НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318832

Назва:

Аналіз макрофінансової політики за допомогою динамічних стохастичних моделей загальної рівноваги



Анотація: Метою вивчення курсу є формування теоретичних знань та практичних навичок щодо побудови та застосування макроекономічних динамічних стохастичних моделей загальної рівноваги ( від англ. Dynamic Stochastic General Eguilibrium models, DSGE)для аналізу монетарної, економічної та фінансової політики державних інституцій та центрального банку.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр: 3, осінь

Кількість кредитів: 3 кред. ЄКТС (заг. обсяг-90 год., з них аудиторних-30, лекцій - 18, семінари-12 год., сам. робота-60 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Фарина О.І., к.е.н., ст. викл.

Результати навчання: вивчити сутність та елементи макроекономічного моделювання на основі сучасної ново-кейнсіанської економічної теорії; отримати знання щодо структурних макроекономічних взаємозв'язків між реальними та номінальними складовими економіки країни, а також особливостей впливу непередбачуваних шоків; набути практичні навички побудови та використання макроекономічних моделей за допомогою спеціального програмного забезпечення.

Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: "Макроекономічне прогнозування", "Макроекономічний аналіз та монетарна політика"

Зміст дисципліни: Огляд та історія розвитку макроекономічного моделювання. Чому DSGE моделі?;Найпростіша модель реального бізнес циклу (від англ. Real Business Cycle model, RBC);Особливості формування цін. Поняття негнучкості цін (від. англ. Sticky prices); Правила монетарної політики; Номінальні та реальні недосконалості економіки. Індексація цін та споживчі звички; Особливості моделювання малої відкритої економіки. Непокритий паритет процентних ставок. Обмінний курс; Калібрація та оцінка параметрів моделі; Фінансовий сектор. Макропруденційна політика. Фінансовий акселератор.


Рекомендована література: 1. Lucas, Robert E., Jr. (1977). "Understanding Business Cycles". Carnegie-Rochester Conference Series on Public Policy. 5: 7-29. doi:10.1016/0167-2231(77)90002-1

2. Romer, David (2011). "Real-Business-Cycle Theory". Advanced Macroeconomics (Fourth ed.). New York: McGraw-Hill. pp. 189-237. ISBN 978-0-07-351137-5.

3. Heijdra, Ben J. (2009). "Real Business Cycles". Foundations of Modern Macroeconomics (2nd ed.). Oxford: Oxford University Press. pp. 495-552. ISBN 978-0-19-921069-5.

4. Lawrence J. Christiano & Martin S. Eichenbaum & Mathias Trabandt, 2018. "On DSGE Models," Journal of Economic Perspectives, vol 32(3), pages 113-140 https://www.nber.org/papers/w24811.pdf

5. Olivier Blanchard, Do DSGE Models Have a Future?Policy Brief, August 2016 https://www.piie.com/system/files/documents/pb16-11.pdf

6. Oleksandr Faryna, Magnus Jonsson, Nadiia Shapovalenko. Disinflation in Closed and Small Open Economies. https://bank.gov.ua/doccatalog/document?id=98181770

7. Jesper Lind?, DSGE models: still useful in policy analysis? Oxford Review of Economic Policy, Volume 34, Issue 1-2, Spring-Summer 2018, Pages 269-286, https://doi.org/10.1093/oxrep/grx058

8. VIDEO: IMF asks Larry Christiano, what are DSGE models? https://www.youtube.com/watch?v=4CajbmZdwpM

9. VIDEO: IMF asks Larry Christiano, why are dsge models so popular? https://www.youtube.com/watch?v=rOt_JxYf9QY

10. VIDEO: IMF asks Larry Christiano, why did DSGE models fail to predict the great recession? https://www.youtube.com/watch?v=1U07zpLHJ50

11. VIDEO: IMF asks Larry Christiano, what is the link between dsge and traditional models? https://www.youtube.com/watch?v=pM5gfyKC12g


Форми та методи навчання: лекцій, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 30 балів (письмовий залік).

Мова навчання: англійська