Код: 342681Назва:
Науково-дослідний семінар
Анотація:
Дисципліна "Науково-дослідний семінар" є дисципліною вільного вибору студента для здобувачів освітнього ступеня магістра галузі знань - 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальності 051 Економіка.
Предметом дисципліни "Науково-дослідний семінар" є сучасні парадигмальні, інституціональні зміни в науці, як в сфері пізнавальної діяльності людини, чітке усвідомлення гносеологічних функцій науки і критеріїв визнання результатів досліджень.
Дисципліна розрахована на 3 кредити, 30 семінарських годин, 60 годин самостійної роботи. Робота із студентами направлена на проблемно-орієнтоване навчання, яке має глибоке наукове підґрунтя, відображає сучасні трансформації професійного середовища.
На семінарських заняттях поширеними у використанні є діалектичний, гіпотетичний, методи емпіричних досліджень, методи прогнозування та моделювання, планування наукової роботи, проблемно-пошуковий та економіко-статистичні методи, дискусії, колоквіум, модерація, фасилітація, "мозковий штурм", публічний захист та презентація результатів наукових досліджень. Акцент здійснюється на розвиток навичок проведення самостійних наукових досліджень, вміння чітко визначати актуальність, мету та завдання дослідження, розвиток навичок стислого аргументованого викладу досягнутих результатів наукового дослідження, вміння робити висновки та їх презентувати, що системно спрямовує наукову творчість студентів.
Дисципліна "Науково-дослідний семінар" орієнтована на індивідуальні наукові інтереси кожного студента-магістра (студентоцентрований підхід).
Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 2Семестр: 3Кількість кредитів: 3Форма контролю: тезаВикладач(і): Проф., д.е.н. Новікова Н.Л.Результати навчання: РН1. Формулювати, аналізуватита синтезувати рішення науково-практичних проблем.РН2. Вільно спілкуватися знаукових питань державною таіноземною мовами усно іписьмово РН3. Дотримуватися принципівакадемічної доброчесності РН4. Оцінювати результативласної наукової роботи,демонструвати лідерські навичкита вміння працювати в команді РН5. Обирати ефективні методинаукової роботи, обгрунтовуватипропоновані рішення на основінаукових досліджень РН6. Збирати, обробляти тааналізувати статистичні дані,науково-аналітичні матеріали,необхідні для вирішеннякомплексних економічнихзавдань.РН7. Застосовувати сучасніінформаційні технології таспеціалізоване програмнезабезпечення у науковихдослідженнях РН8. Планувати і виконуватинаукові дослідження, робитиобгрунтовані висновки зарезультатами досліджень,презентувати результати,аргументувати свою думку РН9. Визначати та критичнооцінювати стан та тенденціїсоціально-економічного розвитку,формувати та аналізувати моделіекономічних систем та процесів.РН10.Формулювати нові гіпотезита наукові задачі в сферіекономіки, вибирати належнінапрями і відповідні методи таінструменти для їх розв’язуванняСпосіб навчання: аудиторний/дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Навчально - науковий семінар,
Методика викладання економічних дисциплінЗміст дисципліни: Тема 1. Сутність наукової роботи на здобуття ступеня вищої освіти "магістр" та
вимоги до її наукового рівня.
Тема 2. Поняття методології наукових досліджень, її основні види та структурні елементи.
Тема 3. Рівні та методи наукових досліджень.
Тема 4. Наукове економічне дослідження та методика його виконання.
Тема 5. Організація науково-дослідної роботи магістрів.
Тема 6. Особливості структури, змісту, вимог до магістерської наукової роботи.
Тема 7. Обгрунтування теми магістерської наукової роботи, порядок її затвердження.
Тема 8. Зміст та вступ до магістерської наукової роботи, основні вимоги, структура, порядок затвердження.
Тема 9. Інформаційне забезпечення наукових досліджень.
Тема 10. Наукометрія.
Тема 11. Вимоги щодо оформлення магістерської наукової роботи.
Тема 9. Методологічні підходи до обґрунтування наукових результатів дослідження, їх презентації.
Тема 12. Процедури рецензування й публічного захисту магістерської наукової роботи.
Рекомендована література: 1. Гарасим П.М. Методологія та методика економічних досліджень (виконання та оформлення рефератів, курсових, дипломних і магістерських робіт, тез виступів, статей, дисертацій з економіки та бухгалтерського обліку: Навч. посіб. – Тернопіль: Астон, 2006. – 414 с.2. Комар Ю.М. Основи наукових досліджень/ Ю.М. Комар, О.І. Попов, В.Ю. Комар ? К.: Ліра-К. ? 2018, 182 с.3. Cooper, Donald R. (2014). Business research methods. / Donald R. Cooper, Pamela S. Schindler.-Twelfth edition. McGraw-Hill/Irwin.4. Івахненков С.В. Підходи вчених США до методології науки: план вивчення з метою реформування досліджень бізнесу в Україні / С.В. Івахненков, Дж. Конбер // Наукові записки НаУКМА. ? 2015. ? Т.172. ? С.31-36.5. Методологія та організація наукових досліджень : навч. посіб. / І. С. Добронравова, О. В. Руденко, Л. І. Сидоренко та ін. ; за ред. І. С. Добронравової (ч. 1), О. В. Руденко (ч. 2). – К. : ВПЦ "Київський університет", 2018. – 607 с.6. Пілюшенко В.Л., Шкрабак І.В., Славенко Е.І. Наукове дослідження: організація, методологія, інформаційне забезпечення: Навчальний посібник. – К.: Лібра, 2004.- 344 с.Додаткова література1. Академічна чесність як основа сталого розвитку університету / Міжнарод. благод. Фонд “Міжнарод. фонд. дослідж. освіт. політики”;за заг. ред. Т.В.Фінікова, А.Є.Артюхова – К.; Таксон, 2016. – 234 с.2. Зацерковний В. І. Методологія наукових досліджень : навч. посіб. / В. І. Зацерковний, І. В. Тішаєв, В. К. Демидов. – Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2017. – 236 с.3. Conbere, J. P., & Heorhiadi, A. (2008). Research Terminology in the Social Sciences4. Crotty, M. (1998). The Foundations of social research. Thousand Oaks, CA: Sage.5. Крушельницька О.В. Методологія та організація наукових досліджень: Навч. посіб. – К.: Кондор, 2006. – 206 с.6. Пилипчук М.І. Основи наукових досліджень : Підручник / М.І. Пилипчук, А.С. Григор’єв, В.В. Шостак. – К.: Знання, 2007. – 270 с.7. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідної діяльності: Підручник. – 2-ге вид.- К.:"3нання-Прес". - 2002. - 295 с.8. Закон України "Про наукову і науково-технічну діяльність" № 928-VIII від 25.12.2015.9. ДСТУ 8302:2015. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання.Форми та методи навчання: курс побудовано у формі наукових дискусій, де модератором виступає керівник семінару. Також під час проведення семінарів застосовуються методи: мозковий штурм, робота в малих групах з презентацією результатів, обговорення досвіду.Методи й критерії оцінювання: Рейтингове оцінювання за 100-бальною
системою: поточний контроль – 70 балів (опитування, виступи на семінарах,
індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль – 30 балів
Мова навчання: українська