НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 320104

Назва:

Історія повсякденного життя у ранньомодерній Європі



Анотація: Курс знайомить із повсякденним життям у ХVІ-ХVІІІ ст. Розглядаються побутові аспекти й обставини життя та смерті людей різних соціальних прошарків, а також умови їхнього щоденного побуту: що їли й у що вбиралися, як рахували час та як долали відстані, як доглядали за собою і своїми дітьми, як боролися з хворобами тощо. Основну увагу сфокусовано на країнах Західної Європи, але також проводяться паралелі із Центрально-Східною Європою та, зокрема, Україною.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: III

Семестр: осінній

Кількість кредитів: 5 (загальна кількість годин – 150 год.; аудиторні години – 50 год.; лекції – 28 год.; семінарські заняття – 22 год.; самостійна робота - 100 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Диса К.Л., к.і.н., доцент, PhD

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- знати основні риси "структур", що вивчалися.
- вміти порівняти процеси розвитку "структур" у різних регіонах Європи; - відшукати і проаналізувати в запропонованих джерелах згадки, що свідчать про особливості повсякденного життя ранньомодерного часу.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: історія культури, історія Західної цивілізації: від Ренесансу до Просвітництва.

Зміст дисципліни: Курс є введенням до історії повсякденного життя Європи XVI-XVIII ст., що ознайомить студентів із основними "структурами" повсякденного життя ранньомодерної Європи, дасть їм змогу порівняти різні методологічні підходи до дослідження історії повсякденного життя, а також продемонструє динаміку розвитку явищ повсякденного життя впродовж трьох століть, а також регіональні й соціальні особливості "структур" повсякдення.


Рекомендована література: Бродель Ф. Матеріальна цивілізація, економіка і капіталізм, XV – XVIII ст. Т. 1. Структури повсякденності: можливе і неможливе. – К., 1995;
A History of Private Life. Passions of the Renaissance / Ed. Roger Chartier. - Cambridge, Massachusetts and London, 1989;
Muir E. Rituals in Early Modern Europe. – Cambridge, 1997.
Диса К.Історія повсякденного життя в ранньомодерній Європі. Навч.посіб. для студ. істор.спец.- К.:ВД «Києво-Могилянська академія», 2014.

Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, рольова гра, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Для успішного завершення курсу студенти мають брати активну участь у дискусіях й обговореннях прочитаних текстів. Також протягом триместру студенти зобов’язані написати письмові роботи, що складатимуть студентське портфоліо. Наприкінці семестру студенти складають залік.

Мова навчання: українська