НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318751

Назва:

Слов`янська мова (болгарська)



Анотація: Вивчення курсу "Cлов'янська (болгарська) мова" дозволить студентам опанувати теоретичні знання й набути практичних умінь із фонетики, орфографії, орфоепії, лексики, морфології та синтаксис болгарської мови на рівні А1-А2, а також ознайомитися з найважливішими позамовними фактами, пов?язаними з культурою, історією Польщі. Студенти зможуть спілкуватися болгарською мовою в різних комунікативних ситуаціях, а також здобудуть уміння працювати з болгаромовною літературою зі спеціальності й презентувати фрагменти власного дослідження.

Тип дисципліни: нормаивна

Рік навчання: 1

Семестр:

Кількість кредитів: 4

Форма контролю: залік

Викладач(і): Антонова Ольга Олександдрівна, старший викладач

Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
- особливості фонетичної системи слов'янської мови (болгарської) систему голосних та приголосних звуків, особливі характеристики голосних та приголосних звуків у слов'янській мові (болгарській);
- основний словниковий запас другої слов'янської мови (болгарської);o основи морфології та синтаксису другої слов'янської мови (болгарської), необхідні для володіння іноземною мовою на рівні А1-А2;
- норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності;
- загальні відомості про культурне та суспільно-політичне життя у країні, мову якої вивчає;
вміти:
- застосовувати здобуті знання з фонетики, лексики та граматики другої слов'янської мови (болгарської) на практиці;
- ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати;
- організовувати процес свого навчання й самоосвіти;
- використовувати мову, що вивчається, в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв'язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя;
- застосовувати філологічні знання для розв'язання професійних завдань.


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: курси з історії мови, сучасна українська мова, вступ до мовознавства, загальне мовознавство

Зміст дисципліни: Оволодівши знаннями і можливостями зазначеними знаннями і уміннями, студенти зможуть спілкуватися на побутовому, науковому рівні з носіями болгпрської мови, опрацьовувати болгаромовну фахову наукову літературу, брати участь у роботі міжнародних мовних шкіл, наукових заходах, потрапляючи у європейський науково-освітній контекст, представляючи власні здобутки та знайомлячись із напрацюваннями іноземних фахівців. Крім того, засвоївши початкові знання з фонетики, орфографії, орфоепії, лексикології, морфології та синтаксису болгарської мови, студенти отримують можливість їх поглиблення та вдосконалення, що водночас є шляхом до активного використання болгарської мови в роботі фахівців багатьох гуманітарних галузей: соціології, культурології, історії, археології, журналістики, політології, перекладу та ін.. Передбачено вивчення низки комунікативних тем ("Знайомство", "Розповідь про себе та інших людей", "Називання об'єктів і їхніх ознак", "Професія і хобі", "Вільний час", "Покупки", "Візит до лікаря", "Справи і проблеми", "Доповідь за спеціальністю", "Видатні постаті болгарської культури" та ін.), лексичних та граматичних тем, які дозволять будувати усні й письмові висловлювання та успішно спілкуватися болгарською мовою.


Рекомендована література: Основна література
1. Гарибова Н., Дачева Г., Тишева Й., Хаджиева Е. А, Б, В, Г, Общ курс по български език за чужденци. - София: Изд. К. Охридски, 2011. - 311с.
2. Колева-Златева Ж., Емилианова Б. Аз говоря български. Български език за чужденци. - ВТ: Фабер, 2004. - 156с.
3. Колесник В. О. Кратък българско-украински разговорник. - Одеса: Маяк, 1994. - 88с.
4. Крейчова Е., Сталянова Н., Сорока О. Кратък тематичен речник на българския, чешкия, полския и украинския език. София, Парадигма, 2016. - София: Парадигма, 2016. - 154с.
5. Потапенко К.К. Українсько-болгарський словник. - К. : Либідь, 2001. - 286с.
6. Потапенко К.К. Українсько-болгарський словник. Украинскобългарски речник. - Київ: Новий друк, 2002. - 320с.
7. Потапенко-Калоянова К.К. Болгарсько-український словник. Българско-украински речник. Київ: ДієСлово, 2004. - 238с.
Додаткова література
1. Потапенко-Калоянова К.К. Українсько-болгарський фразеологічний словник. Украинско-български фразеологичен речник. / уклад. Катерина Потапенко-Калоянова. Київ: СМИЛ, 2011. - 374с.
2. Сокіл Б.М., Сорока, О.Б. Українсько-болгарський розмовник і словник. Скажи це болгарською! Украинско-български разговорник и речник. Кажи го на български! Тернопіль: Мандрівець, 2011. - 252с.
3. Сорока О.Б., Сокіл Б.М., Албул О.А. Украинско-български разговорник. Фрази. Думи. Коментари. Українсько-болгарський розмовник. Фрази. Слова. Коментарі. - Ужгород: ІВА, 2015. - 220с.
4. Стоянов І. А. Чмир, О. Р. Болгарсько-український словник. Българско-украински речник. Київ: Наукова думка, 1988. - 780с.
5. Таранюк В., Карпенко В. Українсько-болгарський тематичний словник. Украинско-български-тематичен речник. За ред. Стоянова І.А. - Київ: Видавець Карпенков В. М., 2008. - 272с.
6. Терлак, З.М., Ярмолюк, М.О., Панько, Т. І. Українсько-болгарський розмовник. Львів, Світ, 1994, 134.


Форми та методи навчання: Заняття в аудиторії: 120 годин (40 семінарських занять по 6 академічних годин на тиждень). Самостійна робота слухачів курсу: 80 год.Методи викладання та навчання:Аудіювання, аналіз усного мовлення, ігрові методи, переклад з болгарської на українську

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль знань відбувається на семінарських заняттях і дозволяє виявити рівень засвоєння студентами відповідних тем курсу під час виконання лексичних, граматичних, комунікативних, фонетичних вправ, а також рольових ігор, спрямованих на відтворення опрацьовуваних комунікативних ситуацій, дискусій, презентацій проєктів, виконання лексико-граматичних тестів, написання міні-текстів, виконання творчих завдань, обговоренні кінофільмів, аналізу аудіоматеріалів тощо. Підсумковий контроль передбачає виконання завдань лексико-граматичного тесту та захист індивідуального проєкту.

Мова навчання: українська, болгарська