НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318364

Назва:

Розпізнавання образів



Анотація: Баєсівська теорія прийняття рішень є одним із блоків, з яких будується статистична теорія розпізнавання. При всій загальності баєсівського підходу зустрічаються задачі, які не вписуються в його рамки. Приклади небаєсівських задач розпізнавання та загальний підхід до їх розв'язку при формулювання у вигляді пари двоїстих задач лінійного програмування дозволяють зрозуміти, що баєсівські і небаєсівські задачі утворюють певний клас спеціальних задач лінійної оптимізації і баєсівські задачі в цьому класі є найпростішими.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр: 3 (осінній)

Кількість кредитів: 4

Форма контролю: залік

Викладач(і): доц., д. ф-м.н. Михалевич В.М.

Результати навчання: у результаті вивчення курсу студенти мають навчитись досліджувати задачі структурного розпізнавання зі статистичної точки зору, що дозволяє формулювати й вирішувати нові задачі структурного розпізнавання та , як наслідок, зрозуміти обмеженість застосування відомих методів; навчитися з'ясовувати взаємозв'язки окремих задач, як всередині статистичного , так і структурного розпізнавання.

Спосіб навчання: дистанійний (аудиторний)

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: теорія керування, теорія прийняття рішень, теорія ймовірностей, математична статистика, випадкові процеси.

Зміст дисципліни: Баєсівські задачі розпізнавання. Небаєсівські задачі розпізнавання. Дві статистичні моделі об'єкта, що розпізнається. Навчання розпізнаванню образів. Структурне розпізнавання образів.


Рекомендована література: 1. Шлезингер М.И., Главач В. Десять лекций по статистическму и структурному распознаванию. - Киув: Наук думка, 2004, 456 с.
2. Квакернаак Х., Сиван Р. Линейные оптимальные системы управления. - М.: Мир, 1977. - 654 с.
3. Вапнік В.Н., Червоненкіс А.Я. Теорія розпізнавання образів. Статистичні проблеми навчання. - М.: Наука, 1974. -415 с.


Форми та методи навчання: лекції, практичні заняття, самостійна робота. опрацювання літератури.

Методи й критерії оцінювання: рейтингова система оцінювання за 100-бальною шкалою: - робота в семестрі (виконання самостійного завдання (доповідь), виконання програмної реалізації (звіт)) - 70%; - залік - 30%.

Мова навчання: українська