НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318760

Назва:

Лінгвістика дискурсу та PR-маніпуляційний вплив. Спецсемінар



Анотація: Курс подає відомості про систему знань з лінгвістики дискурсу, класифікує головні напрямки сучасних дискурсивних досліджень. Студенти вчаться імплементувати дискурсивні методики до аналізу сучасних україно- та англомовних текстів у сфері публічного мовлення. Студенти отримують навички застосування методик мовленнєвого впливу, в тому числі при створенні суспільно-, політично- та економічно-орієнтованих дискурсів різних типів. Здатність узагальнювати результати наукових досліджень, оформлювати науково-дослідні роботи розвивається в процесі підготовки та написання доповідей, рецензій, есе. Презентації результатів наукових розвідок розвивають здатність до узагальнення, удосконалюють навички спілкування з аудиторією, відповіді на питання та критичні зауваження.

Тип дисципліни: Цикл професійної та практичної підготовки

Рік навчання: 2

Семестр: 3

Кількість кредитів: 4

Форма контролю: залік

Викладач(і): Зернецький П. В., кандидат філологічних наук, професор.

Результати навчання: Здійснювати суцільну вибірку фактичного матеріалу та його систематизацію. Реалізовувати теоретичні знання в процесі практичного аналізу фактичного матеріалу. Кваліфіковано презентувати та оцінювати наукові доповіді та праці. Дотримуватися принципів академічної доброчесності.

Спосіб навчання: Заняття в аудиторії: 40 год. (20 семінарських занять по 2 академічні години). Самостійна робота слухачів курсу: 80 год.

Зміст дисципліни: Курс надає знання про методи й прийоми дискурс-аналізу, актуальні напрямки досліджень з лінгвістики дискурсу. Спецсемінар спрямований на засвоєння концептуального апарату лінгвістики дискурсу, його адекватне застосування під час аналізу політичних та, ширше, публічних україномовних та англомовних текстів, а саме - британського, американського, канадського та австралійського парламентських дебатів, інавгураційних та інших промов президентів США, національних конвенцій демократичної та республіканської партії США тощо. Дослідницький семінар спрямований передусім на формування навичок критичного аналізу, що реалізовується у систематизації фактичного матеріалу та опрацюванні фахової англомовної та україномовної наукової літератури. Увага приділятиметься й вдосконаленню комунікативної компетенції, вмінню аргументовано обстоювати власні наукові гіпотези, логічно та виразно формулювати думки. Важливою складовою є написання та презентація доповіді, написання рецензії, підготовка до диспуту. Важливою є настанова на ініціативу, самостійність, творчий пошук.


