НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318528

Назва:

Практика науково-дослідницька I



Анотація: Практика науково-дослідницька 1 займає особливе місце в підготовці магістрів соціальної роботи та є вагомим компонентом навчання, оскільки визначає не тільки якість професійної підготовки у цілому, але й формує готовність студентів працювати у сфері соціальної роботи. Курс "Практика науково-дослідницька 1" розрахований на студентів першого курсу магістерської програми "Соціальна робота" факультету соціальних наук і соціальних технологій, спеціальності 231 "Соціальна робота". Даний курс допомагає магістрам першого року навчання більш предметно ознайомитися з діяльністю мережі закладів та організацій, які працюють у сфері соціальної роботи, сформувати вміння та виробити навички практичної соціальної роботи, визначитися з темою кваліфікаційної роботи, обрати цільову групу й базу для проведення досліджень. Такий вид практики сприяє якісній професійній орієнтації, формуванню соціального досвіду, розвитку менеджерських навичок, розширенню комунікацій з надавачами та отримувачами соціальних послуг тощо.

Тип дисципліни: практика

Рік навчання: 1

Семестр:

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Викладач(і): Богдан Д.З.

Результати навчання: - критично оцінювати результати наукових досліджень і джерела знань щодо різних аспектів соціальної роботи, формулювати висновки та рекомендації щодо їх впровадження
- застосовувати іноземні джерела при виконанні завдань науково-дослідної та прикладної діяльності, висловлюватися іноземною мовою (як усно, так і письмово)
- показувати глибинне знання та системне розуміння теоретичних концепцій (із галузі соціальної роботи та інших гуманітарних наук)
- збирати емпіричні дані та здійснювати їх кількісний і якісний аналіз
- самостійно знаходити інформацію, необхідну для професійного зростання, опановувати її, засвоювати та продукувати нові знання, розвивати професійні навички та якості
- аналізувати соціальний та індивідуальний контекст проблем особи, сім'ї, соціальної групи, громади, формулювати мету і завдання соціальної роботи, планувати втручання в складних і непередбачуваних обставинах відповідно до етики та цінностей соціальної роботи
- демонструвати ініціативність, самостійність, оригінальність, генерувати нові ідеї для розв'язання завдань професійної діяльності
- демонструвати розуміння й прийняття різноманітності, пов'язаної з віком, класовою та етнічною приналежністю, гендером, релігією, ідеологію, культурою, наявністю інвалідності, сексуальною ідентифікацією людей тощо
- розробляти критерії та показники ефективності професійної діяльності, застосовувати їх в оцінюванні виконаної роботи, пропонувати рекомендації щодо забезпечення якості надання соціальних послуг та прийняття управлінських рішень.
- самостійно будувати та підтримувати цілеспрямовані професійні взаємини з широким колом людей, представниками різних спільнот і організацій, аргументувати, переконувати, вести конструктивні переговори та дискусії, використовуючи засоби медіації, та толерантно ставитися до альтернативних думок
- демонструвати позитивне ставлення до власної професії та професійну відповідність етичним принципам і стандартам соціальної роботи
- критично оцінювати результати наукових досліджень та здійснювати пошук потрібної наукової інформації у соціальній сфері.


Зміст дисципліни: Набуття практичного досвіду роботи у соціальних закладах та організаціях різної форми власності, удосконалення професійних компетенцій соціального працівника, а також підготовка до проведення науково-дослідної роботи у межах кваліфікаційного дослідження. У межах даного курсу студенти повинні вивчити особливості роботи бази практики, специфіку виконання професійних обов'язків щодо оцінки потреб, надання соціальних послуг, ведення професійної документації; опиратися на власні знання, уміння і практичні навички в організації надання допомоги та підтримки отримувачам послуг, а також збирати матеріали і документи, необхідні для підготовки звіту з практики.


Рекомендована література: 1. Наказ Міністерства освіти України № 93 від 08.04.93 "Про затвердження Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України"
2. Положення "Про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти", затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 26.12.2017 р. № 1669
3. Теорія та практика соціальної роботи: навчальний посібник / О. Г. Карпенко, Н. Ф. Романова. - К.: Видавничий Дім "Слово", - 408 с.
4. Оцінка існуючих моделей та практик соціальної роботи та соціальних послуг на рівні громади // Аналітичні матеріали в рамках реалізації проекту "Розробка концепції та функціонально-структурної моделі інтегрованої системи соціального захисту в Україні в контексті реформи децентралізації влади" - 2017. - 84 с.
5. Розвиток та забезпечення надання соціальних послуг на рівні громади: роз'яснення для керівників органів місцевого самоврядування відповідно до чинного законодавства.


Методи й критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою у відповідності до Положення "Про критерії оцінювання знань здобувачів вищої освіти в Національному університеті "Києво-Могилянська академія"

Мова навчання: українська