НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318579

Назва:

Дослідницький дизайн та методологія наукових досліджень



Анотація: Курс являє собою магістерський методологічний семінар, що ознайомлює студентів із технологіями проведення досліджень в соціальних науках як частини публікаційної активності дослідника. Курс надає студентам поглиблене розуміння та знання про те, як плануються і проводяться емпіричні наукові дослідження, що згодом можуть бути опубліковані в міжнародних наукових журналах. Ми зробимо огляд дизайнів досліджень, розглянемо кількісні та якісні підходи до збору та налізу даних, а також звернемося до етичного виміру проведення наукового проекту. Студенти розпочнуть створювати свої власні дослідницькі "бібліотеки" з літератури з методів. В ході семестру учасники семінару працюватимуть над проектом і наприкінці курсу представлятимуть його результати у форматі, який придатний для подальшої наукової публікації.

Тип дисципліни: нормативна навчальна дисципліна

Рік навчання: 1

Семестр: МП-1 (осінь)

Кількість кредитів: Обсяг дисципліни: загальна кількість годин - 120, з них лекцій - 20, семінарів - 20, cамостійної роботи - 80; кредитів ЄКТС - 4,0.

Викладач(і): Мальцева Катерина Сергіївна, к.ф.н., доктор філософії, доцент, Черниш Тетяна Георгіївна, к.соціол. наук, доцент

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: спеціальних вимог немає

Зміст дисципліни: Курс являє собою магістерський методологiчний семінар, що ознайомлює студентiв iз технологiями проведення дослiджень в соціальних науках. Курс надає студентам поглиблене розуміння та знання про те, як плануються і проводяться емпіричні наукові дослідження. Ми розглянемо кількісні та якісні підходи до збору та налізу даних, а також звернемося до етичного виміру проведення наукового проекту. Студенти розпочнуть створювати свої власні дослідницькі "бібліотеки" з літератури з методів. В ході семестру учасники семінару працюватимуть над проектом і наприкінці курсу представлятимуть його результати у форматі, що очікується для наукової публікації.


Рекомендована література: 1. Feldman, M., Bell, J., &Berger, M. T. (2003). Gaining access: A practical and theoretical guide for qualitative researchers. NY: Alta Mira Press.
2. Fiedler, J. (1978). Field research. A manual for logistics and management of scientific studies in natural settings. Jossey-Bass Publishers.
3. Bernard, R. (2011). Research methods in anthropology: Qualitative and quantitative approaches. NY: Altamira Press.
4. Carlsmith, J.M., Ellsworth, P.C., & Aronson, E. (1976). Ethical issues.Methods of research in social psychology. Addison-Wesley. Pp. 93-117.
5. Handwerker, W. P., Wozniak, D.F. (1997). Sampling strategies for the collection of cultural data: an extension of Вoas's answer to Galton's problem. Current Anthropology, 38:869-875.
6. Green, E. C. Can qualitative research produce reliable quantitative findings? Field Methods, 2001 13(1): 3-19.
7. Onwuegbuzie, A. J., Leech, N. L. (2007). A call for qualitative power analysis. Quality and Quantity, 41: 105-121.
8. Bernard, R. (2007). Field notes and database management. Research Methods in Anthropology.
9. Johnson, R. B., Onwuegbuzie, A. J., Turner, L. A. Toward a definition of mixed methods research. Journal of Mixed Methods Research, 1, 112.
10. Greene, J. C. (2008). Is mixed methods social inquiry a distinctive methodology? Journal ofMixed Methods Research, 2(1), 7-22.
11. Jehn, K. A. & Jonsen, K. A (2010). Multimethod approach to the study of sensitive organizational issues. Journal of Mixed Methods Research, 4: 313
12. Neuman, L. W. (2011).Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, Boston: Allyn & Bacon.
13. Luyt, R. (2011). A framework for mixing methods in quantitative measurement development, validation, and revision: A case study. Journal of Mixed Methods Research, XX(X), 1-23.
14. Berg, B. L. (2009).Qualitative research methods for the social sciences. 7th ed. Upper Saddle River,N.J.: Pearson Prentice Hall.
15. Charmaz, K. (2006). Constructing grounded theory. London: Sage Publications.
16. Emerson, R. M., Fretz, R. I.,& Shaw, L. L.(1995). Writing ethnographic fieldnotes. Chicago:University of Chicago Press.
17. Berg, O. (2017). Qualitative Research Methods, Ch.3.
18. Lofland, J., Snow, D.A., Anderson, L. & Lofland, L. H.(2006). Analyzing social settings: A guide to qualitative observation and analysis (4th Edition). Belmont, CA: Wadsworth.
19. Emerson, R. M., ed. (2001). Contemporary field research: Perspectives and formulations (2nd edition). Prospect Heights, IL: Waveland Press. (Reader)
20. Geertz, Clifford. 1973. "Deep Play: Notes on the Balinese Cockfight." Pp. 412-453 in The Interpretation of Cultures. New York: Basic Books.


Форми та методи навчання: денна стаціонарна

Мова навчання: українська