Рекомендована література: 1. Зернецький П. В., Зернецька О. В. PR- маніпуляцій ний вплив: Комунікативна теорія і практика / Ольга Зернецька, Павло Зернецький. - Політичний менеджмент.-2003. - №3.- С. 101-113.
2. Зернецький П. В. Типологія особистості міжкультурні, психологічні та мовленнєві аспекти / Павло Зернецький. - Соціальна психологія. 2004.- №3.- С. 119-131.
3. Zernetska O., Zerntskyi P. Internet: Discourse or Pandiscourse / Olga Zernetska, Pavlo Zernetskyi. - The Theory of Discourse. - Sprachlit, 2017. - Vol. 2. - Current approaches in Eastern Europe. Ed. by I. Ouhvanova . - Berlin 2017, SPRACHLIT, De- iure-pl. - P. 297 - 300.
4. Зернецький П. В., Рябоконь Г. Л. Типові та особистісні риси дискурс-портрету британських політичних діячів. // Магістеріум: Мовознавчі студії. - Київ. НаУКМА. - Випуск 37. - Київ. - 2009. - С. 37 - 41.
5. Зернецький П. В., Рябоконь Г. Л. Стратегії мовленнєвої діяльності та співвідносні з ними семантичні міжпропозиційні відношення (на матеріалі дискурсу британських парламентських дебатів). // Магістеріум: Мовознавчі студії. - Київ. НаУКМА. - Випуск 43. - Київ. - 2011. - С. 30 - 36.
6. Зернецький П. В., Рябоконь Г. Л. Аргументаційна структура британського політичного мовлення: Аксіологічний аспект. // Наукові записки. Філологічні науки. - Київ. НаУКМА. - Том 137. - Київ. - 2012. - С. 147 - 152.
7. Зернецький П. В., Рябоконь Г. Л. Аксіологія регулятивів мовлення в дискурсі британського та українського парламентів // Магістеріум: Мовознавч студії. - Київ. НаУКМА. - Випуск 50. - Київ. - 2013. - С. 38 - 42.
8. Зернецький П. В., Рябоконь Г. Л. Основні контент-аналітичні характеристики британського парламентського дискурсу (на матеріалі дебатів у Палаті громад) // Магістеріум: Мовознавч студії. - Київ. НаУКМА. - Випуск 57. - Київ. - 2014. - С. 33 - 36.
9. Зернецький П. В., Рябоконь Г. Л. Контрастивно-типологічна характеристика мовленнєвих актів у дискурсі британського та українського парламентів // Наукові записки. Філологічні науки. - Київ. НаУКМА. - Том 164. - Київ. - 2014. - С. 60 - 65.
10. Zernetsky P., Riabokon G. Language Personalities in British Parliamentary Discourse // Магістеріум: Мовознавчі студії. - Київ. НаУКМА. - Випуск 66. - Київ. - 2017. - С. 37 - 42.
11. Zernetsky P., Riabokon G. Organizational Structure of British Parliamentary Discourse: Pragmalinguistic Aspect // Наукові записки. Мовознавство. - Київ. НаУКМА. - Том 2. - Київ. - 2019. - С. 20 - 29.Яшенкова О. В. Основи теорії мовної комунікації : навч. посіб. - К.: Видавничий центр "Академія", 2010.
12. Яшенкова О. В. Основи теорії мовної комунікації : навч. посіб. для самостійної роботи студента. - К.: Видавничий центр "Академія", 2010.
13. Discourse Linguistics and Beyond. - Vol. 2 - SPRACHLIT: Berlin, 2017 . - 347 p.
14. Tracy Elizabeth, Trisha L. Ross Anderson, Elana H. Snow and Robert L. Selman Academic Discussions : An Analysis of Instructional Discourse and an Argument for an Integrative Assessment Framework // American Educational Research Journal published online 20 August 2012 DOI: 10.3102/0002831212456066.
The online version of this article can be found at: http://aer.sagepub.com/content/early/2012/08/17/0002831212456066
15. Michael Westerlund The production of pro-suicide content on the internet: A counter-discourse activity // New Media Society 2012 14: 764 originally published online 22 November 2011 DOI: 10.1177/1461444811425221. The online version of this article can be found at: http://nms.sagepub.com/content/14/5/764
16. Jonathan Trejo-Mathys Towards a discourse-theoretical account of authority and obligation in the postnational constellation // Philosophy Social Criticism 2012 38: 537 DOI: 10.1177/0191453712442139 // The online version of this article can be found at: http://psc.sagepub.com/content/38/6/537
17. Linda Williams Favero and Renee Guarriello Heath Generational Perspectives in the Workplace : Interpreting the Discourses That Constitute Women's Struggle to Balance Work and Life // Journal of Business Communication 2012 49: 332 DOI: 10.1177/0021943612456037 // The online version of this article can be found at: http://job.sagepub.com/content/49/4/332
18. Rachelle Freake, Guillaume Gentil and Jaffer Sheyholislami A bilingual corpus-assisted discourse study of the construction of nationhood and belonging in Quebec // Discourse & Society 2011 22: 21 // DOI: 10.1177/0957926510382842 // The online version of this article can be found at: http://das.sagepub.com/content/22/1/21 - Dec 17, 2010 Version of Record
19. Anthony Palmer and Andrea Tanner Booms, Bailouts, and Blame : News Framing of the 2008 Economic Collapse // Electronic News 2012 6: 151 // DOI: 10.1177/1931243112456532 // The online version of this article can be found at: http://enx.sagepub.com/content/6/3/151
20. Geraint O. Edwards A comparative discourse analysis of the construction of 'in-groups' in the 2005 and 2010 manifestos of the British National Party // 2012 23: 245 Discourse Society // DOI: 10.1177/0957926511433477 // The online version of this article can be found at: http://das.sagepub.com/content/23/3/245
21. Phillip R. Morrow Telling about problems and giving advice in an Internet discussion forum: some discourse features // Discourse Studies 2006 8: 531. SAGE Publications. (London, Thousand Oaks, CA and New Delhi) www.sagepublications.com Vol.8(4): 531 - 548. Режим доступу: http://dis.sagepub.com/content/8/4/531




Форми та методи навчання: Очна (денна) форма навчання. Семінарські заняття. Індивідуальні відповіді та групове обговорення на семінарських заняттях, виконання творчих робіт (презентацій), виконання індивідуального завдання, контрольної роботи.

Методи й критерії оцінювання: Робота на занятті Доповідь Рецензія Захист тези

Мова навчання: українська