НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 342930

Назва:

Постструктуралізм



Анотація: Курс «Постструктуралізм» є однією із складових нормативних навчальних дисциплін освітньо-кваліфікаційного рівня з підготовки магістрів та є необхідною складовою частиною вивчення теорії культури. Він дає можливість навчити студентів магістеріуму орієнтуватися в сучасному гуманітарному універсумі та самостійно використовувати засвоєні концепції та поняття у своїй науково-дослідницькій діяльності. Курс орієнтований на поглиблене вивчення однієї з провідних традицій гуманітарного мислення, яка охоплює цілий ряд підходів у соціо-гуманітарному пізнанні, а також спрямований на введення в тематичне та проблематичне кола постструктуралізму. На лекціях розглядаються питання радше філософського, аніж лінгвістичного походження такої течії думки, як постструктуралізм. Незважаючи на позірно очевидне співвіднесення зі структуралізмом (як наприклад у Р. Барта), у постструктуралізмі маємо справу з відмовою від бачення структури як онтологічної сутності (У. Еко). Натомість помічаємо human factor (в мовознавстві позначено як антропоцентричний поворот). Семінарські заняття спрямовано на опанування провідних ідей та концепцій Ж. Деріди, Ж.Дельоза, Ю.Крістєвої, М.Фуко, Р.Барта, Ж.Бодрійяра, Б.Ріддінгса, О. Маркварда, Л.Вітгенштейна, Р.Рорті, В.Декомба, А. Кожева, П. Де Мана, Ж. Лакана, С.Жижека, Р. Салецл, Б.Кассен шляхом читання оригінальних праць, їх перекладів, їхнього обговорення на семінарських заняттях, виконання групового дослідницького письмового завдання та захисту його на іспиті.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр: 2

Кількість кредитів: 5 (загальна кількість годин - 150 год.; аудиторні години - 50 год.; лекції - 6 год.; семінарські заняття - 44 год.; самостійна робота - 100 год.)

Форма контролю: іспит

Викладач(і): старший викладач Івашина О.О.

Результати навчання: введення в тематичні та проблематичні кола постструктуралізму; орієнтація в сучасному гуманітарному універсумі на ґрунті постструктуралістських теорій та вміння самостійно використовувати засвоєні концепції та поняття в своїй науково-дослідницькій діяльності

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна теорія культури, Структуралізм, Постмодернізм

Зміст дисципліни: основні постструктуралістські поняття та концепції в текстах авторів, канонічних для цього дослідницького поля


Рекомендована література: Барт Р. S/Z. - М., 1994
Деррида Ж. О грамматологии. - М., 2002
Бодрійар Ж. Символічний обмін і смерть. - Львів: Кальварія, 2004
Иглтон Т. Теория литературы: Введение / пер. Е. Бучкиной под ред. М. Маяцкого и Д. Субботина. - М.: Издательский дом "Территория будущего", 2010


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, письмові роботи, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль: 60% усне опитування Підсумковий контроль: 40% іспит

Мова навчання: українська