НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318782

Назва:

Практика науково-дослідна



Анотація: Під час практики студенти опановують методику наукових досліджень у галузі філософії та набувають навички науково-дослідної діяльності (робота із філософським текстом, бібліографічний пошук, складання бібліографічного апарату, норми і правила оформлення наукової праці, підготовка і презентація наукової доповіді, редагування та рецензування філософських текстів, участь у науковій дискусії тощо).

Тип дисципліни: практичної підготовки

Рік навчання: ІІ

Семестр: осінній, весняний

Кількість кредитів: 7 (загальна кількість годин - 210 год.; аудиторні години - 70 год.; практичні заняття - 70 год.; самостійна робота - 140 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Пастушенко Л. А., к. філос. н., доц.

Результати навчання:
ПРН-1. Здійснювати інтелектуальний пошук, виявляти і критично осмислювати актуальні проблеми сучасної філософської думки, розробляти їх в рамках власного філософського дослідження.
ПРН-3. Вміти реконструювати історичний поступ світової філософії, еволюцію філософських ідей і проблем.
ПРН-4. Пропонувати та обґрунтовувати нові підходи до розв'язання задач і проблем.
ПРН-5. Використовувати методологію та пізнавальні засоби, що властиві філософії та її застосуванням.
ПРН-6. Володіти українською та англійською мовами на рівні, необхідному для вільного фахового спілкування та здійснення наукової діяльності у сфері філософії як в Україні, так й закордоном.
ПРН-7. Критично осмислювати, аналізувати та оцінювати філософські тексти, застосовувати релевантні методи їх аналізу та інтерпретації.
ПРН-9. Ефективно використовувати інформаційно-комунікаційні технології в професійній діяльності.
ПРН-13. Розробляти і реалізовувати наукові та/або прикладні проекти у сфері філософії та з дотичних міждисциплінарних проблем.
ПРН-14. Приймати ефективні рішення з питань управління складною професійною та/або навчальною діяльністю у сфері філософії.
ПРН-15. Розробляти і викладати філософські дисципліни в закладах освіти.
ПРН-16. Планувати і виконувати наукові дослідження з філософії та дотичних питань, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень в різних формах наукової комунікації.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Методологічні проблеми історико-філософського пізнання.

Зміст дисципліни: Тема 1. Науково-дослідна робота філософа: організація та оформлення її результатів. Настановча бесіда про програму і завдання практики, терміни виконання та форми звітності. Необхідні навички професійної наукової діяльності. Тема 2. Особливості написання та оформлення кваліфікаційної роботи. Основні вимоги до написання кваліфікаційної роботи. Структура, зміст та обсяг кваліфікаційної роботи. Написання розділів основної частини. Вступ та висновки: основні вимоги та поради щодо укладання. Стиль викладення матеріалу. Розміщення тексту на папері. Заголовки в тексті. Посилання на першоджерела. Ілюстративний матеріал. Тема 3. Процедура підбору та оформлення бібліографії. Методика проведення самостійного бібліографічного пошуку. Бібліотечні фонди. Користування каталогами бібліотек. Робота в архівних установах. Стандарти бібліографічного опису. Види бібліографічних посилань, правила та особливості їхнього складання й подання в документі. Чинні бібліографічні вимоги до укладення списку літератури. Тема 4. Укладання плану магістерської кваліфікаційної роботи. Основні вимоги до написання Плану кваліфікаційної роботи. Структура, зміст Плану кваліфікаційної роботи Тема 5. Підготовка наукової доповіді на конференцію. Сутність та структура наукової доповіді. Процес написання та виголошення наукової доповіді. Тема 6. Особливості написання тез доповіді на конференцію Структура, обсяг, зміст тез доповіді на конференцію. Методичні рекомендації до написання тез доповідей. . Тема 7. Особливості написання Вступу до кваліфікаційної роботи. Основні вимоги до написання Вступу до магістерської роботи. Структура, зміст та обсяг Вступу до кваліфікаційної роботи.


Рекомендована література: Артемчук Г. І. Методика організації науково-дослідної роботи : навч. посіб. К. : Форум, 2000. 270 с.
Артюх О. Ф. Основи наукових досліджень : навч. посіб. К. : УМКВО, 1990. 315 с.
Білуха М. Т. Методологія наукових досліджень : підручник. К. : АБУ, 2002. 480 с.
Гавриленко О. П. Методологія наукових досліджень : навч. посіб. К.: Ніка-Центр, 2008. -172 с.
Горбатенко І. Ю., Івашина Г. О. Основи наукових досліджень: підручник. Херсон, 2001. 342 с.
Горбачук В.Т. Основи наукових досліджень. Слов'янськ: ТОВ Вид-во "Друкарський двір", 2003. 86 с.
Грищенко І. М. Основи наукових досліджень : навч. посіб. К. : КНТЕУ, 2001. 185 с.
Еко У. Як написати дипломну роботу: Гуманітарні науки / пер. за ред. О. Глотова. Тернопіль: Мандрівець, 2007, 224 с.
Крушельницька О. В. Методологія та організація наукових досліджень : навч. посіб. К. : Кондор, 2006. 206 с.
Кустовська О. В. Методологія системного підходу та наукових досліджень : курс лекцій. Тернопіль, 2005. 256 с.
Мороз І. В. Структура дипломних, кваліфікаційних робіт та вимоги до їх написання, оформлення і змісту : навч. посіб. К. : Фірма "Курс", 1997. 56 с.
Петрук В. Г. Основи науково-дослідної роботи : навч. посіб./під. ред. Петрука В. Г. Вінниця : УНІВЕРСУМ, 2005. 144 с.
П'ятницька-Позднякова І. С. Основи наукових досліджень у вищій школі : навч. посіб. К., 2003. 116 с.
Романчиков В. І. Основи наукових досліджень : навч. посіб. К. : Центр учбової літератури, 2007. 254 с.
Свердан М. М. Основи наукових досліджень : навч. посіб. Чернівці : Рута, 2006. 352 с.
Стеченко Д. М., Чмир. О. С. Методологія наукових досліджень : підручник. 2-ге вид., перероб. і доп. К. : Знання, 2007. 317 с.
Філіпенко А. С. Основи наукових досліджень : конспект лекцій : навч. посіб. К. : Академвидав, 2005. 208 с.
Цехмістрова Г.С. Основи наукових досліджень. К.: Видавничий дім "Слово", 2003. 240 с.
Основи наукових досліджень. Організація самостійної та наукової роботи студента : навч. посіб. / Я. Я. Чорненький, Н. В. Чорненька, С. Б. Рибак та ін. К. : ВД "Професіонал", 2006. 208 с.
Основи методології та організації наукових досліджень: навчальний посібник / за ред. А. Є. Конверського. К.: Центр учбової літератури, 2010. 352 c.
Шейко В. М., Кушнаренко Н. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності : підручник. 5-те вид. К. : Знання, 2006. 307 с.
Шишка Р. Б. Організація наукових досліджень та підготовки магістерських і дисертаційних робіт : навч. посіб. Харків : Еспада, 2007. 368 с.

Форми та методи навчання: практичні заняття, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль (виконання обов'язкових та індивідуальних завдань); підсумковий контроль - семестрові заліки (100 балів).

Мова навчання: українська