НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318526

Назва:

Представництво та лобіювання інтересів клієнтів соціальних служб



Анотація: Програма курсу "Представництво та лобіювання інтересів клієнтів соціальної роботи" спрямована на поглиблення професійних знань в сфері захисту прав та інтересів клієнтів соціальної роботи, згідно найкращих сучасних міжнародних практик та національних тенденцій. Особлива увага приділяється формуванню у студентів базових знань, навичок та компетентностей, необхідних для захисту прав і представництва інтересів клієнтів соціальної роботи, а також відстоювання інтересів найбільш вразливих груп населення на рівні закону або системи. Основною метою вивчення дисципліни є формування у студентів розуміння значення явища представництва інтересів та захисту прав клієнтів в соціальній роботі, особливостей його застосування, планування, організації і проведення.

Тип дисципліни: професійно-орієнтована

Рік навчання: 2

Семестр: 4

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Результати навчання: Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел, відтворювати факти (дати, події), встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між подіями, явищами, робити висновки, аргументувати свої думки.
Критично аналізувати й оцінювати чинну соціальну політику країни, соціально-політичні процеси на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях.
Визначати зміст діяльності, зв'язки та межі компетенції установ та закладів соціального захисту, соціальних служб, інших організацій.
Використовувати методи діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів.
Обґрунтовувати необхідність соціальних змін, прийняття практичних рішень щодо покращення соціального добробуту та підвищення соціальної безпеки.
Використовувати стратегії індивідуального та колективного представництва інтересів клієнтів.
Виявляти сильні сторони та залучати особистісні ресурси клієнтів, ресурси соціальної групи і громади для розв'язання їх проблем, виходу із складних життєвих обставин.
Практичні навички з предметної області:
- навички критичного аналізу в соціальній роботі та можливості їх теоретико-практичного застосування
- навички пошуку, аналізу, синтезу і представлення інформації з різних джерел
- навички розробки адвокаційної кампанії


Спосіб навчання: змішаний

Зміст дисципліни: Сформувати у студентів розуміння основних понять в сфері представництва та лобіювання інтересів клієнтів соціальної роботи. Дослідити різні моделі та підходи щодо представництва та лобіювання прав та інтересів клієнтів соціальної роботи; проаналізувати та відпрацювати методи та стратегії здійснення представництва інтересів клієнтів/ адвокатування та лобіювання. Розглянути особливості проведення перемовин (стратегії і тактики ведення перемовин). Опрацювати відмінності адвокації випадку (case advocacy) та системної адвокації. Розібрати інструменти адвокації: "дерево проблем", "дорожня карта", "критерії SMART", "аналіз стейкхолдерів", "матриця союзників та противників", "оцінка ризику", "SWOT - аналіз", планування дій тощо. Познайомити студентів з особливостями розробки кампанії з представництва інтересів (техніки проведення кампаній), особливостями створення коаліції, надати уявлення про умови ефективної діяльності коаліцій. Вивчити міжнародний та вітчизняний досвід впровадження заходів з представництва прав та лобіювання клієнтів соціальної роботи.


Рекомендована література: 1. Закон України "Про соціальні послуги". Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2671-19#Text
2. Наказ Міністерства соціальної політики №1261 "Про затвердження Державного стандарту соціальної послуги представництва інтересів" від 30.12.2015. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0127-16#Text
3. Наказ Міністерства соціальної політики №429 "про затвердження Класифікатора соціальних послуг" від 23.06.2020. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0643-20#Text
4. СемигінаТ. Сучасна соціальна робота. Київ: Академія праці, соціальних відносин і туризму, 2020. 275 с.
5. Семигіна Т. В., Лиховид Д. О. Колективне наснаження і самоорганізація територіальної громади // Наукові записки НаУКМА. Т.175: Педагогічні, психологічні науки і cоціальна робота. C.70-74. URL: http://bit.ly/26xPYbD

Форми та методи навчання: лекційні, семінарські, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою у відповідності до Положення "Про критерії оцінювання знань здобувачів вищої освіти в Національному університеті "Києво-Могилянська академія"

Мова навчання: українська