Код: 341766Назва:
Соціальна робота в пенітенціарній системі
Анотація: Мета опанування дисципліни - формування системних знань про специфіку соціальної роботи в пенітенціарній системі та розвиток практичних навичок, необхідних для надання соціальних послуг засудженим і особам, узятим під варту. Вивчаються методи соціальної підтримки, ресоціалізації, а також профілактики повторних кримінальних правопорушень, забезпечення міжвідомчої взаємодії в цій сфері.
У процесі навчання студенти ознайомляться з актуальними нормативно-правовими актами, міжнародними стандартами та етичними принципами соціальної роботи в пенітенціарній системі; проаналізують діяльність державних і недержавних організацій, що працюють у сфері виконання покарань; засвоять ключові методи та практики соціальної роботи з різними категоріями засуджених; сформують навички розроблення та реалізації програм диференційованого виховного впливу на засуджених, загально-виховних, корекційних та пробаційних; ознайомляться з методами та формами їх проведення, а також із сучасними державними програмами, що реалізуються.
Ця дисципліна сприяє формуванню комплексного бачення соціальної роботи в умовах пенітенціарної системи та підготовці фахівців, здатних ефективно працювати не лише у сфері виконання покарань а буде цікавою та корисною для осіб, які готуються до роботи у державних і недержавних організаціях, що займаються превентивною діяльністю, реабілітаційними програмами та захистом прав осіб, які перебувають у конфлікті із законом.
Тип дисципліни: професійно-орієнтованаРік навчання: 3Семестр: 6дКількість кредитів: 3Форма контролю: залікВикладач(і): канд. пед. наук Микитенко М.С.Результати навчання: В результаті вивчення курсу студент зможе:1. здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв'язування завдань спеціальності, відтворювати факти (дати, події, принципи й закономірності суспільного розвитку), встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між подіями, явищами, робити висновки, аргументувати свої думки щодо соціальної роботи в пенітенціарній системі;2. надавати визначення і виокремлювати основні поняття, використовувати власні приклади для ілюстрації відповідей, знаходити спільні риси та відмінності при порівнянні фактів, явищ, характеризувати соціальні явища у процесі роботи із засудженими для планування соціальної роботи;3. використовувати відповідні наукові дослідження та застосовувати дослідницькі професійні навички у процесі соціальної роботи в пенітенціарній системі;4. визначати зміст діяльності, зв'язки та межі компетенції установ та закладів пенітенціарної системи, дотичних соціальних служб, інших організацій, обґрунтовувати необхідність соціальних змін, прийняття практичних рішень щодо покращення соціальної роботи із засудженими особами;5. демонструвати знання основних етапів становлення і розвитку соціальної роботи як науки та практичної діяльності, нормативно-правової бази соціальної роботи та соціального забезпечення соціального добробуту та підвищення соціальної безпеки.Спосіб навчання: змішанийЗміст дисципліни: Формування базових знань про особливості соціальної роботи в пенітенціарній системі та необхідних практичних навичок для організації й надання соціальних послуг у процесі відбування покарання, ресоціалізації, реабілітації та профілактики кримінальних правопорушень серед засуджених та осіб, узятих під варту.Рекомендована література: Ведення випадку в роботі із засудженими для фахівців служби пробації. Методичні рекомендації /І. Яковець, А. Волік, М. Демченко та ін.: МБФ "Міжнародний Альянс з ВІЛ/СНІД в Україні",- 135 с.Міжнародні стандарти, принципи і рекомендації в галузі виконання покарань та діяльності органів і установ виконання покарань: методичні рекомендації / уклад. О.В. Романюк, В.О. Човган. - Біла Церква, - 131с.Методичні рекомендації для працівників центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді щодо роботи з молоддю, яка звільнилась з місць позбавлення волі: методичні рекомендації / за ред. О.І. Пилипенка. - К.: Держсоцслужба, - 112 с.Ягунов Д.В. Пенітенціарна система України: історичний розвиток, сучасні проблеми та перспективи реформування: монографія. - Одеса: Фенікс, - 316 с.Яковець І.С. Посібник для працівників державних інституцій та громадських організацій, що працюють з особами, які звільняються з місць позбавлення волі. - К.: Громадський захисник, Пахомов І.В., Григоренко А.М. Соціально-виховна робота із засудженими та особами, взятими під варту: навчальний посібник / Білоцерківський центр ПКП ДКВС України; за заг. ред. д. пед. н., проф. М.О. Супруна, 2019. - 296 с.Форми та методи навчання: лекції. семінари, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою у відповідності до Положення "Про критерії оцінювання знань здобувачів вищої освіти в Національному університеті "Києво-Могилянська академія"
Мова навчання: українська