НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 342912

Назва:

Філософія гуманітарного знання



Анотація: Курс «Філософія гуманітарного знання» є однією із складових нормативних навчальних дисциплін освітньо-кваліфікаційного рівня з підготовки магістрів. На лекціях, в межах ознайомлення з тлумаченнями особливостей «гуманітарного знання», розкриваються ідеї, програми та теорії філософії, які перетворили концептуальні репрезентації гуманітарного нові критичні аналітики, що принесли зміни у репрезентації гуманітарного знання як тяглої історії руху його самовизначення в межах репрезентації : рецепції критики «історицизму» історично – дієвого мислення у поезії, естетичного досвіду, неоднозначності у визначенні структурних особливостей наративної історії, моделей пояснення у наративній історії, методології історії мистецтва, визначення мистецтва в пост - історичну епоху, досвіду філософії як мета - психології, семантики темпоральності історичного наративу, теорії дискурсивної формації, археології знання як методу та методологічної антитези «history of ideas», визначення епістемічного простору гуманітарного знання. Семінарські заняття спрямовано на опанування провідних ідей та концепцій філософського визначення особливостей гуманітарного знання Ф. Анкерсміта, Ґ. - Ґ Гадамера, Е. Ґомбріха, К. Гірца, А. Данто, К. Поппера, П. Рікера, М. Фуко шляхом читання оригінальних праць, їхнього обговорення на семінарських заняттях та виконання індивідуального письмового завдання.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 2

Семестр: 3

Кількість кредитів: 4 (загальна кількість годин - 144 год.; аудиторні години - 52 год.; лекції - 28 год.; семінарські заняття - 24 год.; самостійна робота - 92 год.)

Форма контролю: іспит

Викладач(і): кандидат філософських наук, доцент Джулай Ю.В.

Результати навчання: - Знати історію розвитку ідей філософської герменевтики та її зв'язку з розвитком методології історії, історії літератури, психоаналізу, антропології
- Вміти застосовувати ідеї філософської герменевтики до інтерпретативно насичених проблем історії, літератури та вміти аналізувати наративні техніки історичного письма.


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: сучасні теорії культури, історія зарубіжної та української культури, західна філософія ХХ ст.

Зміст дисципліни: перебіг розвитку ідей філософської герменевтики Г. -Г. Гадамера та П.Рікера в полеміках з поліваріантною ідеологією єдиної методології гуманітарного знання та аналітика нового історицизму А.Данто, аналітика ідеології архіву М.Фуко, реконструкції Ж.Деріда та топології Х.Уайта.


Рекомендована література: - Гронден Г. Вступ до філософської герменевтики. Йельські студії з герменевтики / Георг Гронден .- Вид-во Йельського університету, Нью Хевен, Лондон,1994. 231с. (англ..мова)
- Джулай Ю.В. Філософія гуманітарного знання . Методичний посібник./ Юрій Володимирович Джулай .- К.: Видавничий дім "Києво - Могилянська академія"- 2004.- 71с.

Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: творча робота на лекціях та семінарах - 40 бал.; написання аналітичної роботи в межах курсової тематики - 20 бал.; складання іспиту - 40 бал.

Мова навчання: українська