НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318422

Назва:

Психоаналітичні підходи в психосоматиці



Анотація: Курс охоплює основні теоретичні положення психоаналітичних підходів до розуміння психосоматики, завдання та методологічні принципи аналізу і формування практичних навичок діагностики, диференційної діагностики та корекції психологічного стану осіб з психосоматичними розладами. В курсі розглядаються також види психосоматичних порушень окремих систем організму і відповідні методи психоаналітичної психотерапевтичної допомоги при цих розладах. Специфічні компетентності, що формуються у процесі вивчення курсу, полягають у: знаннях щодо специфіки розуміння психосоматичних розладів з позицій класичних і сучасних психоаналітичних підходів; орієнтації у засобах психоаналітичної інтерпретації матеріалу, задіяного у процесі аналізу, з метою розкриття психосоматичної хвороби як семіотичної системи та індивідуальних форм її смислової інтеграції в свідоме та несвідоме психічне життя пацієнта; первинних вміннях будувати стратегічні лінії аналізу психосоматичних симптомів у процесі психоаналітичної терапії (на матеріалі реальних кейсів).

Тип дисципліни: вибірковий

Рік навчання: 1

Семестр: 2

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30 (лекції - 14 годин, семінарські заняття - 16, консультація - , залік - 2 години), самостійна робота - 62 години + кредитів ЄКТС: 3.

Форма контролю: залік

Викладач(і): доц.Богданов С.О.

Результати навчання: Завдання вивчення дисципліни: ? вивчення психологічних особливостей осіб з психосоматичними розладами; ? оволодіння навичками психодіагностики психосоматичних розладів; ? ознайомлення студентів із специфікою психокорекції психосоматичних та соматопсихічних розладів

Спосіб навчання: аудиторне, дистанційне

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна психологія ,Основи психосоматики.

Зміст дисципліни: розширити теоретичні уявлення про теорії та моделі виникнення психосоматичних розладів; поглибити розуміння психологічних особливостей осіб з соматичними розладами; формувати практичні навички психодіагностики та психотерапії психосоматичних розладів.


Рекомендована література: Галецька І. Клініко-психологічне дослідження: навч. посібник. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2015. 242 с. 2. Галецька І., СосновськийТ. Психологія здоров’я: теорія та практика. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2006. 338 с. 3. Дж.Герман Психологічна травма та шлях до видуження: наслідки насильства – від знущань у сімї до політичного терору. Львів: Видавництво Старого Лева, 2019. 424 с. 4. Клінічна психодіагностика: практикум / Редактор-упорядник проф. М.В.Миколайський. – Івано-Франківськ: Місто НВ, 2006. – 228 с. 5. Клінічна психологія: словник-довідник / Авт.- уклад. С. В. Діденко К.: Академвидав, 2012. – 320 с. 6. Максименко С. Д. Медична психологія / [Максименко С.Д., Цехмістер Я.В., Коваль І. А., Максименко К. С.]; за заг. ред. С. Д. Максименка – К., 2014. – 520 с. 7. Мороз Р. А. Психологія травмуючих ситуацій та надання психологічної допомоги: методичні рекомендації. Миколаїв: Іліон, 2016. 224 с. 8. Мушкевич М. І. Клінічна психодіагностика: методичні рекомендації для студентів ф-ту психол / М. І. Мушкевич. – Луцьк, 2006. – 170 с

Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття та самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (70%) усне опитування, реферати, конспекти, письмова та контрольна робота. Підсумковий контроль (30 % контрольні завдання), форма контролю іспит

Мова навчання: українська