НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318518

Назва:

Професійні концепції у соціальній роботі



Анотація: Впродовж курсу студенти вивчають сучасні професійні концепції соціальної роботи (включно з теоріями, методами, формами, підходами), що є новими для зарубіжного й українського контексту. У форматі фахових дискусій, гостьових лекцій, інтерактивних семінарів, тренінгів розглядаються особливості застосування таких концепцій на практиці, формуються компетентності аналізу й синтезу фахових джерел, створюється база для розвитку інноваційного соціального проектування.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр: 1

Кількість кредитів: 4

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): доц. Бойко О.М.

Результати навчання: Критично осмислювати проблеми соціальної роботи як науки, освітньої та професійній діяльності, розв'язувати складні задачі і проблеми, що потребують оновлення й інтеграції знань в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Застосовувати англомовні джерела при виконанні завдань з курсу та підготовці до семінарів.
Показувати глибинне знання та системне розуміння теоретичних концепцій в галузі соціальної роботи.
Самостійно знаходити інформацію, необхідну для професійного зростання, опановувати її, засвоювати та продукувати нові знання, розвивати професійні навички та якості.
Аналізувати соціальний та індивідуальний контекст проблем особи, сім'ї, соціальної групи, громади, формулювати мету і завдання соціальної роботи, планувати втручання в складних і непередбачуваних обставинах відповідно до етики та цінностей соціальної роботи.
Демонструвати розуміння й прийняття різноманітності, пов'язаної з віком, класовою та етнічною приналежністю, гендером, релігією, ідеологію, культурою, наявністю інвалідності, сексуальною ідентифікацією людей тощо.


Спосіб навчання: змішане

Зміст дисципліни: Цей курс є необхідною складовою підготовки фахівців до здійснення професійної діяльності на базі практичних організацій, наукових і освітніх установ та інституцій, громадських організацій, міжнародних неурядових організацій, які займаються формуванням соціальної політики, визначають та формують напрямки розвитку соціальної роботи, проводять відповідні дослідження. Він сприяє поглибленню й спеціалізації знань і вмінь студентів щодо використання науково обґрунтованих практик і політик, підходів у діяльності організацій у соціальній сфері. Вивчення дисципліни передбачає ознайомлення з сучасними підходами у соціальній роботі та соціальній політиці, формування навичок аналізу та аргументування різних стратегій розвитку політики, практики соціальної роботи, власних наукових студій.


Рекомендована література: Бойко О. М. Основні підходи до формування змісту підготовки фахівців соціальної роботи на третьому рівні вищої освіти у Великобританії / О.М. Бойко // Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часопис. Темат. вип. "Європейська інтеграція вищої освіти України в контексті Болонського процесу". - К.: Ін-т вищ. осв. НАПН України, 2016. - № 4 (дод. 2). - С. 27-31.
About the Vitae Researcher Development Framework [Electronic resource]. - Accessed from: https://www.vitae.ac.uk/researchers-professional-development/about-the-vitae-researcher-development-framework - Title from the screen.
Бойко О.М. (2017). Глобальне визначення соціальної роботи та український контекст. Наукові записки НаУКМА. Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. Том 199, с. 85-90.
Керівництво МПК з психічного здоров'я та психосоціальної підтримки в умовах надзвичайної ситуації : [пер. з англ.] / Міжвідомчий постійний комітет. - Київ : Унів. вид-во Пульсари, 2017. - 216 с. - с. 1-31 (решту сторінок пролистати для ознайомлення). - Доступно з: https://www.humanitarianresponse.info/sites/www.humanitarianresponse.info/files/documents/files/iasc-guidelines-on-mhpss-in-emergency-settings_ukrainian_e-version.pdf
Психосоціальна підтримка в умовах надзвичайних ситуацій: підхід резилієнс : посіб. з провед. трен. / [Н. Гусак, В. Чернобровкіна, В. Чернобровкін, А. Максименко, С. Богданов, О. Бойко ; за заг. ред. Н. Гусак] ; Нац. ун-т "Києво-Могилянська академія". - Київ : НаУКМА, 2017. - 92 с. - Доступно з: http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/12799
Бойко О.М., Кабаченко Н.В. (2020). Соціальна робота у сфері психічного здоров'я в Україні: сучасні виклики. - Науковий вісних Ужгородського університету, Вип.2(47). - Доступно з: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/21036/Boiko_Sotsialna_robota_u_sferi_psykhichnoho_zdorovia_v_Ukraini.pdf?sequence=1&isAllowed=y


Форми та методи навчання: лекції, семінарські, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою у відповідності до Положення "Про критерії оцінювання знань здобувачів вищої освіти в Національному університеті "Києво-Могилянська академія"

Мова навчання: українська