрі: ? поточний контроль на практичних заняттях (30 %) ? письмове розв’язання ситуаційних задач (30 %) ? підсумковий контроль (іспит) (40 %)

Мова навчання: українська